Gesmak

Sinds een hele tijd al drinkt Tibo met luid gesmak, vooral aan de rechter kant maakt hij geen vacuum maar laat na ieder slokje heel even los.

Weet dat dit niet goed is maar opnieuw aanleggen helpt niet. Wat kan het zijn? Hij groeit goed, heb vaak stuwing en flinke tsr, zou dat er mee te maken hebben? Sinds weekje last van pijnlijke tepels dus moet er toch iets aan doen denk ik :think:

Iemand tips?

Ik herken dat gesmak! Ik heb het bij mijn dochter ook gemerkt dat ze dat af en toe heeft. (begon bij mij met zo’n 3,5 maand… In de periode dat de omgeving echt veel interresanter was dan mijn borst) Gaat bij mij daarna ook altijd gepaard met stuwingen. Ik heb het idee dat wanneer ze zo smakt niet effectief drinkt. Vooral wanneer ik een een drukke omgeving voedt, dan doet ze dat. Als ik dan even de rust zoek, dan hapt ze wel goed.

Ik ben geen deskundige hoor, maar als ik naar mezelf kijk, betekend gesmak toch dat er met aanleggen iets niet goed gaat! Doet hij het altijd? Of zijn er momenten dat hij drinkt zonder smakken? Misschien kan je kijken wat het verschil is tussen die momenten??

Succes ermee!



xx

Check ook even op spruw…

@faizaa wrote:

Check ook even op spruw…


Ja, zeker in combinatie met je pijnlijke tepels. Kindjes maken dan vaak een klakkend geluid tijdens het drinken.

Spruw was ook mijn eerste gedachte :think: Hier doet Robin het ook, en ja wij komen maar niet af van de spruw :roll: Maar Robin lijkt er weinig last van te hebben dus ik ben ff gestopt met smeren. Dit weekend als Jasper weer helemaal opgeknapt is gaan we weer een offensief starten :evil:

@eisblume wrote:

Spruw was ook mijn eerste gedachte :think: Hier doet Robin het ook, en ja wij komen maar niet af van de spruw :roll: Maar Robin lijkt er weinig last van te hebben dus ik ben ff gestopt met smeren. Dit weekend als Jasper weer helemaal opgeknapt is gaan we weer een offensief starten :evil:


Smeerde je volgens de bijsluiter of volgens het advies van lactatiekundigen?

@Hupsakee wrote:

@eisblume wrote:
Spruw was ook mijn eerste gedachte :think: Hier doet Robin het ook, en ja wij komen maar niet af van de spruw :roll: Maar Robin lijkt er weinig last van te hebben dus ik ben ff gestopt met smeren. Dit weekend als Jasper weer helemaal opgeknapt is gaan we weer een offensief starten :evil:


Smeerde je volgens de bijsluiter of volgens het advies van lactatiekundigen?


Volgens advies hier op het forum :wink: dus hele dosis van 1 dag/aantal voedingen per dag en dan na elke voeding smeren :wink:

Robin was er ook in 2 dagen vanaf, maar Jasper heeft het dus ook en bij hem schiet het niet op :roll: En via Jasper krijgt Robin het dan iedere keer weer(en ik heb’t zonder het te weten ongetwijfeld ook :roll: )

@eisblume wrote:

@Hupsakee wrote:
@eisblume wrote:
Spruw was ook mijn eerste gedachte :think: Hier doet Robin het ook, en ja wij komen maar niet af van de spruw :roll: Maar Robin lijkt er weinig last van te hebben dus ik ben ff gestopt met smeren. Dit weekend als Jasper weer helemaal opgeknapt is gaan we weer een offensief starten :evil:


Smeerde je volgens de bijsluiter of volgens het advies van lactatiekundigen?


Volgens advies hier op het forum :wink: dus hele dosis van 1 dag/aantal voedingen per dag en dan na elke voeding smeren :wink:

Robin was er ook in 2 dagen vanaf, maar Jasper heeft het dus ook en bij hem schiet het niet op :roll: En via Jasper krijgt Robin het dan iedere keer weer(en ik heb’t zonder het te weten ongetwijfeld ook :roll: )


Ja, die manier bedoelde ik. En je blijft wel bij jullie alledrie smeren?

Succes, hoop dat julie er snel van af zijn!

