Gggrrrrr....!

Oh, ik ben echt echt heel erg pissig!!!

Myrthe heeft een meisje te spelen, ze zeuren al de hele week dat ze bij elkaar willen spelen, op school spelen ze al de hele week samen en nu…??? Wat een ramp!! Ze willen allebei wat anders en het komt niet goed :roll:

Eerst wilden ze boven spelen, toen kwamen ze beneden om te plassen en toen wilde het vriendinnetje graag beneden spelen. Prima… maar wat? Dus ik stelde voor om even lekker naar buiten te gaan. Dat vonden ze allebei wel leuk. Myrthe wilde om de beurt fietsen, vriendinnetje niet. Toen buiten op het pleintje; een buurmeisje gaat rolschaatsen, dus Myrthe wil ook. Mag niet van mij, want we hebben maar één paar en ze zijn samen… Nou, dan wil ik niet meer met haar spelen (aldus Myrthe…) :evil: Ze wilde nu dus met het buurmeisje spelen. Zo werkt het dus niet hè…

Stond ze buiten stampei te maken, dus kom maar naar binnen, ga maar boven spelen ofzoiets… Oh nee, vriendinnetje wil niet naar boven. Nou, ga dan een spelletje doen!!! Komen ze weer niet overeen wat ze beiden leuk vinden.

Ik kook over!! Zoek het samen maar uit… Werkte ook niet. Doen ze samen eindelijk een spelletje, vindt Myrthe het na een minuut alweer saai. Gaat lopen vervelen en hier zijn we dan uitgekomen… Vriendinnetje speelt het visspelletje en Myrthe zeurt… en kliert…

HELP!! Hier heb ik dus zo’n hekel aan!! Wat moet ik hier nu mee?

Oh ja, en het vervelende is ook nog eens dat Myrthe de laatste weken dus echt niets anders wil dan spelen bij anderen of anderen bij ons… Elke dag weer… :roll: En thuis niet te genieten en te handhaven…

laat ze doen wat ze zelf willen

steeds samenspelen kan wel eens vermoeiend zijn

het idee van spelen kan erg leuk zijn, maar jee, hoe doe je dat nou eigenlijk?

jan heeft toen ook wel gehad dat er een vriendje mee kwam

wilde jan duplo, vriendje met de autoos

prima toch?

na een tijdje beide met hun eigen spal bezig te zijn, gingen ze ineens weer samen spelen en later weer elk wat anders.

zelfs wel gehad dat jan buiten speelde in de tuin en vriendje binnen.

als ik dan vroeg en hebben jullie het leuk gehad vandaag was het antwoord ja

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is heel normaal.

Echt heel normaal. En ik lach je niet uit hoor maar ik lach wel, dit hebben we ongeveer minimaal eens per week.

Anna Sofie gaat soms gewoon op haar kamer spelen, echt gezellig :roll:

Gewoon laten gaan, dit moeten ze leren. Eigenlijk moet je het gewoon niet horen, dat is nog handiger. Maar je kunt je moeilijk verstoppen he. Ik laat ze soms gewoon allebei wat anders doen.

En in geval van kwademoederneigingen: leve de dvdspeler. :smiley: (hoewel ze dan waarschijnlijk in discussie gaan over de variant film. Want dan wil Myrthe de ene en het vriendinnetje de andere)

Wat ik tegenwoordig doe is voor het naar school gaan waarschuwen: je mag wel met iemand spelen, maar je gaat niet de hele middag zitten mopperen. Helpt soms wel hoor.

Dat heb ik dus uiteindelijk ook maar gedaan, Myrthe wilde kleien en het vriendinnetje tekenen, dus ik heb ze elk aan een kant van de tafel gezet. Toen wilde vriendinnetje ineens toh wél kleien…

Je moet het idd niet horen… Maar ja, ze betrekken mij er steeds in, dan heb ik het gevoel me er toch enigszins mee moeten te bemoeien :think: Ze komen nl. bij mij klagen.

Maar goed, eind goed, al goed, ze hebben het allebei leuk gehad :? Vriendinnetje wilde niet eens weg, terwijl ze maar tegen Myrthe bleef zeggen dat ze zo raar en vervelend deed… Kinderen!!!

Nu vind ik het ook niet erg dat ze allebei wat apart gaan doen, maar ik vind het dus niet goed dat Myrthe dan met een ander kindje gaat spelen.

Ach ja, moeders moeten ook leren hè…

Zo herkenbaar! Hier altijd precies hetzelfde. Ik laat ze ook altijd maar gaan, want anders maak ik het na mijn idee nog erger.

Ik zeg meestal de moeder van het andere kindje, dat als ze constant ruzie maken ik haar bel om de ander op te halen, want daar heb ik dus geen behoefte aan 2 ruzieënde kinderen de hele middag! En dat vinden ze prima! Ook zeg ik het tegen de 2 kids, en meestal gaat het dan wel goed. :wink: