GGRRRR (school switchen na twee dagen oefenen of niet??)

Hier in Zeist wordt je geacht je kind op ongeveer vier scholen in te schrijven om zeker te weten dat je uiteindelijk een plekje zult hebben - en oh ja het liefst al hij net geboren is want na het eerste jaar ben je al soort van te laat.



Lasse toen hij 15 maanden was ofzo voor Jenaplan opgegeven wat onze eerste keuze was en CBS tweede keuze. Op de tweede kon hij dus beginnen hoorde we voor de zomervakantie. Op de Jenaplan stond hij na de vakantie dus nog derde op de wachtlijst en toen heb ik het losgelaten iig voor dit jaar.



Met lasse steeds meer CBS onderwerp van gesprek, af en toe langs school lopen en buurkindjes zitten er ook op en zelfs een buurmeisje zou hij bij in de klas komen.



Van de week was het grote moment en is hij wezen oefenen. Ging perfect.



Krijg ik vandaag een telefoontje dat hij evt alsnog een plekje heeft op de Jenaplan school.



En een juf van de CBS zei het destijds al van er worden soms kinderen die al geoefend hebben alsnog weer van school gehaald omdat ze toch ineens op school van 1e keuze terecht kunnen.



Ik dacht nog het zal ons toch niet gebeuren.



Maar we doen het niet. Alles is iig voor dit jaar hierop ingezet, BSO geregeld en alles.



Dus omdat iemand ws pas op het laatst jenaplan opzegt kan mij zoon ineens op het laatst daar weer heen en zou iemand ineens alsnog weer naar CBS kunnen.



Lekker systeem he :evil:



Na de zomervakantie willen wij wel overstappen maar niet nu



Maar ja het voelt wel raar om iets wat we graag wilden nu toch niet te willen. Maar we gaan lasse niet op die manier heen en weer slingeren :hand:



Zo nu ben ik het geloof ik wel even kwijt :shifty:



gr Caroline

Het is inderdaad heel vervelend, maar als ik in jou schoenen stond, zou ik NU veranderen van school zodat hij vanaf het begin (afgezien van de wenperiode) gelijk op de Jenaplan school zit en niet eerst een half jaar op de CBS waar hij vriendjes zal maken en die hij moet gaan verlaten straks. Ik vind dat eigenlijk meer sneu voor hem, dan nu veranderen.



Succes met beslissen!~

OF je laat je kindje gewoon sowieso op die CBS?

Als het er al gewend is, er zijn veel kindjes uit de buurt. buurmeisje etc etc… weegt het jenaplan gebeuren dan op tegen alles wat deze school te bieden heeft?



Ben trouwens blij dat hier in het noorden je bij wijze van spreken je kind nog in kan schrijven op de dag dat hij 4 wordt en dan kan hij de dag erna beginnen (niet dat wij er zo lang mee gewacht hebben, maar onze oudste stond pas 3 maand voor hij zou starten op school ingeschreven… en de jongste hebben we aan het begin van dit schooljaar ingeschreven en gaat in januari heen).

ik zou inderdaad nu toch nog overstappen en bso omzetten als je hem toch uiteindelijk naar die jenaplanschool zou willen doen…



anders zou ik hem op de huidige school laten zitten.



zoals je zegt, iemand anders wacht mischien wel op een plekje op de CBS, en die geeft je dus nu ook de kans om op tijd over te stappen.

Ik zou ook nu overstappen als dat de school is die jullie nog altijd het liefste willen. Kan hij daar dan niet gewoon ook eerst nog een paar keer komen wennen?



Of kiezen voor de school waar hij nu gewend is en hem daar op laten.



Wel naar zeg en verre van ideaal, ben ook blij dat het hier in het noorden niet zo is.

Ik heb even een andere vraag sorry… maar wat houdt jenaplan precies in?

groetjes

Ellen

Zou ook kijken of je niet misschien na de kerst kunt overstappen. Is wel vervelend halverwege het jaar, maar dan kan hij wel sneller vriendjes maken met d nieuwe klasgenoten en wordt het misschien makkelijker dan na een jaar (dan is hij misschien zo gehecht aan juf/klas/kindjes dat hij niet meer wil wisselen)

Bedankt voor jullie reakties - we zijn ondertussen 24 uur verder en we overwegen nu toch serieus wel over te stappen.



Ik sprak mijn schoonmoeder vanochtend en die zei van doe het nu maar dan heb je iig zeker een plekje - jullie wilde hem daar al hebben van zijn eerste verjaardag en nu kan het. Dadelijk lukt het niet meer om er alsnog tussen te komen en boven kan Nena wel direct terecht als ze vier wordt.



