Ach die arme Sharon vanmiddag helemaal in tranen, ze was gezakt voor haar fiets examen.
Zij en nog en jongetje waren de enige die niet geslaagd waren.
Heel lullig, en waarom weten we niet.
Dat krijgen we (heel snugger nagedacht) pas volgende week na de vakantie te horen.
We hebben al gezegd dat het helemaal niet erg is en dat ik de G/10 voor haar spreekbeurt afgelopen maandag 1000 maal belangrijker vind, maar dat maakt voor een kind natuurlijk niet uit.
Vooral Sharon met haar enorme faalangst was het echt even sneu.
Merk wel dat ik zelf op zo’n moment ook echt een weekdier ben, ik zou net zo goed een potje met mee kunnen huilen zo midden op het schoolplein :oops: . Gelukkig was dat niet gebeurd :lol: :lol:
Wel leuk om te zien hoe de meiden uit haar klas haar proberen te troosten, heel lief. Ze kunnen het wel als het nodig is.
aaaah… dan breekt er toch iets in je. Of niet?
Wat lief van de meiden uit de klas.
Wat stom dat ze dan alleen zeggen dat je gezakt bent. En niet waarom. Ben heel benieuwd wat er dan niet goed ging.
mag ik vragen… Hoezo fietsexamen? :o Is dit iets nieuw nu? :think:
Voor de rest erg vervelend ja.
wat vervelend zeg! en ook dat je dan pas na de vakantie weet waarom!
is niet nieuw hoor mariyelle, toen ik in groep 8 zat moest ik dat ook doen.
Oke Ik heb het nml zelf nooit gehad. Wel verkeers examen.
@Mariiyelle wrote:
OkeIk heb het nml zelf nooit gehad. Wel verkeers examen.
Ja dat bedoelde ik ook verkeersexamen :doh:
Ja ik ben ook wel benieuwd, want met het oefenen ging het wel goed.
Bovendien was Sharon een van de weinige die wel behoorlijk kon fietsen.
Het is nogal een multiculti school en allochtone kindjes fietsen niet zo veel.
We waren dus allang blij dat iedereen überhaupt ongedeerd weer terug was gekomen :shifty:
Ik vind het ook niet zo slim van de meester dat ie de uitslag nu al gegeven had zonder dat ze nu weten waarom ze gezakt zijn en ze zo de vakantie insturen.
Maar als hij het eerder zou horen dan zou die me mailen.
Wordt vervolgd dus en volgend jaar mag ze het weer proberen.
Ben benieuwd waarom, hier is het gewoon onmogelijk om te zakken, janvoor theorie maar praktijk niet. Hadden eens een jongetje dat na de eerste bocht achter een verkeerde aanreed, dacht dat het een vriendje van de klas was, gewoon geslaagd.
Tja dan ga je je toch afvragen waarom ze het examen nog afnemen
Maar wel heel zielig voor haar, lief van haar vriendinnetjes
Ah dat is sneu!
Zelf was ik toen gezakt met de theorie. Oh wat was ik ook verdrietig! moest het toen overdoen met nog een kindje uit mijn klas. Paar vragen en was geslaagd :dance:
Hopenlijk mag zij de praktijk over doen en dat ze dan maar voor 100% slaagd!
He, wat sneu :hug:
Maar heeft dit consequenties dan en zo ja, welke?
Nee hoor geen consequenties voor het zakken van je verkeersexamen. Ze kunnen je moeilijk verbieden om op de fiets te stappen
Volgend jaar mag ze het opnieuw proberen.
Ach het kleine leed is wel weer over hoor, bovendien hoeft Sharon later niet op de fiets, ze krijgt een auto met chauffeur :lol: :lol:
Ik was 20 jaar geleden wel gewoon geslaagd, maar op mijn diploma stond mijn naam verkeerd geschreven en ik heb er nooit meer een gehad.
wat raar om kinderen te laten zakken en dan al helemaal om ze zo de vakantie in de sturen. niet slim van de meester, vind ik.
bij ons ging het er vooral om dat je de regels en borden leerde en dan zo’n fietsexamen. iedereen slaagde, ook goed voor je zelfvertrouwen in het verkeer, maar wel nog wat ‘tips’ waar het nodig was
wat sneu!
ik ging ervan uit dat iedereen hier altijd voor slaagt. zeker na die actie in onze gemeente :wall: op woensdag staat in het plaatselijke krantje proficiat voor alle kids die hun verkeersexamen behaalt hebben, terwijl ze dat pas op donderdag hadden???
Ik sta ook voor groep 7 en we hebben het examen net gehad.
Je krijgt bij de uitslag direct ook te zien waarop je gezakt bent hoor. Dus die meester wist dat gewoon als het goed is. Het max. aantal punten dat je kunt halen is 40. Het min. dat je moet halen is 32. Voor sommige fouten gaan er direct 2 punten af, voor andere 1.
