gewicht baby 2 weken

billy is na de geboorte aardig wat afgevallen van 3460 naar 3160

dit woog hij vorige week zaterdag

de maandag daarna woog ie 3220

de woensdag daarna 3300

en nu vandaag (zaterdag) 3320

dus dit isdan weer best weinig aangezien ie de dagen ervoor meer aankwam

wie weet hoeveel een baby ongeveer aan ’ moet’ komen na gewichtsverlies? :think:

Volgens mij stelt het consultatiebureau minimaal 150 gram per week, dus. Dat klopt dan wel…een baby groeit ook niet evenredig he? Dus niet elke dag 20 gram. Kan best de ene dag 30 zijn en de andere dag niets. Ligt ook aan je weegmoment, de ene keer voor de andere keer na een plasluier. Ze drinken de eerste weken nog zo weinig, dat zoveel dingen invloed kunnen hebben… Zou eerder om de week wegen, of evt. Elke week en dan kijken of er beetje regelmaat inzit. Eventueel kan je bij consultiebureau een lijntje zien wat ong. De groei zou moeten zijn in bijv. Een maand… Maar als je kindje maar aankomt, goed plast zou ik me geen zorgen maken,.

geef je bv of kv?

Aankomen gaat met sprongen, dus soms veel en dan weer weinig.

Als je je zorgen maakt zou ik contact opnemen met het CB en daar bv. iedere week op het inloopspreekuur even gaan wegen.

ik geef fv

wegen kan ik thuis ook,heb zo’n weeg ding die kraamverzorgsters ook gebruiken en hou dan liever dezelfde aan

maar vroeg het me af

cb zou deze week wel contact opnemen

de huisarts had al gezegd dat ik niet elke dag moest gaan wegen anders zou ik me alleen maar gek maken :shifty:

Lieve schat, wijzelf wegen ook de ene dag iets meer dan de andere dag! Probeer het bij eens per week wegen te houden, en zelfs dan, mocht je kleintje afgevallen zijn, hoeft er nog niets aan de hand te zijn. Je gewicht is afhankelijk van zo ontzettend veel factoren! Soms groeien kleine kindjes een week niet in gewicht, maar schieten juist die week wel weer een stuk omhoog in lengte.

Eng is het allemaal hè? :hug: :-*

zo’n hengelweegschaal ( hoe heet het?) is wel minder precies dan zo een die het consultatiebureau heeft he? En echt… niet elke dag wegen, maar ook niet om de dag want dat is ook erg dicht op elkaar hoor… Probeer maar eens 1x per week aan te houden, dat is beter en ook beter voor jezelf, anders maak je jezelf maar gek!

ja ik weet het

maar we kregen van de week nieuws dat de uitslag van de hielprik niet goed was

dus daarom maak ik me zorgen

waarschijnlijk is het loos alarm maar we weten vrijdag de uitslag pas van verder bloedonderzoek

het gaat om een stofwisselingsziekte

de waardes moeten boven 20 zijn en bij hem was het 19 dus maar net eronder

hij is ook helemaal niet ziek of zo en doet het verder goed

maar toch maak je je even helemaal gek

vandaar dat wegen steeds

maar ik ga me inhouden :angel:

mijn meisje was met de geboorte 3150gr ze viel af naar 2880gr en was met 2wk pas weer 3290gr

ik hoop op een goede uitslag

Mijn dochter woog bij geboorte 3130gr Met 1 week 2940 gram en 2weken 3380 gram.

Met dezelfde weegschaal, alleen met 2 weken na een voeding . Echt meteen van borst op de weegschaal …

Dat maakte best veel verschil zei de arts . Wel elke keer naakt gewogen. (thuis)

Thijs is denk geen goed ijkpunt qua gewicht, maar hij was

bij zn geboorte 4435

op zn laagst 4100 ( 2 dagen oud )

week daarna ( dus 1 week en 2 dagen oud ) 4260

week daarna 4415 ( 2 weken en 2 dagen )

die zat dus pas na 2 weken weer op zn geboortegewicht en ik zie nu dat trouwens net zo aankwam als jouw kindje, dus misschien juist wel goed ijkpunt… Hij kwam dus ong. 150 gram ook aan per week ( Thijs kreeg wel borstvoeding )

mijn dochtertje woog bij geboorte 3900 gram,met 3 dagen oud 3500 gram. Met 2 weken oud woog ze 5100 gram en met 4 weken woog ze 5800 gram. Ze ging als een speer,nu net 4 maandjes weegt 8240 gram en 68,2. Ze word met 12 maanden getest op de stofwisseling ziekte FH. Ivm met mijn andere zoon die ook FH heeft. Ik heb 2,5 maand bv gegeven.

oke thanx nou ben benieuwd :slight_smile:

weeg hem ook naakt

zal hem dinsdag wel weer even wegen

vandaag was ie 3380 dus komt goed :dance:

ook de uitlsag van het bloed was al binnen en alles oke! :clap:

Wat fijn zeg dat alles goed is nu! Zou me ook best zorgen maken als je het nog niet zeker weet. Maar gelukkig hoef je niet meer in onzekerheid te zitten.

Siem woog 3610 bij de geboorte, op zijn allerlaagst 3140 dus veel te veel afgevallen. Kind had ook dorstkoorts en zat op het randje ziekenhuis.

Woog met 12 dagen 3510 gram en met 1 maand 4150.

Dus hier duurde het ook wel twee weken voordat hij op zijn geboortegewicht zat.

(had tussendoor ook een keer gewogen bij het cb, toen Siem 18 dagen oud was. Toen woog hij 3830)

wat fijn dat de uitslag goed was ! :thumbup: