Geven jullie een toetje bij 6 maanden???????

Was vandaag bij het cb met Quillan en daar vertelden ze me dat ik hem al wat yoghurt of kwark mag geven.

Maar nu vroeg ik me af is dit niet wat te vroeg en geven jullie dan gewone yoghurt of ook vruchtenyoghurt of danoontje of zoiets.

Liefs Marielle :vlinder:

Bij Remco is het nog niet aan de orde maar bij Manon gaf ik dan altijd zo’n klein toetje van Danone met opvolgmelk. Danoontje Start of zoiets, weet de naam niet meer precies.

Wij zijn met zes maanden pas begonnen met bijvoeden.

Verder houden wij het schema van Stefan Kleintjes aan

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html

Volle yoghurt, verdund met water en aangevuld met het fruit wat ze eerder niet opkreeg (anders moet ik dat weggooien, is ook zo zonde). In de tuitbeker, vindt ze jummie!

Ok klinkt allemaal interesant en lekker nu kijken hoe Quillan het vind.

Bedankt alvast voor de tips

Liefs Marielle :vlinder:

Ik ben pas met 8 maanden begonnen met toetjes. De een zegt dat yoghurt mag met 6 maanden en de ander zegt er weer even mee te wachten tot 1 jaar. Dus ik ben er een beetje tussenin gaan zitten. Hier krijgt Nigel volle yoghurt, met af en toe ene drupje roosvicee er doorheen.

Mij werd door het CB geadviseerd om te wachten met yoghurt tot

tenminste een maand of 8…

lijkt me vrij zuur voor het maagje… mmaar zo zie je maar weer dat elk cb weer anders is.

Zou hetlekker proberen, en als hij het niets vind gewoon weer mee stoppen. :wink:

ik geef vanaf 7 maanden van die probiotische yoghurt van de lidl, ohhh die zijn zo lekker romig hmmmm en viènne vind het heerlijk.

Sam eet wel gewoon Yoghurt, of gewoon Kwark… en ook Danoontje toetjes.

Vanaf 6 maand, hij vind het heerlijk :inlove:

Renzo kreeg met een maand of 8 kwark met een geprakt banaantje of aardbeitjes ofzo…

Celiza nog niet aan de toetjes…ze eet net een maandje groente en pas fruit dus we doen stapje voor stapje!

mischa krijgt inmiddels een danoontje start.

Zodra hij dat ziet zit ie te stuiteren in zijn kinderstoel.

Wat voor kwark of yoghurt is aan te raden?? volle??

Ik heb Quillan vorige week dus ook wat kwark gegeven met een banaan erbij. En vanavond een danoontje nou brullen toen het op was. :mrgreen:

volle yoghurt gaat er hier :thumbup: in, danoontjes en andere toetjes krijgt hij niet vanwege de enorme hoeveelheid suiker die daarin zit (mn danoontjes… :wall: ).