glasvezelbehang verwijderen

@Cariska wrote:

ik weet het ook niet :think:

iemand die het wel weet??

Ik had dat ook, die kleine hokjes. Zie mijn eerdere reactie. :slight_smile:

@D. wrote:

@Cariska wrote:
hmm ik wil graag een ander behangetje op die kamer, dan maar erover heen behangen??

Dat wilde ik dus ook, maar dat werd me afgeraden door de verf- en behangwinkel. Weet even niet waarom hoor, maar het was echt geen goed idee, volgens de meneer. :slight_smile:

heb jij het eraf gehaald?

had net bedacht dat ik er wel een heel dun stuk hout over de hele muur lengte kan doen … of gipsplaten en dan daaroverheen behangen… is dat wat?

hout mag niet ivm brandveiligheid :wink: Gipsplaten zorgen voor een tussenruimte aangezien je deze op houtlatjes moet bevestigen. Dat scheelt dus kamerruimte. En dan moet je ook de naden dichtsmeren, dat kost ook veel tijd. Ik zou het niet doen. Dan liever overstucen.

hmm wordt dus nog een hele klus :cry:

@WoLa wrote:

hout mag niet ivm brandveiligheid :wink: Gipsplaten zorgen voor een tussenruimte aangezien je deze op houtlatjes moet bevestigen. Dat scheelt dus kamerruimte. En dan moet je ook de naden dichtsmeren, dat kost ook veel tijd. Ik zou het niet doen. Dan liever overstucen.

het is wel zo dat je gipsplaten zelf kunt zetten en goedkoper is.

stucen moet je laten doen en kost daardoor meer geld.zelf doen is een stuk moeilijker dan gipsplaten zetten. Je moet stucen echt kunnen om het recht te krijgen

Het dichtsmeren van de naden in de gipsplaten valt nog reuzen mee.

zonet geprobeerd om toch een klein stukje te verwijderen en … trok zo een heel stuk eraf! Ik ga het er dus gewoon afhalen!!! Ben helemaal blij!!

enne … gewoon “droog” verwijdert, dus zonder stoomding ofzo…