Bij de punten staat een letter en achterop het scoreformulier zie je achter de letter wat voor regel daarbij hoort.
Dit jaar was iedereen geslaagd. Vorig jaar had ik een leerling dat gezakt was en hij heeft dit jaar weer meegedaan en slaagde nu wel :thumbup:
Ik heb stiekem nog weleens de neiging dat als het maar een enkel puntje scheelt, gewoon dat diploma te geven. Niemand die dat nog nakijkt :shifty: Alleen als ze echt flink gezakt zijn dan vind ik wel dat ze moeten weten waar het dan mis gaat. Je doel is toch dat ieder kind veilig kan fietsen.
Voor sommige kinderen op mijn school is het ook vaak het enige diploma dat ze misschien wel ooit kunnen halen, aangezien ik in een zeer moeilijke wijk werk met hoge achterstanden :shifty:
Wat sneu voor je meisje. Gelukkig mag ze volgend jaar nog eens!
:hug:
Hoi Matsjo,
uit jou verhaal haak ik dat jullie het als school zelf allemaal regelen?
Bij ons wordt het vanuit de gemeente georganiseerd.
Ik denk dat daar het verschil in zit met directe uitslagen.
Wat ik ervan begreep zijn de uitslagen via de telefoon doorgegeven.
De meester zou mij nog mailen, maar ik kan niet meer in mijn inbox, dus ze zal toch tot maandag moeten wachten.
Ik denk dat ik in jouw geval precies hetzelfde zou doen hoor met de uitslagen.
Bij ons is het ook via de gemeente. We startten ook vanaf een andere school.
Langs de route staan een aantal mensen die kijken hoe het gaat en punten noteren.
Dit wordt allemaal bij elkaar opgeteld en de lijsten krijgen wij diezelfde middag nog (ik haal deze altijd in de pauze even op bij die school)
@Matsjo wrote:
Bij ons is het ook via de gemeente. We startten ook vanaf een andere school.
Langs de route staan een aantal mensen die kijken hoe het gaat en punten noteren.
Dit wordt allemaal bij elkaar opgeteld en de lijsten krijgen wij diezelfde middag nog (ik haal deze altijd in de pauze even op bij die school)
Ah oke, nou dan zal het wel op dezelfde manier gaan als bij ons (niet dezelfde gemeente toch?

Hebben jullie ook zo’n enorm gevaarlijke route?
Ik herken dat dus niet van onze verkeersexamen 20 jaar terug.
Toen reed je een ritje door de wijk nu zijn ze echt 20 minuten onderweg langs de meest gevaarlijke stukken van de stad.
@mamma van sharondenise wrote:
@Matsjo wrote:Bij ons is het ook via de gemeente. We startten ook vanaf een andere school.
Ah oke, nou dan zal het wel op dezelfde manier gaan als bij ons (niet dezelfde gemeente toch?:lol: )
Hebben jullie ook zo’n enorm gevaarlijke route?
Ik herken dat dus niet van onze verkeersexamen 20 jaar terug.
Toen reed je een ritje door de wijk nu zijn ze echt 20 minuten onderweg langs de meest gevaarlijke stukken van de stad.
Het zal inderdaad wel heel erg verschillen per gemeente. Deze school staat in Nijmegen. De route valt wel mee. Volgens mij hebben we maar 1 lastige oversteekplek. Wel hadden de kinderen “pech” dat er nét op dat moment een vrachtwagen op de weg stond uit te laden waardoor ze moesten inhalen en niet goed konden zien wat er van de andere kant kwam. Gelukkig zijn ze toen een beetje geholpen door een wijkagent

Nou gelukkig toch geslaagd.
Kind kwam gister helemaal gelukkig thuis.
Zowel Sharon als het andere jongetje, de hele klas dus geslaagd.
Ik ben vanmiddag even naar de juf en meester gegaan om te vragen hoe het nu zat, en ze hebben op het gemeentehuis een fout met optellen gemaakt.
Ook nog gevraagd of zijzelf niet een oogje hebben dicht geknepen, maar nee het was echt een fout bij de gemeente.
Juf heeft al een mail de deur uitgestuurd, en ik heb gezegt dat 30 vrijkaartjes voor de Drievliet wel een mooie compensatie is voor de kinderen van de gemeente
Meester gaf wel toe dat het niet helemaal slim was om meteen de uitslagen te geven zo voor de vakantie, en daar kon ik hem alleen maar gelijk in geven.
We hebben in ieder geval weer een blij kind, dat is het belangrijkste
Wat fijn dat ze toch geslaagd is !
En hopen dat ze die kaartjes gaan geven :thumbup: