Gestopt met roken??!!

Ok, ik weet het, roken is slecht :thumbdown: en ik had er nooooooooooit aan moeten beginnen!! Maar goed… dat heb ik 10 jaar geleden dus wel gedaan met als resultaat dat ik tot een maand geleden flink verslaafd was. Meteen nadat mijn man en ik besloten een kindje te nemen, ben ik gestopt. Ik heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt maar ik vind het echt heel moeilijk!! Ik red het wel omdat ik, als ik eenmaal zwanger ben, mijn kindje nooooit zou willen vergiftigen! Dat houdt mij sterk!! Ik heb vooral moeite met de gewoonte, lichamelijk valt het mij reuze mee!!



Is er iemand hier die ook gestopt is?? Dan kunnen we elkaar een beetje steunen!! :thumbup:



Groetjes, Hanneke

:clap: :clap: Heel goed dat je meteen gestopt bent!

Ik heb zelf nooit gerookt, dus ik weet niet hoe moeilijk het is, maar je hebt wel een goeie stok achter de deur, je doet het voor je kindje :thumbup:

Heel veel succes!

Bedankt!! Ik ga het hoe dan ook redden! Het moet!



Groetjes, Hanneke

Hoi Hanneke,

Ik ben ook gestopt met roken na 15 jaar. Ik ben nu 32 jaar, en we zijn bijna 2 jaar bezig met onze kinderwens. 3 keer miskraam gehad, en voor de rest is het nog niet gelukt.



Ik ben op 7 maart 2007 gestopt met roken, en mij viel het lichamelijk ook heel erg mee.

Maar zoals je zegt, de gewoonte doorbreken, dat is het moeilijkste. Psychische verslaving. Je moet er wel zelf helemaal achter staan en goed gemotiveerd zijn, en wat doorzetting en discipline hebben.



Ik ben nu 7 maanden gestopt, en de eerste 3 maanden zijn het ergste.

Die gewoonte doorbreken, een ander nieuw patroon aanleren.

Maar ik heb een heel goede motivatie: nl. gezond een kindje ter wereld brengen. Mijn kansen zijn nu veel groter dat de zwangerschap wel goed gaat, en je vergroot je vruchtbaarheid.

Ik heb er heel veel voor over om gezond zwanger te raken, en ik ben er trots op dat ik gestopt met roken ben.

In het begin miste ik de gezelligheid van de sigaret, gewoon tijdens kop koffie, na het eten, tijdens visite, terrasje.

Daar moet je wel sterk voor in je schoenen staan, maar als je echt iets wilt bereiken, dan lukt dat ook wel. Daar ben ik van overtuigd, zolang als je daar zelf de controle over hebt.



Heel veel suc6 en volhouden, want de behoefte wordt wel steeds minder hoor, en de gewoonten verdwijnen op den duur ook. Het kost gewoon enige tijd. Maar ik ben blij dat ik gestopt ben.



Groetjes Wilma32

goed dat je gestopt bent hoor heel erg knap van je , en die gewoonte en verslaving gaat echt weg hoor ik ben 3 jaar geleden gestopt ongeveer en ik wilde ook zwanger worden en het is me toen ik al heel snel zwanger was heel makkelijk af gegaan hoor als je weet dat je een kleintje verzorgt in je buik dan is het het helemaal waaard en ik heb geen dag meer problemen er mee gehad ja toen ze geboren was wel even moeilijkgehad maar even doorbijten is ook dat weer afgelopen en inmiddels zijn we een tijdje verder en zwanger van onze 2de spruit :inlove: :inlove: :inlove:

Hoi Hoi,



Ik ben twee maanden geleden gestopt met roken, omdat we samen een kinderwens hadden en begonnen met klussen. Af en toe heb ik het best nog wel moeilijk hoor, maar ik weet inderdaad waar ik het voor doe…

Mijn man rookt nog wel en die heb ik al verwezen naar de tuin haha

We doen het samen hé :wink:



Groetjes Christa :smiley:

