mijn peutermeisje van net 3 kan overal om gillen en schreeuwen.
alles wat ik vraag en zeg wordt met geschreeuw beantwoord.
als ze haar zin neit krijgt schreeuwt ze.
als ze smorgens uit bed wil schreeuwt ze
etc etc (kan het niet allemaal opnoemen)
Ik moet echt de hele dag nadenken hoe ik haar zo kan benaderen dat ze niet schreeuwt. ben er gewoon gestressd door.
wie heeft DE TIP
wanneer sophie hier schreeuwt of hard roept, zeg ik altijd dat mijn oren al een beetje oud zijn, en dus niet tegen zo’n harde schreeuw kunnen en of ze het wat zachter wil doen.
Vervolgens komt er een heel stuk zachter de herhaling van de vraag, en nu zegt ze zelf regelmatig als oppaskindje schreeuwt, dat ze niet mag schreeuwen omdat ik oude oren heb
Ben jij iemand met een harde stem, of praat jij schreeuwerig? Of iemand anders die ze veel ziet? Hoort ze wel goed? Of praat ze op momenten ook op een normale toon?
ik heb een luide stem idd
hoor ik op het werk ookweleens dat collegas dat zeggen.
ik werk op een bso en als we van school naar het kdv lopen is dat weleens handig
Kan het zo zijn dat ze dat onbewust overneemt, dat ze denkt dat dát de norm is?
het zou kunnen.
maar ze doet het echt op momenten als haar iets niet zint zegt maar.
en ze is nogal pittig en wil altijd haar zin krijgen
Ik was afgelopen weekend een reactie aan het typen, toen m’n laptopje ermee ophield door stroomgebrek. Ik dacht nog: schrijf nog wel. Nou dat doe ik ook, maar het is wel een andere reactie dan de eerste… Ik wilde je eigenlijk mijn tips geven van hoe ik met m’n jongste haar gilbuien omga.
Maar na vandaag weet ik het ook niet meer. Ik kreeg vanavond een huilbui omdat ik niet meer weet wat ik eraan kan doen en heb ook besloten naar het Centrum voor Jeugd en Gezin te bellen met de vraag of zij iets voor ons kunnen betekenen.
Dus sorry, geen tips, alleen begrip en medeleven. Nou, hooguit de tip om ook naar het CJG te bellen. Die geven ook antwoord over de mail als jij je vraag naar hun mailt.
maar waar kun je daar de adressen van vinden
Via google bijvoorbeeld.
Je kunt er echt met al je vragen terecht hoor, ook anoniem als je zou willen.