gevulde eieren

Als ik morgen gevulde eieren wil serveren,



kan ik die dan vandaag maken?



Ik heb morgen een communie, en moet zo veel voorbereiden, dat ik het liefst sommige dingen vandaag al doe. Sandwichjes kan ik pas morgen maken, anders wordt het brood zompig, dus dan blijft er niet veel over om vandaag te doen.



Vandaar de eieren? Uiteraard doe ik ze na het vullen in de koelkast (in een afgedekte doos).

Ja hoor kan makkelijk, gekookte eieren blijven wel langer goed ook :slight_smile:

ow geweldig. Ik ben er een beetje huiverig voor, (ivm allerlei enge buikpijndingen die erin kunnen zitten) maak ze ook niet zo vaak. Maar morgen leek het me wel lekker. Normaal is het 's avonds feest, en maak ik ze overdag. Maar dat is nu dus niet mogelijk.



Dan ga ik gauw een pan eitjes koken :smiley:

Die ‘buikpijndingen’ :smiley: zijn volgens mij alleen met rauwe eieren… eenmaal gekookt zijn ze best een dag houdbaar.

wel langer dan een dag :smiley:

als de eieren nog in het schil zitten…

dan in de ijskast voor de volgende dag…



gepelde eieren:

Vindt ze anders na 24 uur behoorlijk stinken :oops:

afdekt in de ijskast en zo…



1x keer gemaakt een dag van te voren,

maar vondt het geen succes…



en het waren echt super verse eieren…

Gekookte eieren kan je wel een week bewaren in de koelkast, als de schil er nog omheen zit.



Als je je eieren vandaag al kookt, zou ik ze denk ik pas vanavond vullen. Dus dat ze zo kort mogelijk zonder schil zijn.

Ik weet helemaal geen antwoord op de vraag, maar even een tip voor de vulling: Ik vul ze altijd met eigeel, in combi met mayo en patat kruiden van AH, klinkt als een rare combi, maar is hier altijd een succes! :wink:

jamm Marda, klinkt wel goed… alleen had ik ze dus zaterdag laat in de middag al gevuld. En ze waren blijkbaar erg lekker, want de eitjes waren als eerste op hihi (samen met de wrap-rolletjes).