gewicht dochtertje (2); een groeiend probleem?

@diana73 wrote:

Meiden, bedankt voor jullie tips/ervaringen. Soms ook even wat bevestiging nodig dat ik “goed” bezig ben :wink:



gr, Diana :-




Wat ik vooral goed vind, is dat je er bewust mee bezig bent.

Helaas ken ik het probleem met peuter :-

Diana, vooral doordat ik las dat ze met 20 maanden ging lopen lijkt het me (gezien haar schema) dat ze niet teveel krijgt. Het babyvet gaat er vaak af als ze lopen en dat heb ik in m’n omgeving vaak gezien. Eerst mollige kindjes en een tijd nadat ze zijn gaan lopen zijn ze helemaal ‘in vorm’. En ze loopt pas 4 maanden toch?



Maar misschien kan je dochter mijn zoon leren hoe hij wat moet eten. Ik krijg bij het CB op m’n kop dat hij te licht is voor z’n lengte… :?

Hoi hoi,



Thanks Wawa :-



Het is ook nooit goed he, Danielle_M…Maar effe serieus…Ik vind het trouwens wel “grapig” dat ik zowat overal lees dat peuters minder gaan eten, of eten minder interessant gaan vinden, slechte eters enz…Maar eigenlijk niet over peuters die steeds meer willen eten :mrgreen: . Ook in mijn omgeving veel verhalen over slechte eters…Ik ben benieuwd of ik deze “fase” ook ooit mag beleven!



gr, Diana :-

Diana, wij wachten nog steeds op die fase :oops: . Uhmmmmmmmm, peuter is nu 2 jaar en 3 maanden. Enne, nog steeds een veelvraat! :roll:

Hij vindt alles lekker. Kan genieten van het eten. Als we uiteten gaan, hoeft hij geen kindermenu. Neej neej, zalm op toast. Njammie, pikante kip. Heerlijk. Gegratineerde aardappel. Smullen maar. Walnotenijs na. Geen probleem :oops: .

Hij lijkt op z’n mama. Ik was een enorme peuter, maar ben als kleuter de lengte in geschoten. Ik weeg sind smijn 18de al 58 kilo met 1.69. Nu met mijn 29ste nog steeds. Toch was mijn moeder ook oplettend. Ik kreeg een geschilt appeltje in een bakje mee naar de kleuterschool. Andere kinderen liga. Dat kon bij mij niet. :roll:

Diana, bij het cb hebben ze vaak wat te zeuren hoor.

Natuurlijk kan het zijn dat Anne in haar gewicht iets meer groeit dan haar lengte, maar dat kan ook zo weer bijtrekken lijkt me.



Aan haar voedingspatroon zie ik zo niks (al eet ze ongeveer net zoveel als Isana in 2 dagen, maar dat kan ook meer over Isana zeggen :mrgreen: ), misschien beweging?! Iets anders kan ik me niet voorstellen…

@Cell wrote:



Ze was met 2 jaar en 2 maand 86 cm en 11 kilo… nu?




Hier nog zo een. Morgen weer naar het cb, ik heb ook een ‘lichte’.