gestreepte boekjes, borre

heeft iemand de gestreepte boekjes reeks van borre?

ik zit te twijfelen of ik me hierop zal aanmelden, aangezien ik vind dat je nooit genoeg boeken kan hebben, maar ik weer niet zo goed of het ook echt leuke boekjes zijn?

Ik heb vier van die gratis boekjes liggen (elk jaar eentje).

Ik vind ze in één woord vreselijk :roll:

Persoonlijk heb ik dan meer met leesleeuwboekjes.

Ook al vond ik ze afgelopen schooljaar ook minder dan het jaar ervoor.

zou dan eerder een abbo doen op rompompom oid!!

even gekeken naar de leesleeuwboekjes en die zien er ook leuk uit inderdaad!

Twee jaar abonnement gehad :wink: . Zijn wel boekjes met zacht kaft.

Hier 2 kids, 2 kleuterjaren gratis 1 Borre, dan heb je ze al snel bij elkaar.

Nog 1 van een nichtje gekregen en op de Koniginnemarkt voor 10 cent nummer weet-ik-hoeveel erbij en je hebt zo een collectie.

Kosten in totaal: 0,10 cent. Kortom, waarom zou je een abbo nemen?



De jongens vinden ze leuk,maar er is nog zoveel meer. Ik zou toch kijken of je ze anders kan verzamelen. Na 2 jaar Borre zijn ze er soms klaar mee.

Persoonlijk zou ik de abbo dus niet nemen,maar als je echt wilt, moet je het gewoon doen. Je kan altijd nog na 1 jaar stoppen natuurlijk.

mandy: zijn het niet elk jaar andere boekjes dan?



ik weet het nog niet… ook even gekeken naar het abbo wat konijn zei en dat ziet er ook wel leuk uit…

net als de leesleeuwboekjes…

wawa: het is toch harde kaft? tenminste het boekje wat sophie nu gekregen heeft was met harde kaft…

het voordeel van de borre boekjes vind ik dat je er elke maand 2 krijgt, en e op elk moment op te zeggen zijn…

ach ja, ik denk nog maar even na.

@knipoogje1983 wrote:

mandy: zijn het niet elk jaar andere boekjes dan?



ik weet het nog niet… ook even gekeken naar het abbo wat konijn zei en dat ziet er ook wel leuk uit…

net als de leesleeuwboekjes…

wawa: het is toch harde kaft? tenminste het boekje wat sophie nu gekregen heeft was met harde kaft…

het voordeel van de borre boekjes vind ik dat je er elke maand 2 krijgt, en e op elk moment op te zeggen zijn…

ach ja, ik denk nog maar even na.




Ja, beide heren kregen in de kleuterklas een gratis Borre. Jo heeft 2 gehad en Eli nu nog 1,dus er komt er nog 1. 3 keer een andere.

Van een nichtje ook 1 gehad (weer een andere) en op de vrijmarkt ook weer 2 stuks (meen ik). Heb je zo al wat bij elkaar.

@knipoogje1983 wrote:

mandy: zijn het niet elk jaar andere boekjes dan?



ik weet het nog niet… ook even gekeken naar het abbo wat konijn zei en dat ziet er ook wel leuk uit…

net als de leesleeuwboekjes…

wawa: het is toch harde kaft? tenminste het boekje wat sophie nu gekregen heeft was met harde kaft…

het voordeel van de borre boekjes vind ik dat je er elke maand 2 krijgt, en e op elk moment op te zeggen zijn…

ach ja, ik denk nog maar even na.




Leesleeuw is zachte kaft :wink:

@Wawa wrote:

@knipoogje1983 wrote:
mandy: zijn het niet elk jaar andere boekjes dan?



ik weet het nog niet… ook even gekeken naar het abbo wat konijn zei en dat ziet er ook wel leuk uit…

net als de leesleeuwboekjes…

wawa: het is toch harde kaft? tenminste het boekje wat sophie nu gekregen heeft was met harde kaft…

het voordeel van de borre boekjes vind ik dat je er elke maand 2 krijgt, en e op elk moment op te zeggen zijn…

ach ja, ik denk nog maar even na.




Leesleeuw is zachte kaft :wink:




:oops: :oops: eigenlijk heel logisch nu ik het terug lees inderdaad…

Hier 3 boekjes, Elise vind ze wel grappig maar wat Mandy zegt… Je krijgt er een aantal en dat vind ik wel prima en genoeg.



