Gierend/piepend inademen en "proesten" na voeding

Nika maakt vanaf het begin na een voeding een gierend/piepend geluid bij inademen. Het klinkt alsof ze zeg maar naar adem snakt/moeilijkheden met ademen heeft. Ook proest (is dat een woord? Kan het niet anders omschrijven) ze na het drinken.

Ik ben er inmiddels aan gewend, meestal komt er daarna een boer, en als dat niet lukt komt er later een golf voeding terug/krijgt ze de hik. Voedingen kunnen haar op die manier ook flink dwars zitten, al gaat ze er niet van huilen ofzo.



Maar goed, nogmaals ik ben er aan gewend… Mijn visite echter niet en ik krijg steeds hele bezorgde reacties als ze dat doet.

Nu vraag ik me af of iemand dit herkent en of ik het misschien (deels) kan voorkomen. Moet ik me er zorgen over maken? Ik denk niet dat ze er zelf vreselijk last van heeft, maar leuk is anders…



EDIT na wat ge-google kan ik hier alvast neerzetten dat er niet wordt gerookt in huis :slight_smile:

Wat doet haar neusje? Salomé neusvleugelt en hoest ook vaak. Vraag het cb anders om even naar de longetjes te luisteren. Hier zijn ze schoon en niks aan de hand blijkbaar maar het kan naar klinken.

Longetjes waren vorige week nog schoon bij de ha (toen ging hij over op een ander onderwerp waardoor het verder niet meer ter sprake kwam :roll: )

Ze “pruttelt” wel, maar ze zit niet vol snot en kan normaal door haar neus ademen… Ze is ook niet verkouden.

als je haar neusvleugels wijd op en dicht ziet gaan dan kan dat wijzen op benauwdheid.

Vandaar dat ik dat zei.

Krijgt ze misschien teveel lucht binnen tijdens het voeden?

@lydia wrote:

als je haar neusvleugels wijd op en dicht ziet gaan dan kan dat wijzen op benauwdheid.

Vandaar dat ik dat zei.

Krijgt ze misschien teveel lucht binnen tijdens het voeden?




Dat met haar neusvleugels is me nooit opgevallen maar ik zal er eens op gaan letten!

Ze krijgt idd te veel lucht binnen, maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat door komt. Ze ligt goed aangelegd! Ik moet wel opletten met haar dat ze niet gaat liggen tutten (dan hoor je ook zo’n slurp geluid zeg maar) maar dan leg ik haar meteen opnieuw aan en dan is t over.

Loopt haar voeding te snel misschien? Verslikt ze zich in de laatste slok? (als ze meer moe is geworden?)

Nee ze verslikt zich eigenlijk nooit meer. Heb wel een sterke toeschietreflex maar meestal laat ze dan zelf al los en wacht ik even tot de grootste stroom voorbij is…

Niemand anders die het herkent? Als ze wakker wordt 's nachts klinkt ze alsof ze vol slijm/snot zit, maar dit is echt niet zo… Hub kwam er vanmorgen mee dat hij het eng vindt klinken… misschien toch de huisarts nog even bellen?

Jill had 't in het begin ook, maar dat is eigenlijk vanzelf overgegaan… :think: misschien toch maar even de huisarts bellen! :hug: