Gezocht: stacaravan of tent ergens in Frankrijk

Wij zoeken nog een bestemming voor in de bouwvak, voor 2 weken, het liefst naar Italie, maar echt alles zit vol of kost meer dan 2000 euro

Nu wil ik dus ook best naar Frankrijk, maar ik heb er niet zoveel verstand van, Frankrijk is zo groot!

We willen graag:

Maximaal 1000 km rijden

Camping met stacaravan of bungalow tent

Aan zee of meer

In de bergen

Mooi weer 8)

Leuk voor kinderen.

De cote d’Azur valt dus af want dat is te ver rijden.

Is de VEndee leuk? En hoe is het weer daar over het algemeen?

Ik kom zoveel tegen, maar heb geen idee of het leuk is.

Ik hoop dat jullie leuke ideeen hebben!

wij zitten via Arke 10 dagen in een stacaravan op een camping nabij eurodisney/parijs en 4 dagen in een hotel middenin Parijs (1 straat achter het Louvre). Beiden niet superluxe, maar wel met douche op de kamer/kitchenette in de stacaravan.

voor 1008 euro INCL! 2 dagen voor 2 personen voor beide parken Disney

Ik zou zeggen; ga eens bij Arke kijken! :stuck_out_tongue:

Wil je megagroot of ga je liever voor kleinschalig?

De Vendee kan erg warm zijn in de zomer. De dordogne is erg mooi, groen en veel kastelen te bezoeken. IN de buurt van plaatsje Sarlat zijn wij een paar keer geweest.

Wij zijn vorig jaar naar het meer van Annecy geweest in de franse alpen. Daarrond liggen veel campings waar zowel Eurocamp als vacancesoleil stacaravans (en evt tenten) hebben. Heel mooi gebied!

@jet wrote:

Wil je megagroot of ga je liever voor kleinschalig?

De Vendee kan erg warm zijn in de zomer. De dordogne is erg mooi, groen en veel kastelen te bezoeken. IN de buurt van plaatsje Sarlat zijn wij een paar keer geweest.

het hoeft geen mega camping te zijn, heb dan liever een gezellige familie camping.

als er maar andere kindjes zijn!

de vendee heb ik ook gekeken, lijkt me ook mooi, we houden wel van zon zee en warmte.

de dordogne is mijn collega vorige week uitgeregend :frowning:

ik ben echt een mooi weer mens, ik zou echt helemaal deprie zijn als mn vakantie in het water valt

daarom durf ik eigenlijk ook niet te gokken op een vakantie in nederland.

@blue_fairy wrote:

wij zitten via Arke 10 dagen in een stacaravan op een camping nabij eurodisney/parijs en 4 dagen in een hotel middenin Parijs (1 straat achter het Louvre). Beiden niet superluxe, maar wel met douche op de kamer/kitchenette in de stacaravan.

voor 1008 euro INCL! 2 dagen voor 2 personen voor beide parken Disney

Ik zou zeggen; ga eens bij Arke kijken! :stuck_out_tongue:

bedankt voor de tip, ik zal eens bij arke kijken

disneyland hoeft voor mij nog niet, vind ik mijn meiden nog te klein voor.

ik zoek ook geen luxe hoor, gewoon een camping.

als de toiletten maar schoon zijn ben ik tevreden :wink:

@MB1976 wrote:

Wij zijn vorig jaar naar het meer van Annecy geweest in de franse alpen. Daarrond liggen veel campings waar zowel Eurocamp als vacancesoleil stacaravans (en evt tenten) hebben. Heel mooi gebied!

meer van annecy heb ik idd ook vaak over gehoord, lijkt me ook erg mooi.

die zal ik ook meenemen in mn zoekaktie!

@Esther28 wrote:

de dordogne is mijn collega vorige week uitgeregend :frowning:

ik ben echt een mooi weer mens, ik zou echt helemaal deprie zijn als mn vakantie in het water valt

daarom durf ik eigenlijk ook niet te gokken op een vakantie in nederland.

