gistermiddag bij de v&d zat ik lekker te eten met mijn moeder en mijn 2 dochters. voor mijn jongste had ik zelf een boterham mee genomen en daarna kreeg ze zoals gewoonlijk de borst. het is echt een flirt dus na de bv zat ze weer met een mw van de v&d te flirten. dus die kwam heel even naar ons toe begint een praatje, zo van lekker bij mama aan de borst gedronken etc. en ja hoor daar kwam de vraag hoe oud is ze? dus ik zeg bijna 1 jaar. je had haar gezicht meoten zien. en toen de volgende vraag en wanneer gaat ze gewoon eten of een flesje krijgen. dus ik verteld dat ze alles eet zoals wij, maar dat ze daarnaast ook nog 3x borstvoeding krijgt . ze bleef een soort van maar oh oh zeggen en wist niet echt meer wat ze er mee moest.
ze dacht dat mijn meisje alleen nog maar bv kreeg dus, maar buiten dat dat ze al bijna 1 word dat ze het nog steeds kreeg. en dat het niet tijd was voor een flesje…
het blijft voor sommige mensen toch raar als je bv geeft. en ik heb daar echt maling aan. moet er wel een om lachen. we zien wel hoe het blijft gaan en hoe lang we het volhouden met de borstvoeding… :mrgreen:
Eerlijk gezegt keek ik er ook vreemd tegenaan als kinderen na hun pakweg 1,5 jaar nog Bv kregen. Maar na de cursus borstvoeden weet ik wel beter. Het is ook gewoon onwetendheid…
Ja ach… idd onwetendheid…
Herkenbaar!!!
Ik voed trouwens niet meer in het openbaar, dus dan krijg je minder reacties.
Precies Femke…zo nu en dan is het niet anders,maar idd…elke keer weer diezelfde vragen en verhalen…echt irritant, ook al houdt het me niet tegen…
“Oh, ik heb ook 1 jaar gevoed,maar vond dat wel zat hoor…”
“Hoeveel doe je dat nou nog op een dag?”
“Hoe lang ga je dat nog doen”
“Is hij er nu nog niet mee gestopt?”
Eli is 18 maanden…
En ik GEEF geen BV meer, Eli NEEMT BV.
In het openbaar trekt hij mn shirt open,dat is dan wel het moment dat ik hem even afleid en zeg dat hij thuis weer krijgt,want bijna meteen komen de nieuwsgierigen met alle bovenstaande vragen en opmerkingen…
Op zich niet wereldschokkend allemaal,maar buiten dat wil ik de BV op een paar momenten laten en niet elke keer als meneer ff dorst heeft…als ik hem dan de fles water geef is hij ook tevreden…(anders klimt hij om de 10 minuten op mn schoot voor 1 seconde voeding).
Het gefluister is ook niet van de lucht als je een kind van (ruim) twee in het openbaar voedt.
En wat dacht je van ‘als de baby er is, ga je toch zeker wel stoppen met Máron?!’ NEE DUS!!! Lekker tandemmen.
Offu… ‘dat heeft hij toch niet meer nodig?!’ JA DUS!!! Anders was al wel gestopt.
‘Eet hij ook wel gewone dingen?’ Ik ben dan altijd geneigd om nee te zeggen, puur om de reacties te zien. Net alsof borstvoeding niet gewoon is.
Ohohohohoh, die vooroordelen en die onwetendheid… Ik moet er soms zo om lachen!