ik heb bij mijn 2de dochter een ks gehad,nu heb ik op 2 plaatsen een gevoelloze plek.
heeft iemand dit ook gehad en is dit goed gekomen of zo gebleven?
volgens mijn gyn is het iets waar je aan moet wennen.
ik had het op het hele litteken, heeft wel een jaar geduurd voordat er weer gevoel in kwam en nu soms met weersverandering wordt het weer gevoelloos
Prinsje wordt volgende maand 2 en mijn buik is nog steeds gevoelloos.
Mijn sz heeft bijna 8 jaar geleden een ks gehad en bij haar ook nog steeds gevoelloos…
Hier ook zo…
Ik heb het zelf nauwelijk, een vriendin heeft na bijna 4 jaar ook nog een behoorlijke gevoelloze plek.
Wendy: ik heb geen keizersnede gehad, maar wel een open buik operatie en heb dezelfde klachten als jou, zal denk ik erbij horen ofzo :think:
hier ook een gevoelloze buik rond het litteken, het is nu 2 1/2 jaar geleden…
wisselende ervaringen dus.
vind het gewoon een erg onprettig gevoel als je er met scheren overheen gaat :?
zal er dan toch echt aan moeten gaan wennen.
maar goed kleine meid is er gezond uitgekomen vind ik toch belangrijker
heb jij het litteken dan zo laag zitten, of is dat een rare vraag, ik kom er met scheren niet in de buurt
Ik heb het aan één kant van mijn litteken. Op die plek voelde ik ze ook snijden (niet dat het pijn deed maar ik voelde het wel heel goed). In het begin vond ik het ook heel vervelend en later wende ik er wel aan. Nu 3,5 jaar later is het toch een stukje minder gevoelloos dus misschien trekt het toch wel weer bij.
@knollie1 wrote:
heb jij het litteken dan zo laag zitten, of is dat een rare vraag, ik kom er met scheren niet in de buurt
nee hoor is niet raar

de ene gevoelloze plek zit net onder de grens waar je beharing begint en de andere gevoelloze plek begint bij mijn bikinilijn.
volgens de zusters zag het litteken er mooi uit en niet anders als bij anderen.
ik had wel een dwarsligger weet niet of ze dan meer ruimte moeten maken?
of ik ben meer behaard als jou :mrgreen:
haha dat laatste kan natuurlijk ook.
Hier ook zo.
En nr 2 komt hoogst waarschijnlijk ook via een ks… dus ben bang dat ik daarna helemaal niks meer voel op die plek :?
Maken ze je eigenlijk op dezelfde plek open of is dat een beetje eronder/erboven???
Groetjes, Marieke
mijn oudste (bijna 6 ) is geboren dmv een keizersnede en mijn hele litteken is gevoelloos.
Mijn oudste is bijna 5 en nog steeds zijn delen van mijn buik (rond het litteken) gevoelloos.
Hier ook 2x een ks gehad en zeker het 1e jaar was het erg gevoelloos en gewoon echt en rotgevoel net op de grens waar het gevoel dan weer begon zeg maar :thumbdown: Nu zijn we bijna 2,5 jaar verder sinds de 2e ks en moet ik zeggen dat ik net even heb zitten voelen en zachtjes knijpen :shifty: en er zit echt overal weer gevoel Ze snijden natuurlijk zenuwen door en sommige zenuwen helen wel goed en anderen niet, daar komt dat dode gevoel vandaan. Bij sommigen heelt het helemaal nooit meer en die hebben dan ook een gevoelloze zone. Hier overigens bij de 1e ook een heel klein dwarsliggertje (1705 gram) maar wel een litteken van 18cm, wat bij mij bijna van heup tot heup is nu, de 2e lag netjes en is op oude litteken gesneden, maar was maar een kleine 15cm
Marieke_dm, ze maken de nieuwe incisie in principe zo veel mogelijk op de lijn van het litteken van de vorige ks :thumbup: Hier zie je op 2 plekjes dat ze het net niet helemaal recht gedaan hebben, maar dat is verwaarloosbaar :thumbup:
Ik merk het niet eens op dat het gevoel loos is eigenlijk :shifty: Nu ik dit lees denk ik: oh ja, ik voel daar inderdaad niks.
Hebben jullie daar dan last van?
Bij mij voelt het ook nog raar, inderdaad met scheren.
Tweede keer keurig het oude liteken als richtlijn gebruikt.
De jongste is bijna 3 maar het trekt nog af en toe, zeker als het weer veranderd.