Ik ben op zoek naar smalle autostoeltjes.
Ik wil een wat kleine auto kopen om kosten van een dure te drukken, maar er moeten dus 3 kinderen in nu, als alles goed gaat in de toekomst 4 .
Dan kan er evt 1 op de voorstoel.
maar er moeten nu 3 stoelen achterin.
welke stoelen zijn SMAL en veilig?
of is er iemand lid van de consumentebond die voor mij even wil kijken ?
Je kunt zelf de test van de anwb opzoeken via de website.
wat is een wat kleinere auto? me buren hebben een tweeling en die zitten beide in een tobie en daartussen staat nog een stoelverhoger van maxicosie… welke weet ik zo niet. En het past gewoon. Gewoon de steolen zo ver mogelijk naar buiten zetten. Denk dat het zelfs achterin mijn fiat nog zou passen.
ik wil dus geen stoelverhoger. Het moet echt met achterkant zijn .
@Mam van 2 wrote:
ik wil dus geen stoelverhoger. Het moet echt met achterkant zijn .die bedoelde ik ook :oops:
tja, 3 volledige stoelen gaat je denk ik niet lukken want smalle stoelen zijn er wel, maar EN smal EN veilig… nee.
Wij rijden Seat Ibiza st ecomotive, belastingvrij, diesel… 1 op 19 gemiddeld en weegt minder rond de1000 kilo. Hele fijne auto, niet groot, maar wel groot genoeg. Ik rijdt doordeweeks in mijn eentje met 3 kids achterin en 1 voor.
Bij ons zit Niek voorin in een romer kid voor kinderen van 4 tot 12 jaar, MET rugleuning. Achterin hebben we Suus in een Romer duoplus met isofix, Mies in een romer kid met rugleuning en Peet op een losse stoelverhoger ertussenin ZONDER rug… omdat de auto naar het dak toe smaller toeloopt, krijg je er wel 3 zittingen in, maar geen 3 volledige rugleuningen.
Nou is Peter 6 jaar en bijna 1 meter 20 lang, dus hij kan ook prima op een stoelverhoger zonder rug. Het ligt er dus aan hoe oud je kinderen zijn en hoe lang je verwacht bepaald model stoel nodig te hebben.
Als we als gezin weg gaan, dan rijden er 2 kinderen met mij mee en 2 met mijn man. Dan zitten alle kinderen in een volledige stoel en op langere stukken dus ook.
ik heb toyota yaris en heb 2 romer king stoelen gr 2 en in het midden nog een verhoger met zijkanten achterstuk van de karwei gr 3 stoel past net wel moet de gordel van middelste stoel vastgeklikt blijven kunt er anders niet meer bij. trek de gordel met instapoppen helemaal uit en kind kruipt dan zelf onder de gordels door. lukt prima
De beste is er 1 van Romer, maar dat is zeker niet de smalste. Dus aan mijn antwoord heb je weinig !