gewone slaapzak of met mouwen?

Ik heb nog een nieuwe winterslaapzak nodig voor onze meid maar nu vraag ik me af welke te kopen, met of zonder mouwen?

En wat dragen ze dan onder zo een met mouwen? pyama lijkt me dan zo warm :think:



Voor de oudste altijd gewone gehad.

met afritsbare mouwen :thumbup:



voor in de echte winter zijn mouwen wel erg fijn. met pyamaatje eronder is niet te warm hoor als je ze niet vervolgens ook nog onder een deken legt.

Met mouwen, maar indd afritsbaar.

En in de winter als het echt heel koud is draagt ze gewoon een romper met een pyama en een winterslaapzak.



Zo slaapt ze nu al, maar dan is dat een winterslaapzak van de prenetal die ik lang niet zo warm vind.

Straks als het echt koud word, haal ik de combisleeper uit de kast.

Met dit weer is een romper in de lange moouwen slaapzak voldoende, in de échte koude winter doen we er nog een pyjama onder :thumbup: Hoewel hier in het nieuwe huis is het zó goed geisoleerd dat het misschien wel niet eens zo koud wordt dta het nodig is :smiley:

Nure slaapt nu in de combisleeper met mouwen en pyama.



Nog niet de binnenzak hoor.



Eerst deden we alleen romper. Maar nu slaapt hij toch rustiger sinds we er een pyama bij aan doen.

Als het echt heel erg koud is dan doe ik met mouwen, en pyama eronder. Anders winterslaapzak zonder mouwen. Afritsbaar is dus wel erg handig :thumbup:

tot welke leeftijd gebruik je eigenlijk een slaapzak?



ik ben er met Yara voor de zomervakantie al mee gestopt omdat ze hem steeds zelf uit trekt.



vraag me af of we er nog weer aan moeten beginnen? volgens mij krijg ik dat echt niet meer voor elkaar bij haar…

je kunt een slaapzak gebruiken tot ongeveer een jaar of 4 geloof ik.

Maar als ze lekker onder een dekentje/dekbed blijven liggen met een pyama vind ik een slaapzak overbodig.

Voor Laura hebben we nooit een slaapzak met mouwen gehad, altijd zonder mouwen. Ze sliep meestal in een rompertje met lange mouw, en een legging. In de winter deden we er soms wel een dekentje eroverheen ('t is best fris in haar kamer).



En we zijn met de slaapzakken gestopt toen ze overging naar een peuterbedje (met 2,5 jaar) omdat ze toen dus zelf uit bed kon komen, en ik zaklopende peuters een beetje gevaarlijk vind.

tot welke leeftijd gebruik je eigenlijk een slaapzak?


Onze oudste was bijna 2 toen we gestopt zijn met de slaapzak.

hier met 1,5 gestopt met slaapzak omdat het zomer was… met 2 jaar ging hij in een peuterbedje, dus vond ik een slaapzak geen optie meer.

Hier alleen zonder mouw en afhankelijk van het weer met dikke of dunne pyamajas eronder. Als het heel koud wordt doe ik hem ook zijn broekje aan.

En zelf vermoed ik dat hij pas ‘uit de slaapzak’ gaat als hij echt in een peuterbedje gaat slapen want hij wandelt zijn hele ledikantje nog door en ik heb liever niet dat hij het koud krijgt.

Afritsbare mouwen is aan te raden.



Waarin de kids slapen is erg afhankelijk van de temperatuur op de slaapkamers, want in de zomer is het makkelijk 30 graden en koelt het slecht af en in de winter met gemak 11 graden. Op dit moment is het ongeveer 18 graden en liggen de kids in een romper, pyama en de combisleeper zonder mouwen en zonder binnenzak. Beide willen er graag een dekentje over, maar die valt er vaak 's nachts vanaf en ze worden lekker 's ochtends wakker.

hier ook afritsbare mouwen



lindsay ligt in de juniorbedje met enkel de slaapzak en een pyjama aan de mouwen heb ik er nu nog af als het strakjes idd echt goed koud word gaan de mouwen eraan:-)