gewoon NIET luisteren!!!

jheeemig…



wat een ellende is het hier soms…lucas wil dus echt niet meer luisteren de laatste tijd, hij moet overal aankomen waar hij niet aan mag komen, gooit zijn broertje omver…doet dingen waarvan ik denk pppff moet dat nou.



zoals als hij klaar is met drinken gooit hij gewoon zijn bekertje achter zich op de grond, zo van mijn mama ruimt dat wel op



gooit 3 speelgoed dozen op de kop midden in de woonkamer, en je raad het al, mama ruimt het wel op is zijn reactie dan



wat moet je dr nou mee???



(help)

Hoi,



Tja er wordt altijd gezegd ‘ik ben twee en ik zeg nee’ , maar ik vind het veel moeilijker als ze 3 zijn en aan het peuterpuberen. Als ze 2 zijn, zijn ze toch nog iets gemakkelijker en liever vind ik.



Ik zou jouw bovenstaande stukje zelf geschreven kunnen hebben. Sam is van juni 2004 en Daan van juni 2006. Mijn jongens zijn dus ongeveer net zo oud als de jouwe en Sam luistert op moment ook erg slecht en Daan vindt het prachtig en doet zijn grote broer graag na.



Wat moet je ermee? Ik weet het soms ook niet. In elk geval zelf weer op laten ruimen. Ik hoop maar dat dit weer een fase is en dat het beter gaat als hij een jaar of 4 is. Het helpt hier wel om flink veel met ze naar buiten te gaan om te fietsen en te voetballen, zodat ze hun energie kwijt kunnen.



In huis, zet ik ze ook wel eens even bewust apart (Daan even in de box bv. of Sam met zijn lievelingsboekje of kleurpotloden aan tafel) om zo weer wat rust in huis te krijgen als het allemaal te veel wordt. Samen spelen gaat hier nu wel iets beter dan een paar maanden terug trouwens.



groetjes Shams

Mijn vriendin zei tegen me:



ik ben twee en ik zeg nee

ik ben drie en ik doe het lekker toch nie

ik ben vier en het boeit me geen zier



met vijf ging het ineens veel beter … nog drie jaar te gaan hier :roll:

@Mutti wrote:

Mijn vriendin zei tegen me:



ik ben twee en ik zeg nee

ik ben drie en ik doe het lekker toch nie

ik ben vier en het boeit me geen zier



met vijf ging het ineens veel beter … nog drie jaar te gaan hier :roll:




En dat klopt ook helemaal :mrgreen:

hè h`we ik benblij dat ik dit lees zeg…



Hier ook zo’n kind. Bijna 3 jaar en echt NEEEEE en inderdaad ook gewoon de bekers opde grond gooien, achter je aanlopen als hij voro straf in de gang zit… Doet hem echt neits zeg… grgrgr



En slaan dat hij doet pfpf gek word je ervan en hij is nog sterk ook… Ik ben erg blij als deze tijd over is hoor

Kus celes

grmpf heb dus nog even te gaan dus :shock: :shock:

Niet iedereen is zo hoor meid hihi

En dan zijn ze zes en zeg je dat ze tafel moet gaan dekken. Wat zegt madam? “Dat had je gedacht!”



ze heeft nog nooit zo snel tafel gedekt :wink:

En hoe staan de zaken met Lucas ? :mrgreen:

pfff, heeel herkenbaar…Jesper is momenteel een draakje. Stort zich ter aarde in de winkel als ie geen snoepje krijg. Krijsen, krijsen, krijsen (en iedereen kijkt dan naar mij… :oops: ). En 3 minuten later zegt ie : ik was boos mama, sorry, ik zal niet meer zo boos doen. Mmmm.



Of als ie zelf geen kaas mag snijden voor de boterham, smijt ie alles wat in de buurt ligt, op de grond. En opruimen? niet, nee, nietes, nee , niet!!





Zucht, ik denk dat het gewoon een fase is (en nu maar hopen dat die fase snel voorbij gaat). Ik negeer het als ik bijvoorbeeld buiten ben en thuis belandt ie even in de gang. Afkoelen.

3,5 schijnt het moeilijkste te wezen in omgang met die kleintjes, eigenlijk zijn ze toe aan school en vervelen zich matenloos en gaan dan onbewust of misschien soms bewust mama pesten.

sinds ethan nu 4dagen weg is is hij veel rustiger, maar die kon er ook wat van, speelgoed op de grond gooien en vervolgens niet mee spelen. de hele tijd levi omver duwen en ga zo maar door.

ik hoop dat deze fase snel over is voor je :-*