Gezocht uitje met de trein voor alle leeftijdscategorieen !

Ik heb vandaag kortingskaarten voor de trein gekocht, en ik wil binnenkort dus een dagje op stap met het hele gezin. Maar ik weet nog niet goed waar naar toe. Het zou leuk moeten zijn voor kinderen tussen de 3 en 15 jaar… en makkelijk bereikbaar met OV. Iemand nog een leuke tip ?? Heel Nederland hoor !

gebruik google : eropuit met kinderen en je komt hele lijst tegen met opties.

19-20-21 oktober is er een grote model spoorbanen beurs in Utrecht. Voor alle leeftijden leuk, hier gaan er 3 generaties heen op de 20e. :mrgreen:

Jaarbeurs dus lijkt me dat dat best goed bereikbaar is. :think:

Dan is er geloof ik ook nog Legoworld in de IJsselhallen in Zwolle.

@Doxie wrote:

gebruik google : eropuit met kinderen en je komt hele lijst tegen met opties.




Is me bekend, maar ik hoor liever persoonlijke meningen :smiley:

@Rhiannon wrote:

19-20-21 oktober is er een grote model spoorbanen beurs in Utrecht. Voor alle leeftijden leuk, hier gaan er 3 generaties heen op de 20e. :mrgreen:

Jaarbeurs dus lijkt me dat dat best goed bereikbaar is. :think:

Dan is er geloof ik ook nog Legoworld in de IJsselhallen in Zwolle.




leuke ideeen !! inderdaad leuk voor alle leeftijden, zeker weten

Legoworld in zwolle (17 tm 23 oktober)

Valkenburg, te doen: pretpark valkenier, kasteelruine en fluweelgrotten, gemeentegrot, grottenaquarium, steenkolenmijn, fietsen, kaarsenmakerij, wilhelminatoren, leuke straatjes, winkeltjes, lekkere limburgse vlaai en nog veel meer…

het onderzoekers museum !



en zoals Clair al schreef Valkenburg is erg leuk en mooi ! :thumbup:

Bij slecht weer naar Schiphol, vliegtuigen spotten?

Nemo Amsterdam is misschien nog niet leuk voor je 3 jarige…



Scheepvaartmuseum Amsterdam vonden wij ook erg gaaf!

@juulke wrote:

Legoworld in zwolle (17 tm 23 oktober)




Kost 18,50 per kaartje :shock: Ook kinderkaartjes en 65+.



Jammer, want Stan is zo’n legofan. Hij heeft zelfs in zijn eentje de legopassagierstrein gebouwd. Ik vond dat zo knap van de kleine mannetje!

WIj gaan in de herfstvakantie ook naar het spoorwegmuseum met de trein. Maar dan met een kortingsactie van de ns.

een dierentuin is natuurlijk altijd leuk. Blijdorp, Artis of Dierenpark Emmen :thumbup:



de Efteling blijft een topper maar wel duur met een gezin (ik heb nog iets aan kortingsbonnen liggen geloof ik als iemand interesse heeft :think: )

Wij hebben de treinkaartjes ook gehaald en gaan in de herfstvakantie een ns wandeltocht maken bij maastricht; lekker heuvelig dus voor ons al helemaal vakantiegevoel. Picknick spul mee en op de terugweg misschien nog wel langs de grotten in valkenburg, hapje eten :smiley:

@Isabel Sofie wrote:

Bij slecht weer naar Schiphol, vliegtuigen spotten?

Nemo Amsterdam is misschien nog niet leuk voor je 3 jarige…



Scheepvaartmuseum Amsterdam vonden wij ook erg gaaf!




Ik dacht ook Nemo.

Waarom zou dat niet leuk zijn voor een 3-jarige? Ik denk, als ik de leeftijden zo zie, dat het toch een keuze is. Iets wat voor een 3-jarige leuk kan zijn, kan weer saai worden voor een ouder kind.

Buiten een dierentuin, zou ik dan niet veel kunnen noemen, wat echt 100% voor alle leeftijden is.

Of gewoon een lekker dagje naar de kust! Heerlijk uitwaaien (nu nog heerlijk herfstweer).

Dierentuin Emmen is ook goed te doen met de trein inderdaad!



Maar Nemo, inderdaad waarom niet… Ik vind het echt een super leuk museum!

Nemo is zeker leuk, maar voor een 3-jarige misschien nog niet zo geschikt.

@meisje1974 wrote:

Nemo is zeker leuk, maar voor een 3-jarige misschien nog niet zo geschikt.




Want?

Eli was 4 en vond het super, zo’n groot verschil is dat nou ook weer niet. Vooral op de beneden verdieping is er genoeg waar die kleintjes aan kunnen zitten, aanraken, bekijken. Ligt denk ik heel erg aan het kind en je zal hier en daar wat speels uitleg moeten geven, maar helemaal niets is het zeker niet.



De mijne hebben met 3 jaar in saaiere musea gelopen,waar ze het achteraf erg naar hun zin hebben gehad door een stukje interactie.