Gevallen... vanavond wel of niet wakker maken???

Lotte is vanmorgen lelijk gevallen (ze loopt sinds deze week los en tsja… dat gaat niet zonder vallen :wink: ) Probleem is dat ze tegen de rand van de kast is gevallen en een flinke bult op haar hoofd heeft en een kleine snee.



De snee heeft niet gebloed, we hebben een koud kopres gemaakt en de blauwe plek/ bult met arniflor ingesmeerd tegen de zwelling en het blauw worden. Ze is de rest van de dag alert geweest, heeft gewoon gespeeld en gelopen en geklommen. Vanmiddag haar normale uurtje geslapen van 4 tot 5. Zelf waker geworden, dus daar ook geen probleem…



Nu geeft de huisartsenpost in dit soort gevallen toch het advies om kinderen jonger dan 2 jaar elk uur wakker te maken om te kijken of ze allert reageren (ivm mogelijke hersenschudding).



Eerlijk gezegd lijkt het mij niet echt nodig, als ik kijk naar de hele dag… wat denken jullie?



(Even ter info… ik weet niet of ik het zelf ga trekken om mezelf elk uur uit bed te slepen… ben 36 weken zwanger, hele bizare week gehad door overlijden van mijn schoonvader en een beetje aan het einde van mn latijn. Manlief idem. )

Mijn zoontje Ruben is voor zijn 2e verjaardag uit zijn bed gevallen en had een lichte hersenschudding (hij braakte een tijdje erna en draaide met zijn ogen). Wij kregen het advies om hem om de 2 uur echt wakker te maken zodat hij kon antwoorden. Dat vond ik al erg zwaar (was op dat moment ook zo’n 36 weken zwanger :wink: en aan het einde van mijn latijn).



Ik weet niet of het echt nodig is voor je kindje om het wakker te maken, maar zo te lezen is het zeker niet nodig om het om het uur te doen. Wat je misschien zou kunnen doen is om de 2 of 3 uur en dan afwisselend. Dus de ene keer jij en de andere keer je man. Dan krijgen jullie beide wat meer rust en je kunt je kindje controleren.

Ruben wilde trouwens ook alleen maar slapen door de hersenschudding.

Lotte heeft niet gebraakt, was na haar val ook meteen allert (gelukkig!). Misschien dat dat inderdaad wel een goede tussen oplossing is; elke 2 uur en dan elkaar afwisselen. Alleen bij de gedachte alleen al om er om 12, 2, 4, 6 uur uit te moeten (en manlief de oneven uren) zakt de moed me in de schoenen :frowning:



Als we het elke 2 uur doen dan zou het bijvoorbeeld voor mij 12 en 4 uur worden en voor hem 2 en 6 uur, dat is inderdaad nog wel te doen :slight_smile:

Ik zou het niet doen…Als ze een lichte hersenschudding had, had je het nu wel gemerkt. Als ze de hele dag alert is geweest en zich gewoon gedragen heeft zou ik haar niet plagen door haar steeds te wekken (en jullie jezelf niet).,als ze zich al laat wekken, Yanniek is bijv. met geen mogelijkheid wakker te krijgen als hij diep in slaap is…



Nog gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader :hug:

Ik zou het ook niet doen. Mijn kinderen zijn zich ook vaak te barsten gevallen met flinke bulten, maar zolang ze niet gaan overgeven of even buiten westen geweest zijn laat ik ze lekker slapen.

Ik zou het ook niet doen. Als ze een hersenschudding gehad zou hebben had je het nu wel aan haar gemerkt, maar wat je al zegt, ze is de hele dag alert gebleven, niet overgegeven en vanmiddag lekker gaan slapen.

Neem dus lekker je nachtrust.



En nog gecondoleerd met je schoonvader :hug:

Zoooo, goede nacht gehad. ik heb haar nog even wakker gemaakt voordat ikzelf ging slapen en ze reageerde gewoon goed. Dat stelde ons voldoende gerust om zelf ook gewoon te gaan slapen. Vanmorgen om 6 uur was ze er weer :mrgreen: Ook goedemorgen, na een kleine fles hebben we haar toch echt weer even op bed gelegd… 6 uur 'sochtends is nog echt midden in de nacht hoor :wink:



Bedankt allemaal voor het meedenken en de condoleances

Zou het wel doen hoor, ze adviseren het niet voor niets.



Zat dit een tijd terug ook op een verjaardag te vertellen en te zeggen: nou ik ga m’n dochter niet ieder uur wakker maken hoor.

(was van de bank gevallen met hoofd op stenen vloer) Ik had ook het advies van HA gehad namelijk.



Nou toen zat er dus een HA op die verjaardag en die zei; kijk ik snap niet

dat ouders die adviezen in de wind slaan. Ik had mij er aardig uitgekletst

maar achteraf dacht ik; ze heeft nnog gelijk ook. Gewoon doen eigenlijk!

Ook al denk je zelf dat het niet nodig is…



En dat gemekker over, poeh ieder uur eruit en bla bla bla…JEETJE het

gaat toch om de gezondheid van je kind? Wat is die ene nacht op een heel

mensenleven?

hier ook een gevalletje wekadvies… We hebben een flinke smak gemaak tmet de fiets, daan op zijn hoofd… Was afgezien van een tijdje na de val huilen, de rest van de dag super vrolijk, uurtje dut gedaan(in ziekenhuis) maar mochten/moesten toch blijven voor de nacht, en daarin werd hij, ondanks dat hij bij elke controle goed reageerde, elk uur gecontroleerd… Beter Te voorzichtig als net te laat… en ja, ik was bij hem gebleven dus al met al heb ik maar 1 uur (of iets meer) geslapen die nacht… maar wat was ik blij dat we in goede handen waren. Die slaap haal je wel weer in…