gezelschapsspel 4.5 jarige

Hallo dames,

Dochter van 4.5 jaar vindt gezelschapsspelletjes leuk. Domino, memory vooral tot nu toe. Heeft iemand nog een tip voor een ander leuk spel?

Jayden is helemaal weg van kikker speelt tikkertje, mens erger je niet van Winnie de Poeh wen poepie knor :slight_smile:

Monopoly junior is echt heel erg leuk! En stratego junior ook trouwens. Het boodschappenspel is hier ook een groot succes, bij Jinte zeker al een jaar, die kreeg het vorig jaar van de Sint. Dokter Bibber vind ze ook leuk.

Mijn oudste heeft eens ganzenbord gedaan, en mens erger je niet en vond dat erg leuk

Vandaag heeft hij voor zijn verjaardag dat krokodillenspel gekregen, waarbij je zijn tanden in moet duwen en hij dan een keer dichtklapt. Kan alleen, maar ook met meerderen.

hier is stef stuntpiloot favoriet

Onze meid vind Poepie Knor erg leuk, Hondje Blaf, Het Magische Toverstaf Spel, Ezeltje Strekje, Memory, kwartet.

Stef Stuntpiloot, Elefun, ganzenbord en mens-erger-je-niet :thumbup:

spuzzle, erg leuk!!



Ganzebord, kwartet, mens erger je niet

Halli Galli junior!

halli galli junior, de kinderen van Catan, Carcassone junior, mens erger je niet, pesten, yathzee junior, triominos, stratego junior, Jenga



Kijk anders eens op de website van spellentopper; daar kan je selecteren op leeftijd.

Hier valt Spuzzle echt heel goed in de smaak!

Monopoly Jr. is hier favoriet

@mayo28 wrote:

Monopoly Jr. is hier favoriet




hier ook, maar moet zeggen dat het wel is voor kinderen die al echt weten dat wat de waarde van vijf euro meer is dan twee ed! Maar het is een enorm tof spel



Verder kolonisten van catan junior, heeeel eenvoudig, helaas valt het zo snel om, anders had onze zoon van 2, 5 al wel mee kunnen spelen. Het speelt voor zich.



En, de ouderwetse dobbelbordspelen, zoals pluk en mens erger je niet, en ganzenbord. Kwartet ook wel, maar is nog wel lastig, omdat we nijntje kwartet hebben en die hebben twee kwartetten met elke kleur, dus twee kwartetten hebben dezelfde kleur, helaas.



En voor lol moet je elefun oid hebben :slight_smile:

wat hier regelmatig gespeeld wordt:




  • (junior) triominos
  • knibbel knabbel knuisje
  • pluk van de petteflet bordspel
  • ganzebord
  • mens erger je niet
  • bingo
  • domino
  • dokter bibber
  • memory
  • kwartet
  • winnie de poeh wiebelboom (soort toren van pisa)
  • uno

met 4,5 jaar kan er al een hoop.



Memory en kwartet, Carcasonne Junior, mens-erger-je-niet, halli galli (junior), rummikub, Jakkie Bah Kippenkak, schuifmemo. dat zijn hier wel blijvers.



verder wat dingen die we soms lenen van de speel-o-theek. leuk voor even, maar te duur om aan te schaffen (vind ik): Krokoloco, het betoverde doolhof, junior scrabble, set!, Rik Muizenschrik, Stef Stuntpilot, Help!, Elefun, dat soort dingen.



er zijn meerdere sites met recencies van spellen.

onze kleuter vindt spellen gelukkig erg leuk en wij ook :thumbup:

Slangen en ladders, dat is er in veel verschillende uitvoeringen.



en een prachtspel, mooi uitgegeven in hout: Wer wohnt wo?

dat moet je wel bij een spellenwinkel zoeken denk ik.



Uno junior hebben we liggen maar nog niet gespeeld.

bedankt voor de tips!

uno junior is in gebruikt en goedgekeurd :thumbup:

leuk al vanaf 4 jaar denk ik, eventueel eerst zonder de ‘speciale actie’ kaarten.



junior monopoly bevalt hier ook wel. wordt na een tijdje wel saai denk ik.

Steven vindt de gewone uno ook al erg leuk, wel zonder actiekaarten nog en de kaarten open op tafel.



speelkwartiertje, kikker speelt tikkertje, pak je bakje, robochamp (lego-spel)

Woordzoeker junior!! Super tof spel!