Gezonde tussendoortjes ?

@Kwakje wrote:

Mocht je het recept willen mag je me wel een prive berichtje sturen.




Graag :smiley:

Oh, mag ik ook het recept? :angel:



En Selena, ik snap je helemaal hoor, want ik heb het bij Sean ook zo lang mogelijk zoetigheid muv fruit proberen te rekken. :wink:

Sorry ik vind het echt vrij onzinnig. Nogmaals, wat is er mis met zoet?

Ik ben echt heel erg pro gezond eten, dat hoef ik denk ik echt niet te vertellen hier, maar een punt maken van gedroogd fruit…Daar begrijp ik echt niets van. Overigens die dadels kun je dan ook wel afschrijven want dadels zijn echt mierzoet.

En natuurlijk is het goed om hele kleintjes niet altijd maar zoetigheid te geven, maar zo es een keertje is echt niks mis mee. Ik vind het veel belangrijker dat ze allerlei smaken leren waarderen en van mogen genieten.

Een soepstengel is echt een stuk ongezonder.

Sorry hoor, maar ik vraag toch niet om een discussie wat jullie van mijn denkwijze vinden ? :? Vind het jammer dat er daar nu zo op doorgegaan wordt en ik vervolgens moet horen hoe onzinnig ik wel niet denk.

Heb nu al een aantal keer aangegeven dat het voor nu gewoon niet goed voelt en ik rozijntjes niet wil geven, waarom dan daar steeds op voort borduren en dan nog moeten zeggen hoe onzinnig ik wel niet denk ?



Ik vraag om tussendoortjes-tips, niet om een discussie of om ‘belachelijk’ gemaakt te worden omdat ik anders denk dan jullie en liever nog geen rozijntjes geef. :roll:

Wat ik hier lange tijd deed is bij anderen ook om fruit vragen. Fruit krijgen bij een ander is toch leuker dan het van thuis meenemen voor een kind dat doorkrijgt dat de rest wel iets krijgt van oma en hij/zij altijd maar het doosje dat mama meeneemt. Zo kreeg de oudste bij opa en oma een snoepje, en de jongste een appel in stukjes van oma. (en regelmatig krijgen ze beiden een stuk fruit, vinden ze net zo lekker als snoepjes)

Bijna iedereen heeft wel iets van fruit in huis, een banaan is nog makkelijker trouwens, hoeft niet gesneden te worden. Nog steeds vraag ik wel eens om fruit als opa’s en oma’s vragen of ze nog een 2e snoepje mogen. Nee, dat mogen ze niet, 1 is zat, daarna gaan ze maar over op fruit. De oma’s vinden dat soms raar, maar dat is mijn probleem niet :wink:

Oh hier word ik ook vaak zat raar aangekeken hoor, dat DL nog geen koek/snoep mag. DL zou dan gelijk zielig zijn ofzo… En vooral door de oma’s inderdaad :stuck_out_tongue: Toch een pak nijntje-koekjes kopen, een fles sap of iets anders en het blijven proberen te vragen. Mag ze zo’n koekje, mag ze m’n laatste hapje cake ? Mag ze zelfs geen gewoon biscuitje ? Tsja :slight_smile:

Zelf gedroogde appeltjes maken hebben echt geen zoete smaak. Maar ik zie ook niet veel verschil tussen natuurlijk gedroogd fruit en vers fruit. Een banaan/aardbeien/meloen etc is toch ook allemaal zoet. Als het gewoon gezond is zie ik het probleem niet.



Ik geef mijn meiden ook liever gedroogd fruit dan een soepstengel bijvoorbeeld.



Maar als je absoluut geen zoete smaak wil dan neem je toch gewoon paprika/tomaatjes/komkommer/worteltjes en dat soort dingen.



En een blokje/plakje kaas ofzo ?



Muffins maken van wat volkorenmeel en melk en olijfolie en dan met groente of fruit etc. Kun je makkelijk invriezen en als je weg gaat haal je er 1 uit de vriezer, ontdooien erg snel.

Hier zijn mijn meiden ook dol op olijven! En dan vooral de zwarte, die kunnen ze echt wegeten zeg!!! :lol:

Tja maar muffins met fruit erin smaken ook zoet. Selena ik wil probeer je helemaal niet belachelijk te maken maar ik vind het zelf wel belangrijk om gefundeerde beslissingen te maken omtrent voedsel. En dat rozijntjes niet voor niets bij het snoepvak liggen in de supermarkt… tja dan voel ik me toch geroepen daar wat over te zeggen :wink:

Het verbaast me vooral enorm en dat is ook waarom ik doorvroeg, dat je wel een soepstengel (geen voedingsstoffen, gewoon totaal loze voeding) wil geven wat echt veel ongezonder is.



Daarnaast heb ik ook een aantal suggesties gedaan waar je misschien wel wag mee kan, maar volgens mij zoek je een kant en klaar alternatieg uit de supermarkt en dat ga je gewoon niet vinden omdat het gewoon niet bestaat.

Ben ik nu zo gek :think: Ze mag rijstwafel toch? Dan doe je toch gewoon 1 losse rijstwafel in een tupperware(achtig) bakje en dat stop je met de luiers en aanverwanten in de tas… Hele probleem en discussie opgelost 8) Zo doe ik dat hier ook, niet uit allerlei overwegingen, maat gewoon omdat mijn dochter gek is op rijstwafels :mrgreen:

@Kimmie1976 wrote:

Ben ik nu zo gek :think: Ze mag rijstwafel toch? Dan doe je toch gewoon 1 losse rijstwafel in een tupperware(achtig) bakje en dat stop je met de luiers en aanverwanten in de tas… Hele probleem en discussie opgelost 8) Zo doe ik dat hier ook, niet uit allerlei overwegingen, maat gewoon omdat mijn dochter gek is op rijstwafels :mrgreen:




Haha, dat is nu het punt uit mijn openingspost. Ik merk dat ze rijstwafels minder begint te blieven, al helemaal als we op bezoek zijn en anderen koek of snoep krijgen. :wink: rijstwafels en soepstengels krijgt ze natuurlijk al maanden, is ze misschien ook wel zat aan het worden.

Dat heb ik dan niet goed gelezen, dacht dat het meenemen een poblerm was :wink: Ik ben zelf een stuk makkelijker, dus geen tips verder :wink: