gewone beker

ons meisje van bijna 8 maand, wil niet uit een fles drinken.



nu ga ik op aanraden van een pre logopediste beginnen met een normale beker.



maar er bestaan toch van die oefenbekers waar de bovenkant iets anders van is.

beetje vaag, maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel en waar ik ze evt kan kopen.

Wij hebben ook zo’n oefenbeker gehad.



Gekocht bij de Kruidvat.

volgens mij is dat de oefenbeker van Difrax, met zo’n hapje eruit… stoten ze niet met de neus direct tegen de bovenrand met drinken.



Wij zijn sowieso met 9 maand drinken aan gaan bieden met de beker en dat ging heel goed eigenlijk.



Weet niet of ze ook afentoe al beetje yoghurt krijgt?

Magere yoghurt is namelijk ook vrij dun, maar niet zo vloeibaar als melk en oefent dus ook vrij makkelijk. Of anders gewoon volle yoghurt klein beetje verdunnen met water.



succes ermee.

Wij hebben die ook, die zijn van difrax

ik geef eigenlijk nog volledig bv.



maar ik ben aan het einde van mn latijn en wil dus kunstvoeding gaan aanbieden.



heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken, hoeveel ze mag etc. erg he :oops:



daarom wil ik dat in zon beker doen

lastig he…

Hier ook een meisje die alleen bv wilt… En vaak de fles weigert… Wij doen tegenwoordig overal water bij zodat ze nog voldoende vocht krijgt als ik ben werken (ik werk full-time)…



Heb die beker ook maar onze dochter heeft dan na ongeveer 20 minuten een natte trui en misschien met moeite 2 slokjes gedronken :roll: …



Hopelijk doet jou dochter het wel…



grts patricia

Misschien eerst een gewone beker proberen? Mees kan prima uit een gewone beker drinken, zo’n plastic ding van Ikea.



Ook een tuitbeker kan wellicht helpen?



Lijkt me lastig hoor! succes!

oh…als aanvulling…misschien een rietje? wij vonden het zo grappig (én handig) dat Mees dat al kan, wie weet wil jou dochter dat ook wel?

is een rietje niet heel lastig.



uit een ikea beker drinkt ze wel

Jenna drinkt ook al een tijdje uit een rietjesbeker van Nuby.

na 3 x had ze het door, ik wil niet anders meer.

Met Talysha tig verschillende tuitbekers gekocht omdat madam ze allemaal niet fijn vond. En de rietjesbeker was ook bij haar een uitkomst. Echt fijne dingen :thumbup:

maar juul zuigt niet aan een fles, tuit, pink etc, zal ze dan wel op een rietje zuigen

Even gequote uit dit topic… http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=99690



@Pitje27 wrote:

gevonden



Kiddyboo 360 graden anti knoeibeker Roze




Is dit misschien wat?



Overigens kan M. pas sinds ze een jaar is pas uit een tuitbeker drinken. En die is ook een flesweigeraartje.

Mees is niet dol op zijn flessen en heeft verder ook geen speen oid. Uit een rietje gaat goed, we kwamen erachter met een pakje sap van de dames toen we op vakantie waren en Mees ook een slokje mocht.

@Meggie wrote:

Even gequote uit dit topic… http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=99690



@Pitje27 wrote:
gevonden



Kiddyboo 360 graden anti knoeibeker Roze




Is dit misschien wat?



Overigens kan M. pas sinds ze een jaar is pas uit een tuitbeker drinken. En die is ook een flesweigeraartje.




dat lijkt me idd handig

nu ff kijken waar ik die kan kopen :wink:

Op babyproduktvanhetjaar kan je het kopen :wink:

Gewoon oefenen met een gewone beker en water, kunnen ze net zoveel knoeien als nodig is.

Ik werk op een baby/dreumes groep en wij gebruiken helemaal geen tuitbekers alleen gewonen bekers :smiley:

Ja ook de hele kleintjes krijgen drinken uit een gewone beker vanaf ongev 6 mnd beginnen we daar mee.

Voeding uiteraard natuurlijk wel uit een een fles, al hebben we er momenteel die bv de nutrilon vele malen beter uit een beker drinken dan uit een fles…



Maar ik moet heel eerlijk zeggen met ongev 8 mnd drinken ze hier allemaal netjes zonder knoeien uit een beker.

De een houd de beker dan al zelf vast bij de ander houden we het vast maar zonder knoeien gaat het glaasje leeg.

Idd een kwestie van volhouden en dan hebben ze het zo door :smiley:

Mijn dochter dronk ook vanaf 6 maanden al uit een bekertje, ging prima maar we moesten voor haar alles indikken, dus dan knoei je ook minder.



Wat je kan doen om te oefenen is eerst met yoghurt proberen of een schepje nutriton door het drinken doen zodat het iets dikker is, of de kiddyboo beker proberen, daar leren ze ook gewoon drinken door.

Het ziet er naar uit dat ons mannetje ook een flesweigeraar gaat worden.



Die kiddyboo beker, heeft iemand hier daar ervaring mee?

Ik heb namelijk ook al de rietjesbeker en diverse tuitbekers geprobeerd zonder succes helaas.

haha



ik had in je vorige topic ook al gereageerd



ik heb die kiddyboo aangeschaft en ik vind hem waardeloos. (voor een kind van 8 mnd)



juul kan er werkelijk niets mee, je moet best hard zuigen om er drinken uit te krijgen. en dat is juist het probleem bij haar, ze zuigt niet. (behalve op mn (.)(.) )



ik wil nu die nuby beker shalen die ze bij dekruidvat in de aanbiding hebben, soort tuitbekers met een groot gat, kan ik het langzaam in haar mond gieten.