Nou de titel zegt het al, wij zijn op zoek naar een camping in de ardeche we willen van 15-8 tot 29-8 gaan (evt iets later) maar we hebben toch wel een paar eisen.
Er moeten stacaravans/chalets te huur zijn en gewone staanplaatsen. We gaan nl met vrienden die zelf een caravan hebben.
Ook moet de camping niet te groot zijn, onze kinderen moeten dus zelf wel naar elkaar toe kunnen zonder te verdwalen (de leeftijden zijn 9, 7,7,5 en 4 dan), we hadden nl een camping gevonden maar die was dus zo groot dat daar heel veel met de auto gedaan moest worden en tja dat willen we dus zeker niet.
En we willen graag een leuk goed zwembad.
Wie heeft er tips voor ons??
Wij zijn de afgelopen 2 jaar naar deze camping geweest. Was echt hartstikke leuk! De camping is van een nederlands eigenaresse die getrouwd is met een fransman. Er is een leuk zwembad, klein strandje, leuk animatieteam, mooi restaurant . Er zijn wel veel nederlanders, maar met kleine kinderen is dat vaak wel handig. Superschoon sanitair! Er is een plaatsje in de buurt waar je geweldig kunt zwemmen en dammen kunt bouwen. Ik vond het echt een aanrader :thumbup:
http://www.camping-roubine.com/nl/index.php
Daar gaan wij deze zomer ook heen!!!
Ik heb er nu al zin in!
Mamaartje, ben jij in het hoogseizoen geweest? Zo ja, hoe druk is het er dan? Kan je dan nog wel een ligbank om het zwembad krijgen, of wordt er dan met handdoeken gereserveerd ( zo’n mega irritante gewoonte tegenwoordig)
Wij gaan deze zomer voor de 1ste keer naar Le Pommier (een camping onder Nederlandse leiding)
Heb er veel positieve verhalen over gehoord :thumbup:
Mijn neefje heeft er in het animatieteam gewerkt en mijn nichtje is er ook geweest!
@Elka wrote:
Daar gaan wij deze zomer ook heen!!!
Ik heb er nu al zin in!
Mamaartje, ben jij in het hoogseizoen geweest? Zo ja, hoe druk is het er dan? Kan je dan nog wel een ligbank om het zwembad krijgen, of wordt er dan met handdoeken gereserveerd ( zo’n mega irritante gewoonte tegenwoordig)
ja, wij zijn er 2 keer in de zomervakantie geweest. Ik vond het echt een geweldige camping. Niet zo’n megagrote camping en een heel leuk sfeertje. Er staan wel veel nederlanders, maar ik vond dat voor de kinderen wel erg leuk. Het restaurantje is ook erg leuk, met de speeltuin ernaast zodat we vaak heel rustig konden eten terwijl de kindjes tussendoor lekker in het speeltuintje konden spelen.
BIj het zwembad verschilde dat eigenlijk per keer. De ene keer waren er mensen die dat deden, maar meestal niet hoor. Wij deden het nooit en hadden eigenlijk altijd meteen een ligstoel. Er staan er heel veel. Ik vond het echt een ontzettend leuke camping en in de buurt ligt het plaatsje La Beaume waar je echt geweldig kunt zwemmen. Ik zal even kijken of ik fotootjes kan vinden voor je

Bedankt voor je reactie Mamaartje. Ik kijk uit naar de foto’s!
Ideaal is dat met het restaurant. We hadden dat afgelopen jaar ook. Emma is dol op entertainment en we hebben geen kind aan haar als er een kidsclub is. Stan is deze zomer ook oud genoeg ervoor.
Volgens mij gaan we een super vakantie krijgen!
Animatie is eenvoudig maar wel leuk! Het animatieteam bestaat voornamelijk uit belgen die zowel nederlands als frans spreken. Ze organiseren echt leuke dingen zoals een piratentocht over de camping, waterspelletjes, voorstellingen met dansjes , circus enz. Ook is er iedere week ponyrijden over de camping. Noud is wel eens geweest, Marlot was echt nog te klein :mrgreen: wij hebben er trouwens 2x prachtig weer gehad!!!
La roubine, ziet er super gaaf uit maar is met een caravan dus echt duur ruim 700,00 euro Tja de mobil homes zijn ook echt niet goedkoop maar goed dat wisten we al wel van te voren maar voor alleen een kampeerplek met electriciteit is het wel erg duur.
Le pommier, is geen plek meer voor ons samen die een beetje bij elkaar liggen (wel echt heel ver uit elkaar en dat is dus ook geen optie gezien de leeftijden van de kids), hebben we ook al naar gekeken was anders echt een optie geweest die we meteen geboekt hadden (misschien volgend jaar…).
We zijn nu bezig met deze camping, ook nl leiding, heb de eigenaresse al aan de tel gehad dus ben benieuwd wat er mogelijk is allemaal
http://joomla.lemerleroux.com
Iemand daar ervaringen mee??
Jahaaa, Le Merle Roux!! Wij gaan daar al jaren naar toe. Leuke camping, schitterend gelegen, geen hutje mutje camping, maar je eigen plek met parkeergelegenheid. Mooie zwembaden, leuke animatie voor de kinderen voor alle leeftijden. Heb je de site al gelezen? Je raakt echt aangestoken door het Le Merle Roux-virus hahaha.
Groot voordeel vind ik zelf ook nog dat het een Nederlandse camping is. Je kijkt daar raar op als je Frans hoort spreken hihihi.
Als je meer wilt weten pb me dan maar!
@angie72 wrote:
Jahaaa, Le Merle Roux!! Wij gaan daar al jaren naar toe. Leuke camping, schitterend gelegen, geen hutje mutje camping, maar je eigen plek met parkeergelegenheid. Mooie zwembaden, leuke animatie voor de kinderen voor alle leeftijden. Heb je de site al gelezen? Je raakt echt aangestoken door het Le Merle Roux-virus hahaha.
Groot voordeel vind ik zelf ook nog dat het een Nederlandse camping is. Je kijkt daar raar op als je Frans hoort spreken hihihi.
Als je meer wilt weten pb me dan maar!
Je hebt pb :mrgreen:
zit ook even mee te lezen. Maar dit zijn geen campings die je met jonge kinderen op 1 dag kunt rijden he?
@Snoesje wrote:
zit ook even mee te lezen. Maar dit zijn geen campings die je met jonge kinderen op 1 dag kunt rijden he?
Wij gaan het met die van ons wel doen… dus als we terug zijn kan ik je vertellen of het inderdaad te doen is, het is ruim 900 km dus zou het moeten kunnen. Onze vrienden met caravan gaan het in 2 dagen doen.
We nemen uiteraard wel een DVD speler mee, en de meiden hebben ieder een eigen spelcomputer (nintendo ds) en tja verder zien we wel…
Wij reizen altijd al dat soort afstanden en meer in een dag met de kids. Een DVDspeler doet wonderen, heb ik gemerkt
Wij zijn er 2 keer in 's nachts naar toe gereden. Om 1 uur vertrokken, rond 2 uur 's middags daar. Ging prima en een dvd-speler is inderdaad DE oplossing
Ook wij rijden altijd 'snachts. Vertrekken om een uurtje of 23.00 vanuit de flevopolder en komen dan in de middag aan. Wij hebben dit gedaan met onze zoon vanaf dat hij 3,5 was, is geen enkel probleem voor hem geweest.