Gezocht: fulltimekolfsters

140cc!!! :dance: :dance: :dance:

Ik heb vandaag al bijna genoeg voor 1 hele dag!!! :dance: :dance: :dance:



Dank jullie wel meiden! :inlove: :-*

:shock: :o :mrgreen: krap 250cc zojuist gekolft!!! :dance: :dance: :dance:

Het werkt echt!!! Ik ben zooooooo blij!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

:clap:



En echt… zo’n vrouwenlijf is zo gek nog niet hoor :lol: .

Vraag = aanbod = meer melk voor groter groeiende kindjes :dance: .

:dance: :dance: :dance: :clap:

Goed bezig han!! Om de hoeveel uur kolf je?

Vanochtend zou ik om de 3u hebben gezegd…

Maar meneertje liet er ineens 5 uur tussen zitten zonet! :mrgreen:

Ik kolf even vaak als dat hij komt. Dan voed ik hem eerst, en kolf ik daarna.

Vannacht niet bijster veel geproduceerd, amper 100cc. Maar overdag gemiddeld 250cc per sessie. :inlove:

Quinn zuipt nu per fles 100-150cc weg, de kleine zuiplap.

Ik heb vandaag dus alweer bijna genoeg bij elkaar voor een dag! :dance:

goed bezig!! Hoelang kolf je dan? Echt super dat je dit zo doet hoor!!

Ik kolf net zo lang tot er niets meer komt. Soms is dat met 10 minuten al, soms duurt het bijna een half uur per borst.



Inmiddels bouw ik weer voorraad op ipv dat ik genoeg kolf voor 1 dagje!!! :dance: :inlove:

Ik kolf net zo lang tot er niets meer komt. Soms is dat met 10 minuten al, soms duurt het bijna een half uur per borst.



Inmiddels bouw ik weer voorraad op ipv dat ik genoeg kolf voor 1 dagje!!! :dance: :inlove:

Fijn dat het beter gaat hoor!

Ligt vaak idd aan het aantal keer dat je kolft. Toen ik begon met afbouwen, was ik met 2 dagen ofzo klaar :shock: Kan heel snel gaan.



Ben blij dat het weer beter is!

Hier inmiddels ook fulltime kolven, maar ik ben ook aan het afbouwen dus ook kv erbij. Merk dat de productie langzaam aan naar beneden gaat, maar goed dat klopt ook wel, ik doe geen moeite om het echt op peil te houden :wink:

Fijn dat je weer voorraad op kan bouwen!

Even een vraagje tussendoor…



Kan een borst te groot zijn voor een kolf? :roll:

Ik heb het idee dat hij soms niet goed genoeg ‘grip’ kan krijgen, omdat mijn borsten dan te vol zitten/te strak staan, en de tepel daardoor niet ver genoeg in de mond van de kolf komt, zeg maar… En dan krijg ik er dus alleen maar drupjes uit, of als mn TSR opkomt, loopt het zelfs gewoon langs mn borst naar beneden, en heb ik dus vlekken in mn kleding. (daarom doe ik er inmiddels bij voorbaat maar een doek onder)

Ik ben fulltime kolfster voor mijn meiden !



Over je vraag ! Ik had hetzelfde en heb grotere opzetstukken gehaald ,bij de thuiszorg winkel

Kan zeker, mijn borst was ook te groot, en heb een grotere opzetstuk gehaald.

En daar gaat mn productie weer… Net met heel veel moeite 75cc, waarvan 5cc van rechts, en 70 van links. :frowning: De afgelopen dagen soms zelfs in totaal nog geen 10cc!

Zaterdag gaan we naar de 9mndbeurs, en dan zal ik wel eens advies vragen bij de lactatiekundigen… :cry:

Het ligt aan de kolf!!!

Het ligt NIET aan mij!!! :dance: :dance: :dance:

Mijn borst en tepel zijn te groot/de kolf is te klein.

Ik heb nu verschillende schilden kunnen proberen, op de Negenmaandenbeurs, onder persoonlijke begeleiding van een LK, en wat een verschil maakt dat zeg! :shock:

We gaan nu de Medela Freestyle kopen, met grotere borstschilden, en dan moet het helemaal goed komen. :inlove: :inlove: :inlove:

Ik ben kort na de geboorte van S ook fulltime gaan kolven. Aanleggen lukte niet bij S, hij wist gewoon niet wat hij met die borst aan moest. Op dag 4 is LK erbij gekomen en die constateerde dat S een verkeerde zuigtechniek aangeleerd had in de baarmoeder en het hem daarom niet lukte om tepel op een goede manier aan te zuigen.

Bij mij deed, op de momenten dat hij wel zoog, het ook gruwelijk zeer en dat is niet goed. Het behoort niet zeer te doen!

Vriend lief deed fingerfeeding en wij bleven doorgaan met oefenen + kolfde ik alle voedingsmomenten om productie beter op gang te brengen…

Maar helaas kwam die bij mij niet voldoende op gang en ben ik na een maand ongeveer gestopt. Soms was opbrengst per kolfbeurt maar 30cc, erg demotiverend en daarmee wordt het nog erger.

Ik heb eerlijk gezegd ook amper stuwing gehad, zoveel als jij opnoemt is mij echt nooit gelukt te kolven.



Ik vond het echt te teleurstellend en vermoeiend worden en had ook moeite om van de kraamtijd op die manier te kunnen genieten.

Ermee stoppen was voor mij de beste keuze kan ik nu achteraf zeggen.

Maar als jij wil doorzetten dan zou ik inderdaad LK inschakelen en probeer alvast meer te aan kolven.

Maar nog veel belangrijker, probeer er met een goed gevoel en emotiveerd in te komen. Ook dat, als niet juist het meest, zal helpen productie weer omhoog te krijgen. Er zijn echt manieren om het weer goed opgang te krijgen en een LK kan je daarbij helpen.

@HanB wrote:

Het ligt aan de kolf!!!

Het ligt NIET aan mij!!! :dance: :dance: :dance:

Mijn borst en tepel zijn te groot/de kolf is te klein.

Ik heb nu verschillende schilden kunnen proberen, op de Negenmaandenbeurs, onder persoonlijke begeleiding van een LK, en wat een verschil maakt dat zeg! :shock:

We gaan nu de Medela Freestyle kopen, met grotere borstschilden, en dan moet het helemaal goed komen. :inlove: :inlove: :inlove:




wat fijn :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :inlove: :inlove: . Over de medela freestyle hoor ik veel goede verhalen!

Had je laatste bericht niet gelezen maar congrats :mrgreen:

Ik hoop dat andere kolf gaat brengen wat er verwacht wordt en je weer snel gemotiveerde raakt en je kindje lekker kan verwennen.