Geurtjes,...hoe verwijderen

Luca is een enorme zweter en ook als hij slaapt gutst het van zijn hoofd af :shock: ondanks dat hij alleen maar in een dun shirtje en onder een leeg dekbedovertrek slaapt.

Hij krijgt elke dag een schone pyjama en om de 2 dagen verschoon ik zijn bed.

Er word een hele dag met een open raam gelucht maar het blijft naar zo’n zweet lucht ruiken op zijn kamer.

Hij heeft een rolgordijn en laminaat op zijn kamer dus daar kan de reuk niet inzitten.

hij heeft ook maar een paar knuffels en die gaan geregeld de wasmachine in.

Iemand een goede tip om een fris ruikend kamertje te krijgen??

Het zit in de naam denk ik :wink:

Ik lees mee want zit met hetzelfde probleem!!

Heb je al zo’n geurding in het stopcontact? Wie weet helpt dat iets.

Hier slapen 2 dames op 1 kamer.

Ik heb elke moment dat ze niet slapen de deur open staan (heb daar een balkon) en dat is eigenlijk het enige dat helpt.



Als t te warm is buiten hou ik de deur altijd dicht en dan gaat t er wel meuren… Maar dat is niet anders… Ik weet nog hoe mijn broers kamers vroeger roken :sick: :sick: dan zijn mijn meiden nog heel bescheiden :mrgreen:

Persoonlijk lijkt me dat niet heel "gezond " vvor die kleintjes…

misschien eens zn waterverdamper gebruiken die zijn van philips als ik het goed heb en zorgen voor een goede luchtvochtig heid en zuiveren na mijn idee ook de lucht waardoor je dus de geurtjes ook kwijt bent :think:

zo’n waterverdamper is alleen nodig in een nieuw en te goed geisoleerd huis…

@famkegb wrote:

zo’n waterverdamper is alleen nodig in een nieuw en te goed geisoleerd huis…






huh :think:

schaaltje azijn neerzetten, absorbeerd nare geurtjes.



en voor in de koelkast een koffiepadje, dus waarschijn meerdere neerleggen in de kamer :think: gewoon proberen :mrgreen:



die van het soda vind ik ook een goede :thumbup:

@veertje wrote:

@famkegb wrote:
zo’n waterverdamper is alleen nodig in een nieuw en te goed geisoleerd huis…






huh :think:


in nieuwe huizen die enorm geisoleerd worden, is de lucht te droog.

Dat is op zich niet zo heel erg, maar t kan geirriteerde ogen of luchtwegen veroorzaken… Je kan dan a; vaker knipperen of water drinken, b; de ramen vaker open zetten, c; een waterverdamper plaatsen. (hiernaast schijnt dit ook nodig te zijn bij een echte houten vloer, om de vochtigheidsgraad constant te houden, zodat hout niet werkt)



Een ander bijverschijnsel van te goed geisoleerde en dus te droge huizen zijn kakkerlakken…



Voor de rest is een waterverdamper of een luchtreiniger alleen maar winstmachine van de fabrikant.

Bedankt voor het meedenken.

ZO’n luchtverfrisser in het stopcontact vind ik niks.

Dat verbloemt alleen maar en ik vind het idee dat mijn kind een hele nacht van die verneveling in kan ademen ook niet zo’ n fijn idee.



Luchten gebeurt hier altijd al.

Het raam staat wagenwijd open en als het te hard waait of regent op een kier van 10 cm.

Ook s’ nachts op een kleine kier.



Matras heb ik nog niet gereinigd dus dat ga ik zeker eens proberen.

En schoteltje azijn kan ook geen kwaad.



Iemand nog goede tips??

hier in huis ruikt het ook gauw muf etc … ook omdat we huisdieren hebben

bij het schoonmaken gebruik ik dan citronella

geeft geen giftige dampen oid maar het absorbeerd wel enorm goed vieze luchtjes

kosten 50 cent de fles :mrgreen:

Doe je dat in je sop??

nee dat is zelf een sopje

gewoon emmer water en dan een scheut erin mikken :mrgreen:

Wij hebben dat bij ons op de kamer… deur open werkt niet.

Nu hebben we gewoon vazen gekocht en daar water in gedaan.

En het ruikt frisser! En nu hebben we ook een citroen plant staan! :mrgreen:

thanx dames :thumbup:

@niek1 wrote:

Luca is een enorme zweter en ook als hij slaapt gutst het van zijn hoofd af :shock: ondanks dat hij alleen maar in een dun shirtje en onder een leeg dekbedovertrek slaapt.

Hij krijgt elke dag een schone pyjama en om de 2 dagen verschoon ik zijn bed.

Er word een hele dag met een open raam gelucht maar het blijft naar zo’n zweet lucht ruiken op zijn kamer.

Hij heeft een rolgordijn en laminaat op zijn kamer dus daar kan de reuk niet inzitten.

hij heeft ook maar een paar knuffels en die gaan geregeld de wasmachine in.

Iemand een goede tip om een fris ruikend kamertje te krijgen??





Om geur te veriwjderen kan je textiel in azijn leggen.

Ik doe dat ook bij sportkleding. na gebruik een uurtje in een emmer met azijn en weg geur.

Als het echt in het matras zit zou je ook zo’n fresh spray kunnen gebruiken die geuren weg haalt.

Zelf zou ik geen stopcontact dingen in een slaapkamer doen hoor.

Zit de geur niet in het matras? Dan kan je er soda op strooien, paar uur laten liggen, daarna goed uitkloppen en afstofzuigen. Soda absorbeert heel goed.