Gezocht; tips kindercamping in Duitsland of Frankrijk

We zijn met z’n 4-tjes. Twee dochtertjes, één van 6 jaar en één van 2,5 jaar.



We twijfelen een beetje tussen Frankrijk of Duitsland. We vermoeden dat er maar weinig leuke plekken zijn voor jonge kinderen in Duitsland.



We hebben zitten surfen de afgelopen weken, hebben vakantiefolders bij reiswinkels gehaald maar zijn ons rot geschrokken van de prijzen voor een weekje sta-caravan/chalet/mobile home.

Zodra de prijzen wat schappelijker worden, lezen we hele slechte recencies over schimmel in de huisjes en andere smerige toestanden.



We zoeken het liefste iets kleinschaligs, met een klein speeltuintje en een zwembad (een peuterbadje zou ook lekker zijn). Maar (veel) animatie is helemaal geen vereiste.



We hebben geen voorkeuren voor bepaalde gebieden, maar enorm lange autoritten zien we ook niet zitten. 800 km rijden is echt wel het matje.



Liever geen doorreis-campings, want het is zo sneu als de kinderen telkens afscheid moeten nemen van pasgemaakte vriendjes.



:pray: Wie oh wie heeft een tip? :pray:



We zoeken nu al zo lang zonder resultaat… we worden er een beetje sjagerijnig van en dat is nu net niet de bedoeling.

Ik heb zit in vakantie-voorpret :smiley: :smiley:

Ik heb wel twee leuke tips:

Camping Le Clou in Le Coux et Bigaroque in de Dordogne

en camping Gervanne in Marabel et Blacons in de Drôme



Beide zijn het zeer overzichtelijke campings, met goede voorzieningen voor kleine kinderen. Juist voor grotere kinderen is er weinig en dat vinden wij een pré. Dan is het 's avonds lekker rustig!



Het is wel redelijk zuideljik en dus wel een dag rijden. Maar ja, dan heb je ook veel kans op goed weer.



Vooral op le Clou kan je heerlijk eten 's avonds. Wij op het terras en de kids spelend in het speeltuintje :thumbup:



Je vindt op beide campings wel veel Nederlanders, maar da’s eigenlijk overal in Frankrijk :mrgreen:



Wij gaan dit jaar naar Le Camp de Florance in de Gers. Dit is wel iets verder, we rijden het in 2 dagen. Het is voor ons 1150 km. Ik ben benieuwd; op zoover lees je goede berichten.



Of de afstanden vallen binnen jullie maximum aan km is een beetje afhankelijk waar vandaan je vertrekt…

Wij hebben trouwens ook wel halverwege de reis een snelweghotelletje bezocht. Met z’n vieren op 1 kamer ging prima! Je komt dan fris en fruitig op je reisbestemming aan. En de kosten zijn ook niet zo hoog, dus dat kan je ook nog overwegen.



Succes met zoeken! Het voorwerk geeft al veel voorpret voor de vakantie :dance:

Wij zijn vorig jaar bij Ambiance geweest.



www ervoor en .eu erachter :wink: .



Echt heel kleischalig, hebben een supervakantie gehad.

Dankje! Ga het meteen Googelen. Le Clou hadden we al gevonden, maar wij vinden dat echt te ver rijden… meestal beginnen de kinderen na 2 uurtjes al te vragen of we er al bijna zijn :roll: … maar dit jaar hebben we wel tv-tjes achterin…dat scheelt vast!



We vertrekken vanuit Rotterdam.

Misschien is camping Bannwaldsee in Schwangau (zuid-duitsland) wel wat. Er is een meertje bij. Peuterbadje kan ik mij zo niet herinneren. Groot pluspunt zijn de mooie toiletgebouwen. Groot, schoon en er is een aparte wasruimte voor kinderen. Weet alleen niet of ze mogelijkheden hebben voor huren van een caravan oid. Ze hebben in ieder geval wel een paar appartementjes.

Er is een restaurantje, winkeltje, pizzeria en een zaal waar een paar keer per week muziek is (helaas van die tiroler-muziek, maar het gaat gelukkig niet tot diep in de nacht door).

En gewoon via landal iets huren dan?



Wij hebben nu 2x vakantie gedaan in Duitsland van Landal, 1x een mobilhome op Sonnenbergh en 1x op warsberg. Beide campings zijn goed bevallen. Dit jaar blijven we in NL… we vinden dat gesjouw met Suus niets en we moeten met 2 auto’s en zo stellig als ik vorig jaar riep dat ik echt naar frankrijk wilde… neee… niet met 2 auto’s. Maar volgend jaar staat hier Sonnenbergh dus weer op de agenda. Vinden wij echt heel leuk, mooie omgeving, mooi gemeentelijk openlucht bad dichtbij en Trier is ook erg leuk met kinderen… er is gewoon zat te doen.

We hebben geboekt! Het is Ambiance geworden… het was precies wat we zochten Riz! Thanks :-*

Even vragen hoe ambiance bevallen is??? Lijkt me wel wat namelijk!

Hebben ze ook iets van animatie? En geen restaurant toch?

Wij gaan naar Le Pech Charmant, die ligt dichtbij Le Clou :slight_smile:



Wij zijn in Duitsland naar camping Kirchzarten geweest maar ik weet niet of ze daar ook verhuren. Wij gingen nl met onze eigen tent.