gewatteerde slaapzak

Wanneer gebruiken jullie een gewatteerde slaapzak? Ik heb nl. het idee dat dat nu nog te warm is. Ik heb ook gehoord dat je dan geen dekentje hoeft te gebruiken, maar dat ligt toch niet lekker?

Sam ligt idd in een gewatteerde slaapzak zónder dekentje. En of het lekker ligt…hij slaapt prima dus ik gok van wel :mrgreen:

floris slaapt ook al vanaf de 4 de dag in een gewateerde slaapzak ook hij slaapt meer dan prima.

Een gewatteerde slaapzak bedoelen jullie een winterslaapzak mee neem ik aan?!

Senne heeft sinds hij in een slaapzak slaapt geen dekens meer, hij slaapt juist in de slaapzak omdat hij de ene keer zo ligt en de andere keer zo, te gevaarlijk met dekens dus. En hij ligt nu sinds 2 weken denk ik in de winterslaapzak, en sinds eergister een romper met lange mouwen en pyama eronder. Hij wordt wel wakker als hij het te koud heeft (tot eergister dus een paar nachten en dan duurt het even voordat het kwartje bij mij valt ) :lol:

Isa ligt vanaf dat ze 3 maanden is al in een combisleeper en lekker zonder dekentje. En ze slaapt super dus zal ht ook wel lekker vinden :wink: . Ze tolt nl d’r hele bed door dus ene dekentje heeft echt geen nut bij haar :mrgreen:

Hier ook al tijden de combisleeper…

De complete versie zeg maar.

Het zal aan mij liggen hoor want ik heb al sinds eind augustus mijn winterjas aan, dus had het idee dat Lev het ook koud had :oops:

We zaten nog te twijfelen,maar Thije voelt altijd wel lekker warm aan s morgens,maar die slaapt nog enkel met een zomerslaapzakje.

Moet nodig eens weer op zoek naar die combi sleeper op zolder als ik jullie zo lees.

Zo’n gewatteerde gebruik ik pas van de winter als het

echt koud is. Nu dek ik hem nog lekker toe en slaapt hij in een

gewone slaapzak met daaronder een pyamahesje. Als het

kouder wordt dan doe ik z’n pyamabroek eronder aan en als het

echt kkkkoud wordt dan pas de dikke slaapzak (al dan niet met mouwen)

Milan slaapt nu al in winterslaapzak met dekentje,ik vind de nachten al koud zelf slapen we ook al onder het winterdekbed dus alleen een slaapzakje lijkt me echt te koud.

Moet er wel bij zeggen dat verwarming hier snachts uit is.

Hier slapen ze allebei in de combi-sleeper :thumbup: .

En al een tijdje met de winterslaapzak en de mouwen en dan ook nog een pyama eronder.

Ik vind het best koud s’nachts. Wij hebben zelf ook al het winterdekbed op bed liggen.

Hier ook al lang de dikke slaapzak en lekker het warme dekentje erop, s avonds en s nachts is het behoorlijk koud al.

hier gewatteerde slaapzak maar heb het dekentje er nog wel gewoon overheen hoor! Anders is het niets hier, dan gaat ze draaien enzo.

Probleem is alleen wel dat ik haar eigenlijk goed in moet stoppen met een dubbel deken, dan blijft alles liggen, anders trappelt ze alles van zich af, ja ook met trappelzak. En dat vind ik dan wel weer wat warm met een gewatteerde trappelzak :shifty:

Ben nog zoekende, tis nu regelmatig 16/17 graden op het kamertje, das flink koud vind ik zelf, mag wel een deken overheen hoor

Hier is het op Sem zijn kamer als het echt koud is maar een graad of 16 dus die ligt 's nachts in de winterslaapzak met dekentje, overdag alleen in winterslaapzak (met raam op kier en verwarming aan is het nog steeds niet echt warm op zijn kamertje).

julia slaapt al sinds september ine en gewateerde slaapzak, sindsdien heb ik ook mijn dubbele dekbed erop.

van t winter krijgt ze nog een extra deken erbij! doe ik nl ook…

Eline heeft een winterslaapzak aan en een enkele deken, want het is maar 16 graden op haar kamertje

Hier was het vanavond zelfs 14 graden op Jonathan zijn kamer :shock: Maar hij heeft hoge koorts, dus romper met lange mouwen, pyjamatruitje en winterslaapzak ZONDER mouwen nu. Maar verder de afgelopen dagen was het 16 graden en toen ie nog geen koorts had had ie romper met lange mouwen, hele pyjama en winterslaapzak MET mouwen aan :wink: Ik heb ook een soort dekbedslaapzak, is geen combisleeper maar van een echt dik dekbed gemaakt zeg maar (uit de winkel hoor). Valentijn vond het niks en voor Jonathan vind ik het dus gek genoeg nog te warm om hem zo in te pakken :shifty: Voorheen had ik ook geen idee van de kamertemperatuur hoor, maar bij Jonathan hebben we een babyfoon met temp.weergave en nu weet ik het dus :roll: Ik vind het altijd lastig wat ik ze nu moet aandoen, omdat ik zelf een enorme koukleum ben en hun vader juist niet :lol:

Hier was het ook 12 graden, dus ik had de mouwen aan de slaapzak gedaan. Meneer bleef aan het huilen. Bleek dat ie niet bij zijn duimpje kon :doh: :lol: Dus de mouwen er maar weer vanaf gehaald. Hij heeft het trouwens niet koud gehad. Heb wel een extra dekentje erbij gelegd.

Oh bij jou dus ook lekker koud :? Vind het helemaal nix, terwijl ik dus geen idee heb of het bij ons op zolder of op de oudste zijn kamer aan de voorkant net zo koud is hoor :wink: Hier heeft Jonathan gelukkig geen speen of duim :dance: dus ook dat probleem niet :lol: Wel sneu dat ie er door de mouwtjes dan net niet lekker bij kan :frowning:

Ik heb dus gewoon een tijdje de thermometer in het bedje gelegd. Daardoor weet ik het. Maar de verwarming aan als hij slaapt :naughty: dat doe ik niet. En de raam blijft ook open. :naughty: Dan kan het misschien beter zijn dat het tussen de 16 en de 18 graden is op het kamertje, maar koud lijkt me altijd nog gezonder dan met de verwarming aan slapen :snooty:

Hier ligt ze in de combi-sleeper of winterslaapzak met mouw (heb 3 versies ivm natplassen :roll: ), met pyama en een dubbele deken. Maar het is hier snachts dan ook 11-12 graden op haar kamer. Overdag heeft ze minder aan (lees, dekentje minder), dan is het 16-17 graden. Enne, inderdaad al vanaf september in de winterversie met mouw. Het wordt hier op de slaapkamers altijd koud snachts als het buiten wat kouder is. De verwarming is snachts trouwens altijd uit. Vind het verspilling om hem aan te zetten. Als je ze maar warm genoeg aankleedt dan krijgen ze het niet koud.

In de zomer is het dan in de zon weer zo 30 graden op datzelfde kamertje trouwens. Dat vind ik veel enger dan die kou. Das toch het nadeel van een zolderkamer…