Gevoeligheid zw.testen in mIU/ml?

Hoi,



Ik vroeg me af of iemand weet wat de gevoeligheid is van de zw. testen die niet ‘medisch’ zijn, dwz die we zelf in de winkel of via het internet kunnen kopen. En dan bedoel ik qua mIU/ml (hoeveelheid HCG in urine).



Deze kon ik vinden



testjezelf - 20 mIU

Clearblue Digital - 50 mIU

Clearblue +/- 25 mIU



Maar hoe zit het met Kruidvat? Predictor? Clearblue met indicatie (1-2 etc.)? Sensitest? Ik kan het zo nergens vinden…



Weten jullie dat?



Groetjes,

LaBruja

hallo,



volgens mij zijn de meeste die adverteren met 4 dagen voor nod 20mIU,

je hebt er ook al vanaf 10miu die zijn voor 6 dagen voor nod.



wel lees ik dat mensen die de kruitvat 2 voor 5 euro gebruiken vaak al voor nod positief testen, dus ik denk dat ze dan ook al reageren met 20MIU.



weet wel dat het in de eerste weken erg kan verschillen per persoon hoeveel hcg je aanmaakt, waardoor ze toch later reageren omdat je dan niet voldoende hebt.



groetjes

De kruidvat 2 v 5 is nog gevoeliger vanaf 8 mIU. CB met indicatie ong 10/12,5. De Predictor gewone is 25 en de gevoelige test van ze 12,5.

Sensitest doet het bij mij precies hetzelfde als de kruidvat 2v5.



Bij de CB met indicator lopen de mIU op als volgt; eerst 25 voor de 1-2 dan 200 voor de 2-3 en 3+ geldt voor 20000 (nopes geen nulletje teveel zover ik weet dit heb ik uit de testgegevens van CB lab gehaald).



Vergeet overigens niet dat de hCG pas 2/3 dagen later in je urine zit, dus je bloedniveau is dan al hoger meestal. :thumbup:

Zo… 8 mIU/ml is wel erg gevoelig!!!



Waar vind je dat, trouwens? Ik zie het nergens op de verpakking… Pfff waarom staan dat soort dingen niet gewoon op de buitenkant? Dan weet je tenminste wat je koopt. Als er ‘xx dagen voor je NOD’ ofzo op staat, tja, het hcg level verschilt idd per vrouw. Dus lijkt het me logischer op die mIU waarden er op te zetten, toch?



Groetjes,

LaBruja

Deze mail kreeg ik van predictor:



Bij de Predictor Zwangerschapstest geeft de test een positief resultaat bij een concentratie van 25 mlU/ml.



Bij de Predictor Vroege Zwangerschapstest is dit overigens 12,5 lU/ml.



Weten we weer wat meer :wink:



Groetjes,

LaBruja

Reactie van Sensitest



De zwangerschapstest geeft een positieve testuitslag bij een hcg

concentratie van 25 kiu/ml. Voor de meeste vrouwen geeft dit een uitstekend

resultaat. Bij concentraties tussen de 10 en 25 kun je een licht 2e lijntje

verwachten op de zwangerschapstest. In de regel krijg je een licht 2e

lijntje als je zwanger bent en voor je verwachte menstruatie gaat meten.



Groetjes,

LaBruja

de kruidvat is inderdaad heel erg gevoelig, weet geen cijfers maar ik testte 4 dagen voor NOD met de kruidvat test toch wel redelijk duidelijk positief… schrok me rot :shock: :smiley:

mlk ja dat was mooi nieuws! Alles ok nog steeds??



Kruidvat’s reactie laat nog op zich wachten …



Groetjes,

LaBruja

LaBruja geen info van Kruidvat of via een site oid maar dit is getest door een IVF dame die bloedtesten kreeg en dit gecombineerd met de uitslag van de zwangerschapstest. :wink:

Meeste zwangerschapstesten staat het wel in de gebruiksaanwijzing maar niet op de verpakking. De gemiddelde vrouw die een test koopt heeft denk ik ook meer vraag naar het wanneer kun je testen. En dat zetten ze dus op de verpakking. Al die meetwaarden zal veel vrouwen niet veel zeggen. En zoals al aangegeven wat je lijf aanmaakt verschilt ook per vrouw en zelfs per zwangerschap. Tweelingen geven overigens niet per definitie duidelijker testen of hogere waarden in je bloed/urine. 8) Dus tja dat maakt het ook lastiger om te zeggen je kunt x dagen voor je NOD testen. Maar ook daarin dus geen garanties dat de uitslag dan 99% zeker is. Als je de gebruiksaanwijzing googled van de CB test met indicator dan kun je bv al veel info vinden over betrouwbaarheid van de uitslagen ook voor de NOD. Bij 4 dagen voor NOD is het geloof ik uit mijn hoofd ook maar iets van 75%. :think: Maw, 25% van de vrouwen die dan nog negatief test is toch zwanger en krijgt pas later een positieve uitslag.

En dan hebben we het nog maar niet over het verschijnsel biochemische zwangerschap (wel ingenesteld maar geen doorgaande zwangerschap) en late innestellingen. :silenced:

Labruja, gaat hier nog steeds goed hoor :slight_smile: We wachten de echo af over 2 weken, dan kan ik echt voor mezelf zeggen dat alles goed is ( en geen MA zoals de keer voor Jesse ) maar ik voel me wel redelijk positief over deze zwangerschap.



De CB indicator gaf hier 2 dagen voor NOD 1-2 weken aan, dus ook positief, maar idd in die gebruiksaanwijzing staan wel percentages van mensen die alsnog niet positief testen voor de NOD alhoewel hij wel gebruikt kan worden voor de NOD. ligt ook maar net aan je eigen reactie van je lichaam denk ik… week na de 1e CB indicator test gaf hij 3+ aan, dus ik zou in 1 week meer dan 1 week extra zwanger zijn, dat kan dus niet… :think:

Rhi is de test-expert van KoK :mrgreen: :angel: 8)

MLK wat spannend zeg nog zo lang wachten, hopelijk een mooie echo. :thumbup: En hormonen stijgen ook echt niet volgens een standaard tabelletje. Soms gaat het om de dag (48 uur) maar ook om de 2 dagen (72 uur) is nog steeds normaal. Het enige wat zeker is is dat het bij iedereen eerst begint met een waarde 0 :wink:



Mayo nah ik heb er simpelweg teveel gebruikt. :oops: Dat doe ik de volgende keer ook anders want ze zeggen me niets meer want het verteld nix over het verloop. Volgende poging doe ik 1 test op de datum dat het ziekenhuis dat wil en daarna wacht ik een echo af. :silenced: