gewicht,bijvoeding en consultatie bureau,

Ik was vandaag naar het CB geweest om haar te meten en te wegen,

Omdat ik pas weer in december moest terug komen voor afspraak was ik toch wel eventjes benieuwd hoeveel ze woog want de vorige keer was ze niet veel aangekomen in mijn ogen maar het cb zei dat dat kwam omdat we 2 keer achterelkaar waren gekomen en je dan geen verschil ziet en het kindje niet meer zoveel aankomt naarmate ze ouder wordt,



Vandaag vond ik ook dat ze te weinig aan was gekomen, Ik twijfel daarbij dat ik haar te weinig bijvoeding voor haar leeftijd geef,

Het CB zei dat ze nu gewoon een heel potje van 8 maanden kan eten, Ik geef nu nog een half tot 3kwart potje en ook van fruit,

Ze eet geen brood maar om aan de hoeveelheid granen enzo te komen geef ik haar LIGA en ik geef potjes met granen erin,



Zo ziet haar schema eruit,



09.00uur borstvoeding,

11.00uur borstvoeding

13.00uur half potje fruit of fruityogurt

14.30uur borstvoeding

17.00uur half of 3kwart avondpotje

17.20uur toetje danoontje of vla

19.00uur borstvoeding

20.00uur LIGA met thee

22.30uur borstvoeding

04.00uur borstvoeding

06.00uur borstvoeding




Pap lust ze niet,want ze vind opvolgmelk erg vies,

Brood vind ze ook niet lekker maar dat zou ik toch ergens in het schema moeten proppen, Moet ik 1 keer borstvoeding laten vervallen ofzo???



Borstvoeding verteerd snel en vooral omdat mijn kleintje zoveel kan en heel erg veel beweegt twijfel ik of ik wel genoeg voeding geef??



de laatste maanden is haar gewicht zo:



14-07-2008 6750gram

21-08-2008 7290gram

15-09-2008 7400gram

14-10-2008 7855gram




Wat vinden jullie hiervan???

Alvast bedankt Groetjes Jeanette

Ik weet dat Fieke haar schema rond 9 maanden zo was



07.30 bv

10.00 fruit vers (ongeveer n hele peer of banaan)

12.00 boterham in kleine stukjes + bv toe

15.30 bv

17.30 groentepotje van 8 mnd helemaal op

19.30 bv en dan sliep ze door tot de volgende morgen



Over t te klein zijn. Daar zeuren ze bij Fieke ook over. Als je ziet wat dat meisje eet :shock:

Die eet nu 3 boterhammen smiddags en dan smorgens n heel stuk fruit en dan savonds

eet ze n hele aardappel met 2 eetlepels groente en n groot stuk vlees en Fieke die komt echt geen gram aan.

Ze staan er in t zh ook helemaal versteld van.

Fieke is vorige week weer gemeten in t zh en ze was in n maand tijd maar 130 gram gegroeid.

Ze weegt nu met 13,5 maand ook pas 9150 gram.

Ik zou zeggen dat als ze t goed doet en jij bent ook tevreden dat ik mee daar niet heel erg druk

over zou maken. Onze kindjes kunnen niet allemaal in tzelfde hokje dat cb heet :wink:

qua gewicht is ze prima aangekomen. ze komenidd op den duur minder aan, gelukkig maar :wink:



Wil ze niet meer groenten en fruit?? Of geef je haar gewoon half tot 3/4 potje… in mijn ogen drinkt ze heel veel en eet ze weinig. Maar goed daar zou je misschien een midden weg in moeten vinden.



Zelf zou ik bijv. om 20.00 geen liga’s meer geven



Misschien een optie om om 11.00 fruit te geven en daarna nog bv (bijv 1 kant)

En om een uur of 1 een boterham met wat bv (andere kant)



Maar goed dat is maar een idee, je moet het gewoon doen zoals jullie je er goed bij voelen.

zolang er een stijgende lijn in zit gaat het goed.

levi woog ook zo ongeveer met 9mnd.

wat mijn twijfel weg nam is om naar het vuistje te kijken die is net zo groot als de maag…