De 1e heeft Elise gehad toen ze van het KDV afging, een draaiom boekje met Hoera naar school aan de ene kant en de andere kant een groep 0 verhaal.



Ze heeft op school vervolgens ( 2 weken later!) een groep 1/2 boekje gehad en de 3e is een groep 1 boekje die we op de rommelmarkt voor ik weet niet hoeveel hebben aangeschaft.



Ik ken iemand en die heeft er wel een abonnement op, erg leuk hoor maar we krijgen al zoveel en boekjes komen ook zoveel… we komen om in de boekjes :oops: Ik heb wel 2e hands via MP een seizoen leesleeuw gekocht voor 12,50 incl. verzending. Wel van 2 schooljaren terug ( nu dus 3 ) maar goed… Kikker zat er bijv. bij dus wel redelijk recente boekjes.



Ik denk dus dat ik dit jaar ook geen leesleeuw doe, maar via marktplaats misschien wel weer een recent seizoen op de kop tik…

Voor al die series geldt datze tweedehands heel goed te krijgen zijn, voor bijna niks. Hier staanij de kringloop altijd borreboekjes en leesleeuwboekjes, meestal voor 0,50 cent ofzo. In de tijd dat mijn kinderen net zelf leerden lezen ging ik daar dus heen voor leesvoer, echt goede boeken met mooie teksten kwamen zowiezo wel in huis maar zijn vaak minder geschikt als ze net gaan lezen.

ik vind borre echt verschrikkelijk. voegt erg weing toe,

verhaal sluit niet echt aan op de belevingswerld

thema`s een beetje vaag

niet geschikt voor het zelf leren lezen

Hier zijn ze nou juist wel een succes. In het begin alleen voor Sebastiaan, maar al snel ookvoor Annemieke. Zij is er helemaar aan verslaafd. Ze zoekt elke avond 1 uit om voor te lezen. Wij beginnen nu dus aan de 4e jaar gang :wink:

sophie mocht van mij zelf kiezen: borre, die leeuwenboekjes of dat tijdschrift. echter nu kwam ze thuis met de bobo en dat vind ze toch ook wel heel erg leuk. Dus nu weet ze het nog niet :slight_smile:

Kun je niet ‘timesharen’ met een andere ouder? :angel: Ik weet niet of er buurkindjes in haar klas zitten of in hetzelfde schooljaar, maar je kunt overwegen om een leesboekjesserie te doen, ieder een andere. En dan lekker uitwisselen. De kids lekker afwisseling en zelf houd je de kosten ook nog wat in de hand. En wil je helemaal lekker voordelig; de bibliotheek. :mrgreen: De mijne vind het ondertussen echt leuk, het lastigste eraan is dat hij soms de boekjes niet terug wil brengen. 8) Daar werken we dus nog aan. :lol:

het wordt hier de bobo.

we gaan heel veel naar de bibliotheek en daar heb ik de boekjes van borre ook ontdekt dus dat zou daar al een mogelijkheid zijn.

de bobo leende sophie al wel regelmatig ij de bieb, maar vond het altijd zo jammer dat ze de spelletjes niet mocht doen, dus dat lossen we op deze manier op.



aangezien we nog geen sinterklaas cadeaus weten, krijgt ze het abbo van sinterklaas, als ik tot die tijd de boekjes kan onderscheppen :slight_smile:

wij of Luna heeft abbo op de gestreepte boekjes

gaat echt op leeftijd

groep 1 boekjes kunnen ze letters leren

groep 2 woordjes

groep 3 zinnetjes

groep 4 is zelf lezen

en verder weet ik nog niet we krijgen nu de groep 4 boekjes en die worden naarmate het jaar verstrijkt ook steeds moeilijker wat ik begreep uit de brief die erbij zat



Luna vind de boekjes erg leuk en Odin ook dus dat scheelt wel en Seth zal ze straks ook vast wel leuk vinden :pray: :wink:

volgens mij zeg ik het verkeerd :think: denk groep 1 plaatjes met woordje en groep 2 de letters :think:



nouja ach ik vind het wel handig verhaaltje en ook een beetje leren in 1

Hier een succes, de meiden vinden ze erg leuk.

Hebben groep 1 afgelopen jaar gehad en nu dus de boekjes van groep 2.