Ik ben niet snel ergens naar van maar ik vind dit wel erg vervelend.



Toen ik vanochtend lasse ophaalde van tweede oefenochtend heb ik het wel eerlijk tegen de juf gezegd - van we hebben een probleem en we gaan na het weekend knopen doorhakken.



De Jenaplan hier staat wel heel goed aangeschreven en het is een leuke school met een hele mooie binnenplaats met allemaal bomen waar ik gelijk verliefd op was. Ik denk dat wij ook meer aansluiting zullen vinden kwa ouders en kinderen die daar zitten.



Roel heeft ook altijd op jenaplan gezeten en vond het erg leuk en denkt ook dat het erg bij onze kinderen past.



Ik heb iig de bso gebeld en daar hij nu per 1 jan naar een afdeling gaat van de bso die ook bso voor deze school verzorgt is dat allemaal geen probleem - en dat was wel een voorwaarde. Ik kan niet wel een school hebben en vervolgens alsnog geen bso.



We moeten het even laten zakken - ma is de planner van jenaplan niet aanwezig maar de direkteur ws wel en dan wil ik weten in welke klas hij evt komt en of er dan een evt juf bekend is en wellicht hobbel ik daar einde van de middag even heen.



En ik wil wel dat hij dan ook dan woe en vrij kan oefenen maar ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn.



Wat een gedoe he :roll:

Sasja gaat ook naar Jenaplan, en aangezien hij nog maar net een paar dagen op CBS is zou ik snel nog switchen! Jenaplan is dan ook mijn “ding”,dus een beetje bevooroordeeld ben ik wel!



Wat hebben jullie besloten?

Wij hebben ondertussen besloten hem te gaan laten switchen. Ik heb weer eens op hun site gekeken en realiseer me dat die school zo meer ons ding is. Het is bovendien een school die hier in de buurt als erg goed te boek staat en iedereen verklaart me voor gek als ik het niet doe.



Ik ging er zelf vanuit dat hij wel een keer na een zomervakantie daar kon starten of voorrang ging krijgen als zusje wel direct geplaatst zou worden.



Maar ja - dit is even lullig tov die andere school en even vreemd voor lasse maar over een week zijn we dat allemaal allang weer vergeten en zit lasse op een fantastische school.



Lasse zei vandaag - mama deze school is soort van bijna bij ons huis, als ik later groot ben kan ik alleen gaan :mrgreen:

HEt is rond - morgen gaat hij oefenen op de jenaplan en vrijdag hebben we een gesprek met de direkteur.



Andere school opgezegd :oops: en geregeld dat hij vanaf de nieuwe school opgehaald wordt voor BSO waar hij per 1 jan heen zal gaan.



Ik wordt er steeds blijer van :dance: :mrgreen:

Mooi Bella.

Ik zou dat ook doen denk ik.

Het is ook wel uit te leggen aan Lasse.



Ik hoop dat hij het leuk vind vanmiddag :inlove: .

Lasse is vandaag geweest en het lijkt hem werkelijk waar niets uit te maken.



Hij is veel meer bezig met de indrukken in het algemeen dan waar hij nu specifiek neergezet wordt.



Maar ja om dit nu elke week te doen 8)



Vandaag was dus gelijk voor het laatst oefenen en volgende week voor het eggie. Gelijk gevraagd of geacht wordt iets aan zijn verjaardag te doen maar de juf zegt dat zij dit doorgaans afraden. Vier zijn verjaardag maar lekker met de kindjes van GO/KDV en school komt volgend jaar wel - was het advies. Ik vind het prima maar wilde hem ook niet onnodig in negatief daglicht plaatsen maar volgens de juf was dit niet aan de orde.

En echt uitgelegd hebben we het niet - om nu een heel verhaal over wachtlijsten en gedoe daarom heen uit te leggen. Kort door de bocht gezegd dat wij dit een hele leuke school vinden voor hem en ineens was daar plek - dus nu gaan we voortaan daar heen.

Nou mooi!



Maaike is morgen jarig en die gaat ook morgen nog naar het KDV of afscheid te nemen en daar te trakteren.

Op school beginnen we dus dinsdag.

En zo raadde school het ook aan.

Een fijne dag morgen en succes met de overstap naar school - het is toch best een ding vind ik.

Fijn dat het zo goed gegaan is. En dat jullie allebei met een fijn gevoel aan jullie basisschoolperiode beginnen!!