gewicht koffer

We vliegen met Air Berlin via Düsseldorf naar Lanzarote.

We mogen 20 kg per persoon meenemen. We zijn met z’n vijfjes.

Mogen we twee zware koffers van bijvoorbeeld 26 kg meenemen?

Ik kom niet goed uit de site en het reisbureau is natuurlijk dicht :wink:

Nee, is echt het gewicht per koffer.

Vroeger mocht je het totaal gewicht verdelen over de koffers maar nu niet meer.

Hierdoor moesten wij een extra koffer kopen op schiphol :wall:

Soms doen ze niet moeilijk over wat kilo’s meer als de koffer van je kind bijvoorbeeld minder kilos weegt. (Minder dan 20)

volgens mij staat en valt het met de persoon die je treft achter de balie…

Toen ik vloog met mijn moeder en de oudste was mijn moeders koffer te zwaar, maar ik had een lichtere koffer ondanks dat ik ook voor de oudste dus kilo’s had mogen gebruiken.

Die vrouw heeft ze toen nog even tegelijk gewogen, was minder dan wat we met 3 mee mochten nemen ‘is goed zo hoor’ en klaar.



Mijn vader heeft echter weleens gehad dat zijn handbagage 400 gram te zwaar was ofzo… (hij had toen verder geen bagage, had gewoon zo’n minitroley voor 4 dagen weg ofzo) heeft hij er een boek uitgehaald, in zijn hand gehouden tijdens het wegen en toen was het wel goed.

Dus mijn vader ‘en denken jullie nu dat ik hier de hele tijd mee in mijn hand blijf lopen?’ ‘nee, maar zo zijn de regels meneer’ :o .



Vind het eigenlijk ook absurd dat het niet zou mogen… in jullie geval is 2x een zware koffer waarschijnlijk een stuk minder als 5x 20 en zal het vliegtuig er niet om malen of dat nou in 2 of in 5 koffers komt…

Het vliegtuig maalt er niet om, maar de dragers en sjouwers wel… en hun Arbo.

In Amerika mocht ik tegen betaling van 50 dollar extra zwaar, maar dan kwam er wel een dikke opvallende sticker op… Dus als waarschuwing voor de persoon die 'm moet tillen.

De buurvrouw vertelde, dat ze heen werden doorgelaten en terug moesten bijbetalen. Heb dus toch maar een koffer van een vriendin geleend :mrgreen:

Dank jullie wel voor alle antwoorden.

@preggie wrote:

Het vliegtuig maalt er niet om, maar de dragers en sjouwers wel… en hun Arbo.

In Amerika mocht ik tegen betaling van 50 dollar extra zwaar, maar dan kwam er wel een dikke opvallende sticker op… Dus als waarschuwing voor de persoon die 'm moet tillen.




Dat zal het inderdaad zijn, voordat de arbo regels. Als mensen met 5 personen gaan en 1 koffer inpakken van 100 kilo bijvoorbeeld (even extreem), dan is dat natuurlijk niet meer te tillen. Al is het dan wel triest dat ze over 400 gram moeilijk doen :shock:



Fijne reis :wink:

Volgens mij mag het in bepaalde gevallen wel alleen mag een koffer nooit zwaarder zijn dan 32 kilo.

Dank je wel en tot over twee weken :mrgreen:

Fijne vakantie!!!