gezocht: restaurant in bos

Tweede kerstdag maken wij traditiegetrouw een stevige wandeling en daarna eten we gezellig wat. Vorig jaar merkten we dat de kids het pannenkoekenhuis een beetje ontgroeien en het is daar ook altijd erg druk…

Dus vertel, waar kan je leuk wandelen (ong 12 km) en lekker eten?

Welke regio/provincie?

Eventueel de hei bij Laren (NH) en dan bij de La Place eten?

Overigens denk ik wel dat Tweede Kerstdag alles ontzettend druk is :wink:

De ossenstal in epe is erg leuk!!

Eerst lekker wandelen en dan heerlijk pannenkoeken eten en warme choco drinken.

De duivelsberg in berg en dal bij nijmegen… Pannekoekenhuis midden in het bos

Je hebt ook van die NS routes.

Amersfoort naar Soest Zuid (kun je ook andersom doen, op het station in Amersfoort kun je volgens mij eten, weet alleen even niet of het echt geschikt is voor kinderen, maar wel leuk want je zit op het perron en je ziet de treinen voor bij komen). Het restaurant heet: Perron 4/5.

eropuit punt nl staan nog meer routes.

grappig… pannenkoekenhuizen ontgroeid en dan komen er pannenkoekenhuizen als advies… :wink:

Wandelen in de omgeving van Slot Loevestein en dan eten in Vleuten? Daar zitten een tal van hele leuke bistro’s al denk ik wel dat je bij alles moet reserveren, het is overal plompvol…

@Cell wrote:

grappig… pannenkoekenhuizen ontgroeid en dan komen er pannenkoekenhuizen als advies… :wink:

Wandelen in de omgeving van Slot Loevestein en dan eten in Vleuten? Daar zitten een tal van hele leuke bistro’s al denk ik wel dat je bij alles moet reserveren, het is overal plompvol…

Nou, ik ben zelf behoorlijk volwassen :p, maar de duivelsberg is echt geweldig voor jong en oud :slight_smile: en echt midden in het bos…

De duivelsberg is idd superleuk! Een pannenkoekenhuis an sich mag wel hoor, mits er ook ngenoeg andere dingen op de kaart staan. Regio utrechtse heuvelrug of veluwe zo ongeveer.

Ns routes doen we vaak idd :smiley: maar nu mogen we de auto van opa meenemen, maakt ons wat flexibeler.

Is holten voor jullie te doen? Op de holterberg zitten ook leuke restaurantjes (oa woody’s pannekoekenhuis met een uitgebreide kaart, ook andere gerechten)

@Cell wrote:

Vleuten? Dan zou ik er eerder voor kiezen om te wandelen in en om Haarzuilens. Prachtig kasteel, leuk pittoresk dorpje en 12 km wandelen door landelijk gebied, prachtig! In Haarzuilens zitten 2 restaurants (De Vier Balken en Het Wapen van Haarzuilens) en in Vleuten is De Brouwerij erg leuk en lekker. (iemand enig idee waar ik opgegroeid ben??!)

Reserveren lijkt me inderdaad een must.

Boshuis Drie in Ermelo.

Een leuk restaurant in een mooi bos. Veel leuke wandelingen in de directe omgeving. En dan goed naar de bomen kijken, want op bepaalde stukken hebben ze allerlei beesten in dode bomen gezaagd.

Bosrestaurant 't Berghuis

Berghuis lijkt een overdreven benaming voor een restaurant aan de voet van de Heuvelrug. Maar vergis je niet. Het is een aardige klim naar het hoogste punt van de Heuvelrug op 69 meter boven AP. Vlak onder de top van de Amerongse berg kun je genieten van het uitzicht vanaf de zogenaamde Manege, een bos met zichtlanen in de vorm van een ster. Het Berghuis zelf is meer dan 200 jaar oud. Het werd rond 1780 gebouwd in opdracht van Lady Athlone, de bewoonster van het onlangs gerestaureerde Kasteel Amerongen. Restaurant Het Berghuis biedt een grote variëteit aan pannenkoeken en lunchgerechten. In de omgeving kun je mooie wandelingen maken door de bossen van de Heuvelrug, onder andere via het Stichtse Dorpenpad.

Lunterse boer. Lunteren.

Langs de n224 zit er ook een ben de naam ff kwijt bedoel niet juffrouw tok of t barbecue restaurant dat is meer genre pannenkoeken huis. Bedoel planken wambuis!

Bij veenendaal/kwintelooien heb je er bovenoo de berg ook een. Ben ik ook de naam van kwijt.

@Marlous79 wrote:

Eventueel de hei bij Laren (NH) en dan bij de La Place eten?

Overigens denk ik wel dat Tweede Kerstdag alles ontzettend druk is :wink:

Haha en daar gaan wij dus heen vanavond. Eerst wandelen en dan eten bij la place. Volgens m’n moeder zal de drukte wel meevallen.

Het berghuis is amerongen is erg leuk, maar vreselijk druk vaak (het bos zelf ook, dat vind ik altijd zo jammer).

Jammergenoeg konden we wegen autopech geen auto lenen, we hebben een ns wandelroute gedaan van station Baarn via Lage vuursche waar we toch maar in een pannenkoekenhuis hebben gelunched en daarna nog een stukje verder naar volgend station. Was erg leuk en het bos heerlijk rustig!