gezelschapsspel cadeau krijgen in de schoen bij opa en oma?

Wat vinden jullie daarvan?



Ik heb er zelf namelijk gemengde gevoelens bij…



Ik kreeg van mijn schoonmoeder de melding dat ze voor de “meiden” al een cadeau hadden.

Mijn schoonzus en zwager vonden voor hun dochter een gezelschapsspel wel leuk en toen heeft mijn schoonmoeder gezegd dat ook maar mee te nemen voor mijn dochter en een ander nichtje.



Nou heb ik gisteren aangegeven dat ze dit cadeau dan maar beter kan labelen voor Peter omdat ik het jammer vind dat ze niet even heeft gevraagd wat de kinderen leuk vinden en Aniek helemaal geen spelletjeskind is. Die zou dus echt wel teleurgesteld zijn als ze iets krijgt wat helemaal haar ding niet is. Uiteindelijk “kent” sinterklaas toch elk kind? dus hoe kan hij dan iets geven wat ze helemaal niet gevraagd heeft.

Beetje jammer, maar goed, was geen punt, het spel gaat naar Peter.



Alleen heb ik dus ook heel sterk het gevoel dat de schoen zetten bij opa en oma een soort van persoonlijk cadeau tot gevolg zou moeten hebben en een gezelschapsspel is niet echt persoonlijk… daar kunnen ze niet “alleen” mee spelen, daar moet altijd een ander bij.



Begrijp me niet verkeerd hoor, in de zak bij ons zitten ook 2 gezelschapsspellen, maar dat vind ik meer iets voor de kinderen gezamelijk om te krijgen.



De neefjes in deze krijgen wel iets voor hen alleen, en Suus ook. Dus vind dit toch wat jammer, of vind ik er weer te veel van :think: :mrgreen: en is dat heel erg leuk :smiley:

Moeilijk,



hier krijgen ze allemaal met pakjes avond een nieuwe fiets.



Ik heb al zovaak tegen mij pa gezegd, pap dat is niet nodig,

het is winter, dan gaan ze niet echt fanatiek fietsen.



Maar het probleem is dat mijn oudste van 10 jaar wel veel fietst, en dat ook wilde.



Maar mijn draak kan wel fietsen, maar is pas 3.5…

en mijn nichtje is 4 haar, mijn zus riep al, ze heeft een goede fiets…



maar mijn pap zijn mening is, allemaal het zelfde kadoo…



Wat mijn zus en ik nu doen,

is extra dingetjes te kopen voor pakjes avond,

waar ze nu in de winter iets aan hebben.

Miss valt het dan niet zo op. :oops:



met een fiets zijn ze natuurlijk wel blij,

maar als het strakjes glad is, gaat de fiets de schuur in…

Klinkt ondankbaar, maar toch…

Ik zou daar helemaal geen probleem om maken. Een gezelschapspel is ook een leuk kado. En vooral als een kind daar ook echt een kind voor is.

Als oma en opa dat een leuk kado vinden voor een kleinkind waarom dat niet. (als ze dat idd wel aan het ‘goede’ kind geven en niet aan een kind die dat helemaal niet interesseerd, op dat punt ben ik het helemaal met je eens)



En een gezelschapspel kun je met meerdere spelen, maar ook alleen. Ik zie op de bso regelmatig een kind wat alleen ‘even’ een spel speelt.



Maar er zijn meerdere kado’s wat je niet persoonlijk geeft. Zoals lego, trainrails, dvd. Zijn allemaal dingen waar de rest van het gezin ook mee speelt of naar kijkt.

Maar dan moet je kind dus wel een spelletjeskind zijn en dat is de mijne dus niet.



Ze had gevraagd om een kappop, die hadden wij ook voor haar willen halen.

Is rond dezelfde prijs.



Maar dat vind ik nu dus weer not-done… dan krijgen de 2 nichtjes van 6 jaar een gezelschapsspel en Niek een kappop. Weet wel zeker dat dan de 2 nichtjes enigzins op zullen kijken want dat vinden die meiden zeker weten OOK leuk.

Dus nu gaan we op zoek naar iets als schilderen op nummer.



