Gewapende overval, verdachten gepakt vlakbij school van Sara

http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=6285

En waar hebben ze de daders gepakt? Nog geen 100 meter van Sara dr school. Ik wandelde erheen om 11.50u en ik snapte al niet waarom alles was afgezet en er overal politie was. Veel gestresste mensen op straat enzo. Nou daarom dus.

Maar wat mij dwars zit… de daders zijn om 11.45u opgepakt, vlakbij de school…waar groep 1 en 2 aan het buiten spelen waren. En de politie heeft niet de school geïnformeerd. Ik snap dat niet…je weet dat het een woonwijk is, zet alles af rondom de school en ziet de kinderen buiten. Dan zorg je toch dat die kinderen de school in gebracht worden?

:frowning:

Het lijkt zoals je het zegt zeer onprofessioneel en ik zou daar ook zeker achteraan gaan. Of via school, of rechtstreeks naar de politie.

Dan weet je ook hoe het gegaan is.

Blijft het feit dat je de schrik goed in je benen krijgt :hug:

Jee dat is schrikken zeg

Aan de ene kant zou het idd fijn zijn geweest als men de school had ingelicht

Als ze daar tijd/mogelijkheid voor zouden hebben

Leerkrachten zouden de kids zelf ook kunnen binnenhouden/-halen op het moment dat ze het zien

geen idee

juffen konden het niet of nauwelijks zien. omdat het plein in een zijstraat ligt zeg maar. politie kon het wel zien want hoofdgebouw van de school staat aan de weg. En vanaf de straat hadden ze ook wel zicht op een deel van het plein. Het is een buurtje waar alles bij elkaar zit zeg maar, veel kleine straatjes.

Ik vertelde het juf toen ik sara ophaalde en ze schrok zich rot. Heeft ook geprobeerd de wijkagent te bereiken maar die was in gesprek :mrgreen:

Tsjonge dat vind ik wel een slechte zaak dat ze de directeur van de school niet op de hoogte stellen zodat ze de kinderen naar binnen kunnen halen.

Hier werd in de straat vanmiddag ook iemand gearresteerd.

Ik weet nog niet wat hier de reden van is en ken die man verder ook niet, maar er waren opeens 3 politie-auto’s en een politiemotor.

En ik woon echt in een rustige straat/dorp hoor.

(Valkenburg zh)

Er gebeurt hier niet zoveel geks gelukkig.

Maar van dit soort dingen wordt ik wel nieuwsgierig! Slecht hé. :oops:

weet je wat het ergste is… die mensen hadden gewoon al tegen gehouden kunnen worden bij kramer zelf… ik heb het filmpje gezien en man en ik zeiden al… gewoon die scooter weg halen trap hem om banden lek steken e.d had dit nooit bij de kindjes hoeven gebeuren…

werkelijk er waren zoveel mensen op straat waar het gebeurde en je zag aan het filmpje dat ze het zagen wat er gebeurde… werkelijk…

en dan die arme man die mee word gesleurd door de scooter verschrikkelijk…

snap ook niet dat hier idd niet iemand is gewaarschuwd…

Als ze inval doen,

mag en kan de politie niemand daarvan op de hoogte stellen???

Ik heb het filmpje gezien op GS maar wat ik niet begrijp is hoe wisten de voorbijgangers al da er iets gaande was?

Tevens is het makkelijk gezegd maar als men serieus bewapend is is uit de buurt blijven toch het slimst wat je doen kunt.

Blijft nog wel het vage feit dat ze beter de school hadden kunnen waarschuwen.

Gewoon even aankaarten bij de politie. Misschien dat een of andere slimkikker er simpelweg niet aan heeft gedacht en dit in het vervolg wel gaat doen. Beter voorkomen voor een volgende keer! :mrgreen:

@mama van Esmay wrote:

weet je wat het ergste is… die mensen hadden gewoon al tegen gehouden kunnen worden bij kramer zelf… ik heb het filmpje gezien en man en ik zeiden al… gewoon die scooter weg halen trap hem om banden lek steken e.d had dit nooit bij de kindjes hoeven gebeuren…

werkelijk er waren zoveel mensen op straat waar het gebeurde en je zag aan het filmpje dat ze het zagen wat er gebeurde… werkelijk…

en dan die arme man die mee word gesleurd door de scooter verschrikkelijk…

snap ook niet dat hier idd niet iemand is gewaarschuwd…

Op het moment dat de witte vrachtwagen langs rijdt werdt er geschoten. Je kan zien hoe de mensen reageren op dat schot, en dat zou ik ook hebben gedaan. De juwelier zelf ligt nog in het ziekenhuis. De zoon werdt meegsleept door de scooter.

ik heb het filmpje ook gezien… maar vraag je af… hoe komt het dat er zolang gefilmd is… :think: zit de filmper in het complot.

maar ninanien ik zou ook schrikken als ik hoor dat zoiets dichtbij gebeurd bij de school van mijn kinderen…

Thx allemaal!

Ik denk dat de filmer de melding op de scanner heeft gehoord oid. Is aan de overkant, zit nog een gracht tussen.

Ik wist niet dat de juwelier nog in het ziekenhuis ligt joh? Ik ga even kijken.

Zal de wijkagent even een mailtje sturen hierover. Heb zijn mailadres wel ergens!

:-*

Degene die ze opgepakt hebben zijn weer vrij gelaten bleken toch niet de daders te zijn dus die lopen nu nog vrij rond

yep las ik ook inderdaad…

zal de titel even aanpassen…

ik denk niet dat ze de school mógen waarschuwen eerlijk gezegd… maar aan de andere kant, als er gewapende mannen lopen daar kunnen ze net zo goed een kind wat aandoen om te proberen te ontvluchten :think:

Lastig dilemma, ik denk ook dat ze snel moesten handelen en daardoor geen tijd hadden om school in te lichten.

Jammer dat ze nog niet de juiste personen hebben gepakt :?