Geweldig hoor dat winterweer....maar die handen grrrrrr

Hebben jullie ook zo’n last van droge handen? Ik word er gek van :evil:

Vooral naast mijn nagels zitten sneetjes die steeds weer open barsten, eigen schuld hoor want ik ben een nagelbijter :oops:

Iemand de gouden tip tegen droge handen?? :think:

hier niet bij mijn nagels, maar gewoon ontzettend droge handen… en tja… ik blijf maar met regelmaat smeren… maar vergeet het ook vaak zat, dus dat schiet niet echt op :?

bepanthen vreme helpt hier wel. lekker vet en een extra laagje. Regelmatig smeren, als ik het vergeet herinnert de pijn mij er wel weer aan :?

Handen nacht insmeren met vasaline en in handschoenen slapen.

Heb je geen droge handen meer en de dagen daarna ook neit.

@Madre wrote:

Handen nacht insmeren met vasaline en in handschoenen slapen.

Heb je geen droge handen meer en de dagen daarna ook neit.

Dat wilde ik zeggen. Je kan 30 keer per dag zinloos smeren met een simpele créme, maar je kan ook 's avonds een laag vaseline opsmeren, dat werkt serieus veel beter. Ik doe het ook. :slight_smile:

Hier lig het huis vol tubes met vaseline/cetamacrogol zalf. Houdt de boel lekker vet en de huid neemt het goed op. Ruikt niet, zit niks schokkends in en je kunt het zonder recept bij apotheek krijgen. Het werkt beter dan vaseline omdat vaseline je huid alleen beschermt voor verder uitdrogen, maar je huid kan het niet opnemen en herstel je huid dus ook niet als het al droog is.

@juulke wrote:

Hier lig het huis vol tubes met vaseline/cetamacrogol zalf. Houdt de boel lekker vet en de huid neemt het goed op. Ruikt niet, zit niks schokkends in en je kunt het zonder recept bij apotheek krijgen. Het werkt beter dan vaseline omdat vaseline je huid alleen beschermt voor verder uitdrogen, maar je huid kan het niet opnemen en herstel je huid dus ook niet als het al droog is.

wou ik net zeggen! echt super spul, had een tip van iemand gekregen, dat als je gaat smeren ook echt wel 5 min meot gaan smeren dan worden de olieen etc. warm en dan trekt het nog beter in :slight_smile:

@juulke wrote:

Ben ik het niet mee eens hoor. Vaseline heeft juist een herstellende werking, en trekt goed in de huid in.

Hey volgens mij heb ik daar nog een tube van liggen van Nica, ik ga eens op zoek, thanks voor de tips! :thumbup:

En voor de nacht flink insmeren met vaseline doe ik ook maar ik kan echt niet met handschoenen aan slapen.

Ik heb een witte tube gevonden van Fagron, er staat op Cetomacrogol zalf FNA, is dat wat jullie bedoelen?

maar ik kan echt niet met handschoenen aan slapen

mijn oudste dochter heeft er ook last van, van kloven en roodheid aan de handen. Zij is verpleegkundige en elke keer zij de kamer van een patiënt binnengaan, moeten ze hun handen inwrijven met alcohol (ontsmettend). Niet leuk in deze omstandigheden natuurlijk !
Zij smeert 's avonds in met crème (mytosyl) en nadien een licht loszittend verband (windel) eromheen om te slapen. Vingers zijn vrij (het zijn vooral de bovenkanten van haar handen waar ze last heeft).

Maar jij kan natuurlijk wel de vingers mee inpakken in het verband.

Zij kan zo wel slapen... mss eens uitproberen....
veel succes !

groetjes
Gerda

@Gemmama wrote:

Hebben jullie ook zo’n last van droge handen? Ik word er gek van :evil:

Vooral naast mijn nagels zitten sneetjes die steeds weer open barsten, eigen schuld hoor want ik ben een nagelbijter :oops:

Iemand de gouden tip tegen droge handen?? :think:

norwegian formula, oa te koop bij de Etos. Klein druppie en je handen voelen superzacht!

ik gebruik al jaren vaseline intensive care

ben ik heel tevreden mee

ik doe schoonmaakwerk en zit veel in water

als ik met mn handen in het water heb gezeten smeer ik altijd in

dus meerdere malen per dag

dus lekker zachte handjes :mrgreen:

Ik ben naar de apotheek gegaan omdat alle gewone cremetjes etc ook vaseline cetamogol etc bij mij niet echt werkte. Had ook echt kloven in mn knokkels en zij adviseerde Eucerin herstellende handcreme met 5% urea. Ben er echt super blij mee, is bij mij echt het enige wat werkt :thumbup: en je kan het gewoon overdag smeren, trekt snel in en met een paar dagen had ik weer zachte poezelige handjes, gebruik het nu elke dag 1x en de kloven zijn niet meer terug gekomen :dance:

@D. wrote:

@juulke wrote:

Ben ik het niet mee eens hoor. Vaseline heeft juist een herstellende werking, en trekt goed in de huid in.

Vaseline sluit de huid af, dat is gewoon hoe het werkt. Soms is dat voldoende om de huid te laten herstellen, maar niet altijd.

Ik gebruik weer en wind balsem van weleda. Heerlijk spul! Beschermt ook gezichtjes van de kinderen nu lekker als we door de kou fietsen, ze voelen het echt minder met een laagje op hun neus en wangen.

@Gemmama wrote:

Ik heb een witte tube gevonden van Fagron, er staat op Cetomacrogol zalf FNA, is dat wat jullie bedoelen?

Er zijn meerdere merken van. Ik heb van Bufa en daar staat vaseline ceomacrogol creme fna op. Ik heb zelf vaak de creme, de zalf is veel veter. Die gebruik ik om mijn zoontje in te smeren vanwege eczeem, maar het duurt veel langer voordat het opgenomen is dan de creme.

ik heb er ook last van, het bloed loopt soms gewoon over mijn handen, toen ik nog in de kraamzorg werkte was het veel erger.

ik zweer bij bepanthen zalf en voor de nacht vaseline.

Thanks voor alle tips!! Die ceto-zalf werkt super goed!! :thumbup:

En thanks voor de reminder Lune, die had ik vorig jaar ook voor de kids, zal weer even een nieuwe tube halen :thumbup:

iets anders wat geweldig werkt;

van de Rituals; de hand therapie scrubcreme en de ginko(nog wat) handcreme…deze kun je lekker dik opsmeren voor je gaat slapen en heb je smorgens baby zachte handen…

zelfs de droogste handen worden er superzacht van (en op droge voeten werkt het ook :lol: )

Nog een fijn product: Gloves in a bottle! Trekt snel in, is niet vet en verdwijnt ook niet als je je handen wast etc. Tis ook geurloos en blijft tot 4 uur effectief. Op mijn werk (koude omgeving) was ik vaak mijn handen en heb ik snel last van kloven. Gebruik nu al even dit spul en merk echt verschil! Weet alleen niet precies waar het allemaal verkrijgbaar is :think: .