Getopt met roken om zwanger te worden...

19 maart 2006 ben ik gestopt met roken omdat wij graag een kind willen. Ik woog toen zo’n 72 kilo… binnen drie weken woog ik 84 kilo en nu 88 (als het niet meer is). Ik ben een emo eter, roken verbloemde dit omdat mijn stofwisseling sneller was. Nu ik dus niet meer rook en mijn stofwisseling weer trager is geworden én ik meer eet omdat die sigaret niet meer in mijn mond zit ben ik dus in rap tempo zwaarder geworden.

Ik rookte vanaf mijn 14e 3/4 zware shag en later sigaretten. Ik was enorm trots op mezelf dat ik zo cold turkey gestopt ben… maar… nu hebben we problemen met zwanger worden en ben ik bang dat die komen omdat ik te dik ben. Ik vraag me nu dus af wat slechter voor mij is roken of dik zijn…

Ik vind het echt enorm frustrerend!!! Een enorme domper op mijn toch al slechte zelfvertrouwen! Sporten doe ik al bijna elke dag maar ik eet het er gewoon bij… ik ben al onder behandeling van een psychiater omdat ik eet omdat ik een minderwaardigheidsprobleem heb. Maar het zit zo diep dat het niet 1,2,3 over is, maar ondertussen word ik wel steeds dikker! Het cirkeltje is blijft dus rond…

Ik vind dat je best eens even in het zonnetje gezet mag worden :dance: zo even stoppen met roken is gewoon knap (ja heb ervaring :wink: ). En als je dan aankomt, wat me inderdaad heel frustrerend lijkt, maar dan zelf de oorzaak weet en er keihard mee aan de slag gaat: :thumbup: .

Overgewicht heeft misschien een negatieve invloed op de vruchtbaarheid (maar ik weet niet in hoeverre dat wetenschappelijk onderzocht is), roken is zeker weten slecht voor de vruchtbaarheid en eventuele zwangerschap. Volgens mij ben je dus gewoon op de goede weg!

En stel dat je nou weer gaat roken, heb je “voor niks” al die kilo’s erbij die er nog af moeten…

Ik hoop dat je het volhoud zo, wil je veel succes wensen!

Hou vol Pinkie!!! Roken is echt superslecht voor die kleine die je graag wilt!!! Ik ben ook gestopt om dezelfde reden (en ook veel aangekomen) maar wel zwanger nu (na bijna 2 jaar) en zooooooo blij dat ik niet meer verslaafd ben! Volhouden hoor!!! Het wordt vanzelf makkelijker!

pinkie allereerst super goed van je dat je zomaar ff bent gestopt ik zou echt niet weer gaan beginnen om weer slanker te worden

zelf ben ik veel te zwaar en zit ook in de medische molen zoals je weet, de arts heeft nooit tegen mij gezegd dat ik moet gaan afvallen maar het is altijd wel beter voor de behandeling dus afvallen akn nooit geen kwaad ik ben zelf een gigantische emo eter dus ik kan heel goed met je meepraten sinds een dikke week heb ik de knop omgezet en op dieet gegaan want ik heb me toch een goed doel!! zwanger worden het is alleen maar bevordelijk om kilo;s kwijt te raken :dance:

Pinkie, ga ajb niet weer roken :pray:

Ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb ook gerookt en toen ik stopte, was ik in no-time 10 kilo zwaarder :?

Zwanger raken lukte niet, dus kwam ik in de mmm. Vervolgens ben ik op dieet gegaan, 18 kilo afgevallen en tjoep gelijk de maand erna zwanger!!

En ik was en ben nog steeds een emo-eter.

Ga anders naar een diëtiste om je te helpen afvallen. Dan heb je goede begeleiding en een stok achter de deur.

Heel veel succes!!!

judith mag ik vragen waarom je in de medische molen zit? :oops: /zat

Thanks!!! Ok ik zal niet meer beginnen met roken, maar frustrerend is het wel!!

@Pinkie wrote:

dat kan ik me voorstellen meis :thumbup:

@roosje83 wrote:

@Pinkie wrote:

dat kan ik me voorstellen meis :thumbup:

En anders ik wel. Goed van je hoor :thumbup:

Roosje, tja waarom zat ik in de MMM. Het enige wat de gyn kon vinden was een onregelmatige cyclus. Soms 2 keer per maand ongi en soms 1 keer in de 3 maanden. Geen pijl op te trekken. Ik gooi het toch op mijn toenmalige overgewicht (in mijn geval, zal niet voor een ander spreken)

Toen viel ik af en was gelijk zwanger, wel met clomid. En met de tweede, ben ik na Tim ook weer 15 kilo afgevallen en toen was ik na 2 maanden al zwanger, dit keer spontaan zonder hulp.

Dus voor mij duidelijk bewijs dat mijn vruchtbaarheid met mijn gewicht samenhangt.

ja idd clomid reageer ik niet meer goed op gebruik nu puregon maar ik heb ook pco dus het is hier ff anders

maare afvallen kan nooit kwaad :wink: