Hallo,
misschien een beetje typisch vraag, maar toch:
ik ben nu 20 weken zwanger. van mezelf heb ik al een redelijk cupmaat en nu gaan mijn borsten toch nog wat meer opzwellen :?
het jeukt en er staat spanning op maar oké, dat hoort.
nu zag ik vanaf op een borst grote rode vlekken die bestaan uit allemaal kleine vuurrode puntjes. het lijkt alsof de vaatjes net onder mijn huid geknapt zijn, een soort couperose op je wangen maar dan ergens anders :mrgreen:
herkent iemand dit? hoort het erbij? en is er iets wat de jeuk/pijn verminderd?
hey,
ik heb zelf ook last van enorme jeukende borsten, de linker wat erger dan de rechter, wat ik vaak doe als het te erg jeukt, geen bh aan en een koud washandje pakken en dat er op deppen. bij mij helpt het altijd wel.
ik heb zelf geen last van gesprongen aardertjes, maar het kan maar zo zijn, dat ze in een korte tijd gegroeit zijn en dat de aardertjes dan gaan springen.
probeer in iedergeval het koude washandje, het zijn van die rotkwaaltjes die er bij horen :lol:
Je kan bloedspinnetjes krijgen (adertjes lopen dan naar elkaar toe en lijkt op sterretje in een ruit ofzo) het heeft een naam maar die ben ik even kwijt - verdwijnen grotendeels wel weer na de zwangerschap.
Hee, dat heb ik ook! Alleen ben ik nog niet zo lang zwanger & bij mij jeukt het ook niet.
Maar het lijkt inderdaad op een soort couperose!
@Bella wrote:
Je kan bloedspinnetjes krijgen (adertjes lopen dan naar elkaar toe en lijkt op sterretje in een ruit ofzo) het heeft een naam maar die ben ik even kwijt - verdwijnen grotendeels wel weer na de zwangerschap.
Spider naevi…erg ontsierend! Ik heb ze met name op mijn handen en armen, het meerendeel verdwijnt overigens na de bevalling.