Gezelschapsspelletjes..

Mijn zoontje van 3,5 is helemaal in de ban van het samen spelen van spelletjes.

We hebben onder andere Dick Bruna kwartet, Safari, Bunny Hop, Mens erger je niet, Memory, Domino.

Wie heeft er nog meer tips? En kent iemand de reisversie van Bunny Hop? Is dit ook leuk?

Ik ben benieuwd welke spelletjes bij jullie een succes zijn met een peuter/kleuter!

zie hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63991&postdays=0&postorder=asc&start=0

en hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3774488&highlight=&sid=2182c12450cf05d2bf6b5e41cf57808c

Hoi Fiep, bedankt voor je links!

Ik heb al wat ideetjes opgeschreven!

Overige ideeën/tips natuurlijk altijd welkom want er blijven natuurlijk steeds nieuwe spellen op de markt komen (zo kwam ik in beide links “Safari” en “Bunny Hop” niet tegen; mijn zoontje vindt dat helemaal super).

dit is ook een leuk spelletje voor die leeftijd; ieder krijgt een kleur en als je jouw kleur gooit, mag je een van jouw fiches aan een poot van de octopus hangen, totdat je ze allemaal eraan hebt, dan heb je gewonnen.

Verder zijn ook ganzenbord-achtige spellen leuk vanaf deze leeftijd (en dat heb je in honderden variaties).

@Doornroosje wrote:

Hoi Fiep, bedankt voor je links!

Ik heb al wat ideetjes opgeschreven!

Overige ideeën/tips natuurlijk altijd welkom want er blijven natuurlijk steeds nieuwe spellen op de markt komen (zo kwam ik in beide links “Safari” en “Bunny Hop” niet tegen; mijn zoontje vindt dat helemaal super).

er zijn zelfs voor deze leeftijd echt heeeel veel spellen te krijgen, beide links zijn heeeel ver van volledig hoor!

Ik hoor ook van meerdere mensen dat carcassonne junior heel leuk is, ken zelf alleen de volwassen variant.

Anne vind knibbel knabbel knuisje erg leuk en speelt al heel lang wie is het. Oke ze kan de namen niet lezen, aar we laten dan zien of je gewonnen hebt of niet.

Dr bibber en Jenga zijn hier ook favourite en dan natuurlijk de echte meiden princessen spellen.

Anne is nu dan wel wat ouder, maar een jaar geleden speelde ze deze spellen ook. Dus kan voor veel leeftijden leuk zijn.

Ik heb een keer Jakkie Bah kippenkak zitten spelen op een verjaardagsfeestje van een 4 jarige. groot succes! :thumbup:

er zit een memory-element in en een mens-erger-je-niet element waar je moet ‘lopen’ met je kip en veren van een ander kunt afpakken. echt leuk.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb “Jakkiebak Kippenkak” gekocht (en al meerdere keren achter elkaar “moeten” spelen (aanradertje dus!!), en “Monoply voor kinderen” met een sprekend autootje erbij. Ik vond het wel erg lang duren maar Tim begreep het gelijk en vond het prachtig!

Leuk! veel plezier ermee :slight_smile:

Kent iemand de nijntje spellendoos? Is dat wat?