Meid gewoon volhouden :smiley: … Makkelijker gezegt dat gedaan natuurlijk. Maar ik weet zeker dat het veel makkelijker voor je is als je eenmaal zwanger bent. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik (nadat ik het wist) meteen gestopt met roken, en ik wist natuurlijk waar ik het voor deed. En had er dan ook totaal geen moeite mee. Nu tijdens mijn 2e zwangerschap durfde ik niet te stoppen uit angst dat ik me te veel ging verheugen op een kleintje, en als het dan mis zou gaan ik me geen raad meer wist omdat ik dan weer alles op alles had gezet om een gezond kindje op de wereld te zetten. En helaas dit blijkt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Mijn man en ik ga zodra ons appartement verkocht is (we hebben een nieuw huis gekocht waar we naar alle waarschijnlijkheid in februari in kunnen) weer proberen een kindje te krijgen. En dan weet ik zeker dat ik ook ga stoppen met roken. Want als je eenmaal gaat proberen een kindje te krijgen dan weet je waar je het voor doet !! Die wens die je hebt aan je kindje een gezonde 9 maanden in je buik te geven tijdens je zwangerschap weegt natuurlijk veel zwaarder dan die stomme nicotine drang … :think:



In ieder geval succes :smiley: :thumbup:

@chris1981v wrote:

Hoi Hoi,



Ik ben twee maanden geleden gestopt met roken, omdat we samen een kinderwens hadden en begonnen met klussen. Af en toe heb ik het best nog wel moeilijk hoor, maar ik weet inderdaad waar ik het voor doe…

Mijn man rookt nog wel en die heb ik al verwezen naar de tuin haha

We doen het samen hé :wink:



Groetjes Christa :smiley:




Haha, groot gelijk heb je :lol: . Maar knap dat je het nog steeds volhoud hoor !!! :thumbup:

Ik ben zo blij dat ik heb volgehouden!! Ik ben gewoon in 1x zwanger!!



Nu moet het helemaal gaan lukken!!



Succes iedereen!!



Groetjes, Hanneke

Wat heerlijk Hanneke! :dance:

En dan nog eens er voor beloond worden ook!! :clap:

Gefeliciteerd! :inlove:

hoi, ik ben ook zo een vieze roker en het ziet er naar uit dat ik nu echt moet gaan stoppen. Heb gister een licht positieve clear blue test gehad en morgen of overmorgen ga ik weer testen. Naast de a.s. blijdschap hangt het stoppen met roken als een donkere wolk boven me! (triest he?) Tuurlijk zeg ik ook tegen mezelf dat het voor een goed doel is etc. Momenteel rook ik trouwens niet in huis ivm mijn andere kind. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik na de positieve test die dag nog gerookt en daarna niet meer. Een maand na de bevalling ben ik stom genoeg weer begonnen :wall: en nu ziet het er naar uit dat ik weer moet gaan stoppen, dat zoiets moois als het zwanger zijn toch ivm zo iets stoms als roken toch een dubbel gevoel kan geven…

gizmoo

je bent niet de enige!!!

ik heb geprobeerd om te stoppen maar het lukt me niet ik rook nu alleen nog 1 sig na het eten want die vind ik echt te moeilijk dit mag ik van mezelf nog 1 week en dan stop ik.

iedereen mag nu zeggen wat ie wil maar dit is mijn manier!!!

en ken heel veel mensen die de zwangerschap door roken daar wil ik er NIET 1 van zijn maar nog 1 week 1 kan geen kwaad zei mijn vk ook die had ik gebeld!!

beter 1 peuk roken dan stress.



nou hier gaat vast comentaar op komen maar dat is prima ieder zijn mening.

Hoi!! wat leuk dat je reageert, ik ken het hoor, weet dat het triest is maar goed. He ik zie je uitgerekende datum, als mijn zwangerschapstesten kloppen, zijn we tegelijk uitgerekend! Test is alleen nog een beetje vaag…

mijn test was ook vaag maar die van cb gaf zwanger aan doe maar zo’n test!!!

als ik 6 weken zwanger ben stop ik helemaal omdat het kindje dan voeding via mij krijgt en dan pas sluit de toevoer naar me kindje als ik rook!!

dus nog 1 week.

mss kunnen we elkaar beetje steunen!!

Ja dat zelfde idee had ik ook ja dus lijkt me een goed plan om elkaar te steunen en op de hoogte te houden. Ik ga van het weekend een digitale cb doen en laat het je dan even weten. Mocht ie zwanger zeggen, dan stop ik misschien wel gelijk!

oh bianca, na hoeveel rondes ben jij zwanger geworden? Als het nu bij mij echt raak is dan is het bij mij in de tweede ronde gelukt. Van mijn dochter was ik gelijk zwanger, dus ik mag mezelf dan wel een geluksvogel noemen…