Ik baal er gewoon van dat er niet eerst even is geinformeerd naar wat de kinderen nou echt leuk vinden.



Hier hadden we geen sinterklaasstress, op een paar hypere kinderen na, maar nu dus wel.



Wat trouwens ook meespeelt is dat Niek niet meer in sinterklaas gelooft.

Ze weet dus dat wij de cadeau’s kopen en zou ze een spel krijgen, dan zou ze het accepteren om vervolgens thuis toch te vragen waarom ze iets kreeg waar ze niet van houd.

Nu doorgeschoven naar Peter… tja, dat zal wel werken, maar echt leuk vind ik het allemaal niet gegaan… :oops:

Nee dat is idd niet leuk gegaan. Kinderen maken ook niet voor niets lijstjes. (Of de ouders :lol: )



En de 1 een kappop geven en de andere 2 wel een spel, nee dat gaat er ook niet in, vooral niet als ze het al gaan snappen.



Hoe moeilijk ook, laat het van je afglijden. Oma heeft haar best gedaan om wat te kopen, ook al is het niet het ‘goede’.



(oma moet voortaan niet van te voren zeggen wat ze gekocht heeft, dan heb je ook geen stress vooraf :slight_smile: )

normaal voeren wij elk zelf de cadeau’s aan… dus oma moet gewoon niet gaan roepen dat dit ook wel leuk zal zijn voor haar andere 2 kleinkinderen… :wink:

kan me je gemengde gevoelens wel voorstellen, maar op zich is het nu toch goed opgelost?

ik zou zelf wel die kappop kopen… de nichtjes zijn vast blij met hun spel en als dat niks voor jouw meid is is het toch logisch dat zij iets anders krijgt?

Mijn dochter ziet ook de kappoppen, makeup etc van een nichtje en krijgt dat niet, al zou ze het ook best leuk vinden.

ik ken je probleem, gelukkig hebben onze kinderen de leeftijd dat ze het nog niet snappen.



maar vorig jaar en het jaar ervoor, kreeg oudste kadootjes (waar ze nu pas iets mee kan doen) en de jongste niks… :think:



Nu is het zo dat ik zelf alles koop en aanvoer…

zo ook voor mijn ouders (alleen overleg ik wel met hun wat ze willen, nuttig, speelgoed, kleren etc… hun geven het dus hun mogen ook wel bepalen)



zelf zou ik het ook niet als probleem vinden als een kind een spel krijgt, maar het moet wel bij het kind passen… zoals je zegt… sint kent iedereen toch…



zou ook de kappop nu kopen voor Aniek…

Cell,



Ik zou dus voor Niek wel gewoon die kappop kopen en voor Peet iets geven wat alleen voor hem is en dan het spel bij jullie thuis geven (het spel dus ruilen met iets wat je zelf al gekocht hebt voor Peet, geen idee of het binnen het budget past hoor en of het tot de mogelijkheden behoort om dit zo te bespreken). Ik vind ook dat de kinderen bij opa en oma iets horen te krijgen wat echt voor hun is, iets om zelf mee te spelen, liefst ook op het moment dat ze het krijgen.



Hier krijgen de kinderen dus ook kado’s bij mijn ouders en schoonouders. Bij mijn ouders gaat het gewoon normaal, ieder 1 kado(wat ik koop voor mijn meiden) en klaar.

Bij mijn schoonouders heeft mijn sz een aantal jaren geleden besloten dat de kinderen daar 3 kado’s krijgen (ze wilde toen thuis eigenlijk niets of bijna niets doen en zo betaalde haar ouders de sinterklaas kado’s voor haar zoontje…) en dat levert natuurlijk nog wel eens rare situatie’s op aangezien we natuurlijk allemaal een andere mening hebben over speelgoed e.d. Tja ik kijk naar wat mijn kinderen heel graag willen hebben en naar hoe het het beste verdeeld is en dat er dus ook iets is waar ze meteen mee kunnen spelen als ze het daar krijgen (tja het budget wat ik krijg van sm is echt heel ruim dus kan er ook nog wel een aantal kado’s voor bij ons thuis van kopen, los van de 3 die ik dus bij so geef)

Nou, het is opgelost…



Ik heb het apenspel door laten schuiven naar Mies… die is net als Peet een echt spelletjeskind en ik kon voor hem eigelijk niets vinden, nouja, de puzzelsnelweg, maar die is nu in de eigen zak beland.



