gevolgen teveel vitamine B6

Weet iemand wat het gevolg van een teveel aan vitamine B6 kan zijn?



Na bloedonderzoek blijkt dit te hoog bij mij nml en kreeg het advies te stoppen met de zwangerschapsvitamines. Maar ja, daar zitten ook andere stoffen in die zinvol zijn tijdens de zwangerschap, dus wil ik eigenlijk niet zomaar stoppen. Maar ik kan niet vinden van een te hoog B6 als gevolg kan hebben voor de baby (en mij) en mijn vk kon me dat ook niet vertellen.

Weet iemand hier dat misschien?

Gaf de huisarts dit advies? Want dan zou ik gewoon met de vitamines stoppen. Het is een aanvulling op je eten en je bent al ver genoeg dat je geen foliumzuur meer nodig hebt.



Via google kon ik wel het een en ander vinden over te veel vit B6 ( zoekterm te veel vitamine b6 :wink: )

Stond oa



De verschijnselen die mensen waarnemen bij deze hoge waarden van B 6 in het bloed zijn:



Tintelingen in handen en voeten

Kiespijnen die niet te verklaren zijn na gebitscontrole bij de tandarts

Pijnlijke voetzolen

Pijnlijke zenuwscheuten die steeds verder optrekken in de extremiteiten



Lijkt me niet fijn :shifty:

Hoi marlous, ja die zenuwstoornissen die vond ik ook, maar niet specifiek wat en of er een gevolg voor beeb kan zijn. Heb ook even geen idee waar ik die info zou kunnen halen (ja misschien gyn, maar daar ben ik gelukkig niet onder behandeling)

ben geen medicus maar volgens mij zijn de B vitamines wateroplosbaar hetgeen inhoudt dat je een teveel uitplast.

de “stapelvitamines” (waarvan je dus wel een overschot op kan bouwen dat je niet uitplast) zijn KADE (of A D E K even alfabetisch :wink: ).



De symptomen die Marlous beschrijft passen volgens mij bij heel veel dingen waaronder ook een B12 tekort oa.

Ik heb laatst een infuus gehad met vitamine B6, omdat ik teveel spuugde.



Verder gaat vitamine B6 de vorming van prolactine tegen, dus zeg maar de melkproductie.



Gevolgen voor de baby zou ik niet durven noemen?