Ik ook hoor, maar weet je, wij waren tot nu toe ieder jaar in juni op vakantie, dus nog redelijk voorseizoen. We hebben ieder jaar niet al te best weer gehad de laatste 4 jaar. Of we nu in Zuid-Frankrijk waren, Atlantische kust of in de Dordogne…

het is gewoon altijd een gok…

Op het moment is het overal in Frankrijk slecht weer. Wij gaan de 10e weg, dus zeg nog maar een maand verder weg en ik hoop dat de weergoden ons goed gezind zijn dit jaar :pray:

Wij waren twee jaar geleden op camping l’idéal in Lathuile, bij het meer van Annecy. Leuke camping met veel huurtenten (wij zaten in een tent van vacance soleil) Niet al te groot, goed sanitair en een mooi zwembad met peuterbad erbij :thumbup: De omgeving is daar geweldig! Moet zeggen, wij zijn maar 1x echt aan het meer geweest aan een strandje, wij vonden het campingzwembad fijner omdat je daar zo naartoe kon lopen.

Camping les trois lacs. Is echt een mega-aanrader. Maar vaak al wel vol rond deze tijd (het jaar ervoor vaak al :frowning: ), maar goed, je kunt het altijd proberen.

Topcamping :thumbup:

link verwijderd beheer

wij hebben heerlijke zonnige vakanties gehad in de Dordogne en zijn weggeregend vanaf de spaanse grens… het zegt niet zoveel helaas. Het weer laat zich niet regelen.

Dordogne zit je alleen denk ik wel over die 1000 km van je heen.

Normandië is ook mooi en ook daar hebben we een mooie zonnige vakantie gehad.

@mamaMarije wrote:

Ja ik weet niet waar TS woont, voor ons (in Huizen) is Dordogne zo'n 1000km

@jet wrote:

@mamaMarije wrote:

Ja ik weet niet waar TS woont, voor ons (in Huizen) is Dordogne zo'n 1000km

Overijssel :mrgreen:

ik zit nu bij de vendee te zoeken, daar is nog wat vrij!
is rond de 950 km van utrecht, dus dat zou mooi zijn

vanavond even met hub overleggen

bedankt voor jullie reacties!!

@hanneke wrote:

Camping les trois lacs. Is echt een mega-aanrader. Maar vaak al wel vol rond deze tijd (het jaar ervoor vaak al :frowning: ), maar goed, je kunt het altijd proberen.

Topcamping :thumbup:

Link verwijderd beheer

Hee hier zijn wij vorig jaar ook een weekje geweest. Een week van te voren geboekt, en het was midden in de bouwvak. Maar volgens mij hadden we daar inderdaad wel geluk mee, een annulering volgens mij. Ik vond de camping overigens niet zo…

Weet je wat ook een idee is? Eens op ook zo linken mag niet, dus verwijderd door het beheer speuren! Daar bieden ze vaak 6-persoons tenten en stacaravans aan, en die gaan dan voor een spotprijsje er uit. Om 21.19 sluit een veiling van een 5-persoons bungalowtent in Italie, in het hoogseizoen. Het hoogste bod is 196 euro. Er staan nu ook nog veilingen voor de Adriatische kust en voor Frankrijk op. En er komen elke dag nieuwe veilingen bij. Zeker een aanrader om eens op te kijken :thumbup: .

vakantieveilingen heb ik ook gekeken, maar klopt het dat dat allemaal maar voor 1 week is?

als we zo’n eind moeten rijden wil ik minimaal 2 - 2,5 week weg.

ik heb gister bijna een camping geboekt in de Vendee in Fr. maar toen zocht ik nog wat recensies en die waren best negatief

en ooooowwwww dan ga ik weer twijfelen he.

maar misschien moet ik nu gewoon niet meer zo kieskeurig zijn en tevreden zijn met wat we uberhaupt nog kunnen krijgen… :shifty:

Bretagne is mooi! Wij zijn vorig jaar geweest en hebben prachtig weer gehad. Mooie omgeving, leuke camping e.d. Ik zou zo weer terug gaan.

camping la fayolan in de jura… echt een prachtige omgeving en een superleuk camping aan een meertje :thumbup:

vendee, camping bel, la tranche sur mer vond ik leuk.

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb wat gevonden en geboekt!

We gaan toch weer naar Italië :inlove:

naar het Lago di Ghirla, vlakbij het Lago Maggiore waar we normaal staan.

In een bungalow tent van Vacansoleil, wel spannend, hebben we nog nooit gedaan!

camping is niet zo luxe, maar dat zoeken we ook niet

er is een zwembad voor de kids en we zitten gelijk aan het meer, dus dat is altijd leuk.

de 29 juli gaan we 's avonds weg.

we zitten ongeveer 60 km vanaf de plek waar we normaal naar toe gaan, dus daar gaan we zeker nog een keer buurten!!