Voor Peet monopoly junior, die had hij royaal aangekruisd in de diverse gidsen en voor Niek het enige spel wat zij echt wilde hebben, “wie was het?” wel duurder dan oma’s budget, maar na lang twijfelen, toch gedaan. Had nog een kortingsbon van 7,50, dus uiteindelijk 22,45 voor betaald en dat was oke.



Dus nu krijgen ze allemaal een bordspel en dat vind ik dan wel weer leuk.



Maar volgend jaar lever ik de cadeau’s ruim optijd aan, geen zin dat er weer door anderen iets word gekocht, die kennen mijn kinderen duidelijk niet zo goed als dat ze denken :shifty:

Goed opgelost nu maar inderdaad volgend jaar toch anders doen

Toch ben ik altijd wel een beetje verbaasd over wenslijstjes die steeds meer een boodschappenlijstje lijken te worden…Ik vind het eigenlijk not done om te zeggen dat oma had moeten wachten op t ‘wensenlijstje’. Zeker een kind dat niet meer gelooft, zou toch wel begrip moeten kunnen opbrengen voor het feit dat niet ieder cadeau exact hetgene is dat ze zich had gewenst? Oma’s cadeaus zijn bovendien ‘extra’ cadeaus bovenop die van jullie, dus ik vind die kritische houding echt niet gepast.

Dat zou kloppen denk ik als oma gewoon zou kopen… zelf.



Maar in dit geval zegt ze eigelijk altijd dat wij zelf maar moeten kopen voor onze kinderen met een budget van rond de 20 euro.

Dan koopt mijn schoonzus voor HAAR dochter een spel… ws omdat haar dochter dat geweldig vind… dat is dus een wens van 1 kleinkind…

Dan belt schoonzus oma op, zegt iets als “we hebben al iets voor M. en de jongens” en als ze dan verteld wat ze heeft gekocht, wijkt oma ineens af van haar zeggen naar mij toe dat we zelf moeten kopen door te roepen hoe leuk datzelfde spel zou zijn voor zowel nichtje E als mijn dochter.



Dat heeft dus niks met een wensenlijstje te maken, maar alles met miscommunicatie, aannemingen enz.



Ik weet zeker dat als ze gewoon zelf als oma willekeurig wat dan ook had gekocht en Niek dat zaterdag had gekregen het prima zou zijn geweest.

Maar niet dat de ene schoondochter WEL specifiek voor HAAR kinderen iets mag gaan kopen wat HAAR kinderen leuk vinden en dan maar “aannemen” dat hetzelfde dan ook leuk zal zijn voor nichtjes en neefjes…

Inderdaad, daarin heb je gelijk. Ik had het probleem niet goed aangevoeld. Ik dacht dat het je er om te doen was dat het door oma uitgezochte en gekochte cadeautje niet leukk genoeg was. Ik had niet voldoende aandacht aan de context geschonken.

Maar ik begrijp het issue nu, en geef je dan ook helemaal gelijk in je reactie.

In mijn omgeving hoorde ik vorig jaar best wel wat ‘gezeur’ dat oma’s, peettantes, buren etc niet precies de goede cadeautjes hadden gekocht, en ik dacht dus dat dit het eerste bericht was van weer zo’n zelfde ‘gegeven paard in de bek kijk-gedoe’ als verleden jaar.

Excuses dat ik het verkeerd begreep!

Kan toch :wink:



Ik vind het juist heel leuk als oma en opa zelf wat zouden uitzoeken, iets wat zij leuk vinden lijken voor hun kleinkinderen, maar oma en opa hebben 10 kleinkinderen, dus kan me voorstellen dat ze zoiets hebben van… ga het zelf maar halen.



De onvrede kwam meer uit het stukje… haal het zelf… oh nee, hoeft niet meer voor Niek (wel voor Peet, mies en Suus) want daar hebben A&S al wat voor gehaald… beetje 2 maten enzo… :mrgreen: