gewichtsverlies na zwangerschap

Hoi,

Zes maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter, ook heb ik een zoontje van bijna 3. Ik weet dat er veel vrouwen na de bevalling veel moeite hebben om de extra kiloos eraf te krijgen maar bij is het juis andersom. Ik val af zonder er iets voor te doen. Wat is dan je probleem zou je denken . Voor de zwangerschap woog ik rond de 73 kilo en nu weeg ik 70. Het is echt niet zo dat ik die 3 kilo niet kan missen maar, ik vraag me af of meer vrouwen hier “last” van hebben. Mensen vragen vaak: eet je wel genoeg? Wat wordt je mager ben je wel fit etc. Daar wordt ik gek van eerlijk gezegd…ik eet goed , voel me fit en volg geen dieet. Heb het alleen erg druk.

De eerste weken met ons dochtertje waren zwaar, ze huilde lees krijsde dag en nacht! Slaap kregen we niet en ondertussen ging de zorg voor mijn zoontje en het huishouden ook gewoon door! Later bleek dat ze het kiss-syndroom had.

De eerste 2 maanden heb ik borstvoeding gegeven, geef nu de fles. De zwangerschapskiloos waren er dan ook zo af. Tijdens de zwangerschap ben ik ook niet echt veel aangekomen, ik denk een kilo of 8. Wel is het zo dat toen mijn dochtertje altijd zo huilde ik na de kraamweek gelijk weer op “volle toeren” alles zelf deed en weinig aandacht aan mezelf besteedde. Soms dacht ik om 14.00 nog eens, oh ik heb nog geen lunch gehad. Ook het avondeten was stressen omdat ze altijd huilde, dus snel een paar happen naar binnenwerken en dan bijv. maar weer lopen met haar, of het smaakte gewoon niet omdat zij zo huilde. Gelukkig is het nou vrolijke meid, maar ik merk nu pas hoeveel energie die weken hebben gekost.

Mijn zoontje van bijna 3 is een echt handenbindertje, hij zit heerlijk in zijn peuterpuberteit :smiley: En toen onze dochter net was geboren vroeg hij heeeeeel erg veel aandacht!

Verder gaan we binnenkort verhuizen dus ook daar ben ik erg druk mee. Ons huis staat te koop en dat geeft ook veel stress natuurlijk.



Mijn moeder zegt dat het waarschijnlijk door de drukte komt, 2 jonge kinderen,verhuizen, mijn man werkt veel en maakt lange dagen dus ik sta er veel alleen voor. Omdat ik alleen maar de verhalen hoor (ook van vriendinnen) over dat het zo moeilijk is om af te vallen na de bevalling ben ik benieuwd of er vrouwen zijn die juist mijn verhaal herkennen.



Groetjes van mamsvan2

Helemaal niemand die ook na de zwangerschap minder weegt dan voor de zwangerschap?

nee, na nu bijna 10 maanden borstvoeding ben ik nog geen gram afgevallen. Ik moet nog steeds een kilo of 5.

Maar bij jou zal het idd wel van de drukte “stress” komen. En als je af blijft vallen misschien een keer naar je schildklier laten kijken. Ik heb weleens gelezen dat die anders kan gaan werken.

Oh dat heb ik na 5 van de 6 bevallingen had dat ik een tijdje onder het gewicht zat van voor de zwangerschap. Nooit zwaar geweest en tijdens de zwangerschappen nooit veel aangekomen. Een paar weken na de bevalling mijn zwangerschapskilo’s kwijt om vervolgens een tijdje onder mijn oorspronkelijke gewicht te duiken.

Ik ben na mijn eerste zwangerschap zo’n 6 a 7 kilo afgevallen en ik zat daardoor ver onder een gewenst gewicht.

Ik ben ongeveer 1.80 m en woog na de zwangerschap, na 7,5 mnd borstvoeding, 62 kilo.

Ik ben op dit moment weer zwanger en heb nu van de vk het advies gekregen om, wanneer het afvallen weer een ‘probleem’ zal zijn, na de zwangerschap een diëtiste te consulteren. Ikzelf heb hier nooit aan gedacht, maar ook ik kreeg veel vragen of ik me wel goed voelde of ik niet ziek was enz enz.



Een volgende x dus wellicht naar de diëtiste voor tips om aan te komen / op gewicht te blijven.



Mocht het afvallen dus doorzetten, wellicht een diëtiste consulteren?



Succes ermee



(enne, ik neem het nu niet zo nauw met de extra kilootjes, dus heeft ook weer ee voordeeltje… :wink: )

ik herken me ook wel in je verhaal alhoewel ik nog niet onder mn gewicht gedoken ben! daniel is nu 6 weken en vraagt erg veel tijd van me dus ook ik neem/heb weinig tijd voor mezelf en vergeet regelmatig te eten… hierdoor ben ik ook supersnel alle 25 kilo’s weer kwijt geraakt en paste binnen 2 weken weer in mn eigen broeken en zelfs in broeken die voor mn zwangerschap te krap waren!

ik ben nu zo’n 8 kilo lichter dan voor de zwangershap.

de eerste weken van mijn zwangerschap was ik erg misselijk en ben ik flink afgevallen (en uitgedroogd) daarna niet heel veel aangekomen en na de geboorte van onze zoon zijn er nog wat kilo’s ‘zomaar’ verdwenen.

ik woog veel te veel voor mijn zwangerschap dus ben er wel blij mee.

nu staat het weer stil, voor de rest van de kilos zal ik dus helaas moeite moeten gaan doen :mrgreen:

Fijn om wat herkenning te lezen!

Aan een dieetiste had ik zelf ook nog niet gedacht, misschien dat het idd aan mijn eetpatroon ligt. Sinds ik moeder ben, ben ik niet meer echt een grote eter, wat vooral komt omdat ik niet altijd de tijd er vor neem of er kokmt weer iets tussendoor. S’ochtends 2 broodjes,tussen de middag 2 broodje en s’avonds warm eten (schep 1 keertje op en niet overdreven veel) af en toe neem ik wel eens een tussendoortje. Soms heb ik ook wel het idee dat ik te weinig eet in verhouding met hoeveel energie ik verbruik op een dag. Je bent toch een hele dag in de weer en soms loop ik op een ochtend al een stuk of 15 keer de trap op en neer :smiley:



Bij mijn zoontje had ik dit overigens ook dat ik na de bevalling lichter was dan voor de zwangerschap. Vroeger was ik eerder te zwaar maar deed op een dag ook minder. Nu met 2 kindjes is mijn hele dagindeling al anders en ook een stuk drukker.



Ik zal eens informeren!



Groetjes mams van 2

Hallo mams van twee,



Misschien kun je een keertje je bloed laten prikken bij de huisarts? Je schildklier kan te snel gaan werken na een bevalling.

Ik heb het na allebei de bevallingen gehad (nu nog steeds last van)



Maar als ik je verhaal lees denk ik dat je zelf al aangeeft dat je niet zo goed eet :wink: en dat je het gewoon heel erg druk hebt met twee van die kleintjes. Dus probeer regelmatig in ieder geval de tijd te nemen om te eten, want je gebruikt inderdaad zo veel energie.

:-*

Ik heb exact hetzelfde. Tijdens de zwangerschap van Rick kwam ik 20 kilo aan, die vlogen er daarna weer vanaf. Toen ik 5 maanden later zwanger werd van Jenna, was ik 1 kilo lichter dan vóór m´n eerste zwangerschap. In de zwangerschap van Jenna kwam ik 9 kilo aan, ondanks eten als een bootwerker. Nu weeg ik zo’n 10 kilo minder dan vóór m’n zwangerschappen.



Ik denk dat het vooral in de beweging zit. Ik zat altijd, in de auto, op m’n werk, 's avonds achter de pc. Nu zit ik amper op een dag, loop net als jij wel 100x de trap op en af, wandelen met de kleintjes, spelen, voetballen, huishouden, en doe alles in de turbo.



Een poosje heb ik me er wel zorgen om gemaakt, maar inmiddels ben ik ervanovertuigd dat het gewoon topsport is, de zorg voor 2 kleintjes, het huishouden en werken. :mrgreen:

Hier ook herkenning! Ik woog iets meer dan 80 toen ik net zwanger raakte van de 1e. Op het einde woog ik 95 en na de bevalling heb ik een hele tijd rond de 85 kilo gezeten.



Ik deed er niks voor, maar merkte dat ik ineens ging afvallen. Uiteindelijk woog ik 72 kilo toen ik weer zwanger werd. Ik zit nog steeds onder de 80, terwijl ik nu 25 weken zwanger ben van een tweeling.



Ik ben wel veel ziek geweest het eerste jaar en mijn levenstijl was een stuk drukker. Wat mensen al aangeven: meer beweging, je eet anders, de drukte.



En inderdaad, als je het niet vertrouwd: even je bloed laten prikken op de schildklier!

ik ben wel veel afgevallen maar ook nog niet genoeg,

Ik woog voor mijn zwangerschap 48kilo, Erg weinig maar ik at wel veel en ik rookte ook!!!

Tijdens mijn zwangerschap de laatste loodjes woog ik 69kilo!!!

Nu is 4,5 maand na mijn bevalling weeg ik 55,

Ik wil mn buikje nog kwijt,en mn benen mogen nog ietsie slanker,

Maar ik geef borstvoeding dus ik ga nog niet afvallen, Ik eet nog steeds lekker door maar ik kom niet meer echt bij, Gelukkig :angel: :mrgreen:

Dus ik ben wel tevreden,

Groetjes Jeanette

jahoor hier ook

Voor viènne woog ik 58 kg aan het einde van die zwangerschap ± 68 kg



Na 7 maanden bv woog ik 54 kg, nu ben ik ruim 30 weken zwanger en weeg ik 64 kg.

hoi hoi,



ik lees hier al een oud bericht, maar ben toch benieuwd hoe dat is afgelopen.



ikzelf woog voor me zwangerschap 55 kilo, voor mij heel normaal. tijdens me zwangerschap ben ik 10 kilo aangekomen. helaas is alles er weer af. ja ik wilde graag dat er wat bleef zitten. maar nu is mijn moppie 3 maanden en nu weeg ik nog maar 52 kilo.

ik was al naar de huisarts om te laten kijken naar me schildklier en nieren en lever. maar alles was goed. dus waardoor het nu komt.



ik heb geen stres en ben niet heel druk ofzo. ik geniet lekker van me kindje.



dus ik weet het niet.