gister feestje en wat gedronken wanneer lizz weer aan (.)

de titel zegt het al



heb gister een feestje gehad en ben oude wets los gegaan al hoewel was niet dronken maar beetje aangeschoten niet erg kon helder na denken.

heb cocktails gedronken hoeveel poeh denk dat ik 6 glazen alcohol op heb :think:



dat was gister om 24.00 voor het laatst wanneer mag lizz weer aan de borst? gister onder de douche wel wat melk eruit geknepen.

Dit is wat ik gevonden heb:

Als je borstvoeding geeft en je wilt toch een glaasje drinken, kun je ervoor zorgen dat je kind geen alcohol binnenkrijgt door in de eerste drie uur na het drinken van één standaard horecaglas geen borstvoeding te geven en geen moedermelk af te kolven voor latere voedingen. Na twee van deze glazen geldt een termijn van zes uur, na drie glazen negen uur, enzovoort.

bron
Dus, ervan uitgaand dat in elke cocktail dezelfde hoeveelheid alcohol zat als in een 'standaard horecaglas' zou je dus bij 6 glazen 18:00 moeten wachten :think: , maar dan heb je ook nog Jack Newman die op borstvoeding.com allemaal fabeltjes ontkracht, hij zegt:
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.

bron

dank je dan geef ik dr gewoon voor het eerst na warme eten

en toch vraag ik me af hoe dat dan werkt met die productie :think: je drinkt alcohol, melk wordt aangemaakt, dan voed je drie uur niet, maar dan wordt die melk toch niet opeens vernietigd of zo :think:

Ik heb het bij nano ook wel eens zo gedaan hoor. Wijntje gedronken meteen na het voeden en dan zat ik bij volgende voeding weer ‘veilig’. Maar ik vind het toch raar. Mijn gezonde verstand zou zeggen dat je zou moeten kolven (en weggooien)als je er voor wilt zorgen dat je kind geen melk drinkt waar iets van de alcoholische drank in terug te vinden is.

@fiep klophout wrote:

en toch vraag ik me af hoe dat dan werkt met die productie :think: je drinkt alcohol, melk wordt aangemaakt, dan voed je drie uur niet, maar dan wordt die melk toch niet opeens vernietigd of zo :think:

Ik heb het bij nano ook wel eens zo gedaan hoor. Wijntje gedronken meteen na het voeden en dan zat ik bij volgende voeding weer ‘veilig’. Maar ik vind het toch raar. Mijn gezonde verstand zou zeggen dat je zou moeten kolven (en weggooien)als je er voor wilt zorgen dat je kind geen melk drinkt waar iets van de alcoholische drank in terug te vinden is.




maar alcohol verdwijnt toch ook na zoveel tijd uit je bloed dus met melk ook?



maar goed misschien is wel de reden geweest dat ze nu niet meer wil drinken :oops: :doh:

Fiep dat zou ik idd ook denken :think:

Volgens mij moet je ook kolven en weggooien.

Alcohol verdwijnt uit je bloed omdat je lever het bloed zuivert. Melk komt daar niet in de buurt :wink: Maar de melk die je na drie uur aanmaakt, is dan wel veilig?

Dat dacht ik ook… Ik lees wel eens dat moeders een poosje medicatie moeten slikken die niet gaat met de bv en dat ze dan kolven zolang ze dat gebruiken. Anders zouden ze gewoon de medicatie kunnen innemen net na een voeding en dan pas drie uur later weer voeden.

Na mijn weten, wat ik heb gehoord, is alcohool drinken bijv 3 glazen, 24.00 uur de laatste elke glas 3 uur tussen laten dus 12.00 uur overdag pas weer laten drinken in die tussentijd WEL! de tijden afkolven. Anders blijft er alnog alcohol achter, eenmaal met melk vermengt blijft het er in.

Bloed is dus anders…

nou dan wil ze daarom niet meer :oops: had zeker 6 cocktails op :oops:



nou ja ik heb het leuk gehad en het mag ook wel weer eens leuk voor mezelf :mrgreen:

Ah, ze lust geen cocktails, scheelt weer als ze 16 is 8)

@mereltje85 wrote:

Ah, ze lust geen cocktails, scheelt weer als ze 16 is 8)




ja idd



stom er komt nog steeds melk uit en heb geproeft :oops:

normaal is heel zoet nu bitter :sick:

hoe kan dat nu?

nou ja er komt echt nog melk uit en ik ga vandaag f kijken of ze toch wil :mrgreen:

zit er een nadere ongie aan te komen? dan kan de melk ook anders smaken he…



kwestie van bljiven aanbieden, tot ze op een gegeven moment weer aanhapt!