Gezond drinken

's Morgens drinken onze kinderen melk of thee, maar 's middags krijgen ze altijd een beker sap. Eerst hadden we altijd diksap, maar dat vinden ze niet lekker meer en laten ze staan. Daarom zijn we overgestapt op appelsap, omdat ik dacht dat wel een gezond alternatief was. Nu zag ik in de winkel Wicky staan, met minder suiker dan appelsap. Ik ken het verder niet. Is dit een gezond drankje voor jonge kinderen?

mijn oudste krijgt ook altijd wicky pakje mee naar school… heb er eigenlijk nooit zo op gelet… maar wel fijn om te horen dat er minder suiker in zit… lijkt mij dus best een goed alternatief… de groene wicky smaakt in ieder geval wat minder zuur dan doorsnee appelsap

Meestal leng ik appelsap (en eigenlijk alle soorten sap) voor de helft aan met water of spa rood. Scheelt ook een boel suiker, en eigenlijk vind ik het nog lekkerder ook zo.

Mijn zoon krijgt roosvicee mee naar school.

Of Wicky gezond is weet ik niet. Hier drinken ze overdag water of Karvam Cevitam.

Geen enkel drinken in een pakje is gezond, er zit sowieso veel suiker in…

Maar in Wicky zit inderdaad minder suiker dan veel andere pakjes…

Groentesap is wel gezond, tomatensap, wortelsap :thumbup:

Hier een glas aanmaak ranja of 50/50 van roosvicee

water, thee of karvan cevitam.

Hier wicky of water…

Tigo drinkt altijd dubbelfris light.

Dat is zo gekomen omdat mijn vriend dat altijd drinkt en het dus altijd in huis is. In dubbelfris light zitten geen suikervervangers dus een veilig light produkt…

ik doe altijd nog flink wat water bij de appelsap, scheelt ook al een hoop denk ik.

Hier voor de oudste van net 3 2x in de week een pakje Wicky (welke kleur dan ook :wink: ) en voor de rest van de week 's morgens en 's middags een beker melk bij ontbijt en de lunch en de rest van de dag water… De jongste van net 1 die wil pertinent geen gewone melk, dus na zijn ontbijt en na zijn lunch krijgt hij nog opvolgmelk en verder alleen maar water… De oudste krijgt in plaats van een pakje ook wel eens een beker groente en fruitsap van Sappa mee, is volgens mij van Zonnatura.

Ik weet niet wat beter is. In appelsap zitten geen toegevoegde suikers, in wicky geloof ik wel. Fruitsuikers zijn beter dan toegevoegde suikers. Ik meng ook altijd appelsap met water. De kinderen merken er hier niks van :wink:

Ik meng niks, nooit gedaan ook… :roll:

Hier mogen ze alles drinken waar ze zin in hebben, maar dan wel naast twee bekers melk per dag…

Maar koolzuurhoudend krijgen ze absoluut niet.

@Frank@ wrote:

Tigo drinkt altijd dubbelfris light.

Dat is zo gekomen omdat mijn vriend dat altijd drinkt en het dus altijd in huis is. In dubbelfris light zitten geen suikervervangers dus een veilig light produkt…

franka in light producten zit aspartaam en daar is helemaal nog niet zeker van of het wel zo gezond is.Toevallig heeft mijn diëtiste het er deze week over gehad.

er is een onderzoek naar gedaan ze hebben een rat 3 lieter aspartaam per dag laten drinken en deze kreeg een hersen tumor. nu is die verhouding niet mogelijk bij mensen maar ze weten dus niet wat het op lange termijn aanricht en dan vooral voor kinderen is dit helemaal niet goed omdat ze kleiner zijn en nog vanalles moeten ontwikkelen.

Hier zijn we inmiddels overgestapt op de Karvan Cevitam met frambozensmaak en die is heerlijk, ook voor mama :drool: Veel water en weinig KC, dus het lijkt me niet al te slecht en de kinderen zijn er gek op. Bedankt voor jullie adviezen! :-*

Die hebben wij ook altijd!!!

KC framboos, lekker en ook nog eens toegevoegde vitamine C :angel:

Jasly krijgt van mij roosvicee,

Dat vind ze lekker

en er zitten ook vitaminen in

Wessel krijgt biologische appelsap aangelengd met water.

En anders krijgt hij ranja.