Gewoon zonder luier!

Onze dochter van bijna 2,5 jaar is al aardig op weg zindelijk te worden. We hebben afgelopen zondag voor het eerst haar een hele dag zonder luier laten rondlopen. Er ging natuurlijk nog wel eens wat mis en we moesten haar regelmatig op het potje of de wc zetten, maar de volgende dag kon je al aan haar zien dat ze door had wanneer ze moest plassen.



Dag 4 zonder luier was al een groot succes. Ze geeft elke keer keurig aan wanneer ze moet plassen en houdt het dan op tot ze op de pot of wc zit!

En vandaag zijn we 2 uur wezen winkelen (als we buiten de deur zijn en s nachts heeft ze nog wel een luier om) en bij thuiskomst was de luier nog steeds leeg.



Wel moet ze vaak achter elkaar plassen, dus ze moet nog leren het een beetje op te houden en te doseren, zeg maar. Maar we zijn al dik tevreden met het resultaat zover!!!

heeeeeeee wat goed zeg !!!

Goed hoor… lekker doorgaan zo! :thumbup:

Harstikke goed van d’r.



Zo hebben wij het ook bij mijn oudste zoon gedaan, gewoon een echte onderbroek aan, maar hij was 3 jaar en 2 maanden. Mijn jongste is de leeftijd van jouw dochter (februari 2003) maar volgens mij er nog niet echt aan toe. Bovendien vind ik de timing nu net niet goed met de bevalling op komst, dus over een maandje maar proberen.

Carola,



Ik heb het inderdaad ook geprobeerd toen ik hoogzwanger was, maar dat werkt niet…Ik hield het dan niet meer dan 1 of 2 uurtjes per dag vol dat ze zonder luier liep en dat werkt gewoon niet. Je moet gewoon meteen hele dagen doen en al snel weten ze (kennelijk) niet beter.



Vanavond had ze haar luier al om en heeft ze zelfs nog 3 plasjes op de wc gedaan! Dus! Ik helemaal happy!!!

Het gaat nog steeds harstikke goed, dus ik ben helemaal trots op mn meissie! En als we overdag gaan wandelen, is de luier ook nog droog!!!

wat goed zeg !!!

dat word dus straks wandelen zonder luier om !

ja, dat wil ik natuurlijk wel gaan doen. vraag me alleen af of het nu al niet te snel is…voor als het mislukt, dat ze dan misschien een terugslag krijgt?



En wie heeft er nog tips over wanneer ik het beste met de zindelijkheid snachts kan beginnen?

een terugslag kunnen ze altijd krijgen.

kan best zijn dat het bijv. over een half jaar even niet wil lukken.

hangt ook erg af van jou reactie als ze een natte broek heeft.

zeg je ach ja dat kan gebeuren of word je boos.

je kan beginnen met kleine stukjes wandelen zonder luier om.

even 10 minuten ofzo.

of je gaat ergens heen, waarvan je weet dat er toiletten zijn.



is ze snachts al droog of niet?

je kan haar wakker maken wanneer je zelf op bed gaat om even te plassen.

je moet haar dan wel echt wakker maken !!

Nee, ze heeft in de ochtend nog gewoon een volle luier…



Ik zal dan inderdaad eerst wel proberen met korte stukjes. Als ik normaal ga wandelen, dan combineer ik dat eigenlijk altijd met winkelen en dan ben ik zeker wel een uur onderweg…

je kent je kind zelf het beste.

zit er niet een beetje ritme in?

laat haar dan ieg voor je weggaat even naar de wc gaan.

probeer het gewoon een keer.

neem extra kleding mee voor het geval dat

Nee, Samila heeft niet echt een ritme, maar ze moet natuurlijk meer plassen als ze veel heeft gedronken. En ze drinkt best veel. Misschien dan handig om haar niet zoveel te laten drinken voordat we weggaan. Dat scheelt ook al een hoop. Ze heeft ook momenten dat ze elke tien minuten moet plassen. Ik probeer een beetje inzicht te krijgen in hoeveel drinken ze ‘mag’ hebben zodat ze nog wel een acceptabel aantal keren naar de wc gaat…

het is ook een stap he.

de eerste keer dat we jan zonder luier mee naar de winkel namen.

zzzenuwen van zou het goed gaan?

maar het ging goed !

het ging eerder thuis mis, dan wanneer we onder weg waren