@Hupsakee wrote:

@eisblume wrote:
@Hupsakee wrote:
@eisblume wrote:
Spruw was ook mijn eerste gedachte :think: Hier doet Robin het ook, en ja wij komen maar niet af van de spruw :roll: Maar Robin lijkt er weinig last van te hebben dus ik ben ff gestopt met smeren. Dit weekend als Jasper weer helemaal opgeknapt is gaan we weer een offensief starten :evil:


Smeerde je volgens de bijsluiter of volgens het advies van lactatiekundigen?


Volgens advies hier op het forum :wink: dus hele dosis van 1 dag/aantal voedingen per dag en dan na elke voeding smeren :wink:

Robin was er ook in 2 dagen vanaf, maar Jasper heeft het dus ook en bij hem schiet het niet op :roll: En via Jasper krijgt Robin het dan iedere keer weer(en ik heb’t zonder het te weten ongetwijfeld ook :roll: )


Ja, die manier bedoelde ik. En je blijft wel bij jullie alledrie smeren?

Succes, hoop dat julie er snel van af zijn!


Dát is dus het probleem: Jasper is niet bepaald blij met de behandeling… :roll: Dus mag ik niet vaak genoeg smeren. Maar van’t weekend heeft ie lekker pech en moet hij gewoon smeren en klaar, ik wil er nu echt vanaf :snooty: :snooty: :snooty:

Gebruik je geen doekjes of spenen die ze delen Eisblume?

BH’s heet wassen…

@faizaa wrote:

BH’s heet wassen…


met een scheut azijn…

Het komt allemaal weer terug van 4 jaar geleden. :lol:

@faizaa wrote:

Gebruik je geen doekjes of spenen die ze delen Eisblume?

BH’s heet wassen…


Nee, geen doekjes en geen spenen maar wel kusjes en handjes overal :roll: en probeer je peuter maar te vertellen dat ie van z’n broertje af moet blijvan :wink: Die scheut azijn ga ik nog proberen- was nu alles op 60graden…



En ik las net ergens dat ik Jasper ook yoghurt kon geven, dus dat gaan we ook proberen, baat het niet dan schaad het niet :wink:

@Hupsakee wrote:

@faizaa wrote:
BH’s heet wassen…


met een scheut azijn…

Het komt allemaal weer terug van 4 jaar geleden. :lol:






hihi idd scheut azijn ja… :mrgreen: :thumbup:

@eisblume wrote:

@faizaa wrote:
Gebruik je geen doekjes of spenen die ze delen Eisblume?

BH’s heet wassen…


Nee, geen doekjes en geen spenen maar wel kusjes en handjes overal :roll: en probeer je peuter maar te vertellen dat ie van z’n broertje af moet blijvan :wink: Die scheut azijn ga ik nog proberen- was nu alles op 60graden…



En ik las net ergens dat ik Jasper ook yoghurt kon geven, dus dat gaan we ook proberen, baat het niet dan schaad het niet :wink:






of Yakult…



ja je blijft elkaar besmetten zo he… maarre, je kan niet zeggen dat het geen knuffelberen zijn… :inlove:

Sija, hier hadden we hetzelfde probleem (op de pijnlijke tepels na dan) en dat was idd spruw!

Hier ook gesmak, maar ik heb geen pijnlijke tepels en ik zie ook geen vlekjes in de mondjes, dan kan het toch geen spruw zijn?

Lijkt me dan niet, Gemmama. :think: Ik heb ook geen pijnlijke tepels, maar zie duidelijk witte aanslag op de tong en witte ‘blaasjes’ in de wangen en binnenkant van zijn lipjes.

'k Weet niet of er een onzichtbare variant is???

@Gemmama wrote:

Hier ook gesmak, maar ik heb geen pijnlijke tepels en ik zie ook geen vlekjes in de mondjes, dan kan het toch geen spruw zijn?


Je kunt ook spruw hebben zonder klachten. Bij spruw is het vooral klakken wat je hoort (door het niet kunnen vasthouden van het vacuum).

Op http://www.borstvoedingsforum.nl kun je goede info vinden bij de artikelen.

Ik heb zelf ook nergens last van :wink: en toch hebben we alle drie spruw :roll: :?

Eisblume, mag je oudste al mandarijn of sinaasappel?

Werkt voor hem ook heel goed; lekker zuur!!! :thumbup:

(Overigens ben ik er nu een maand vanaf, na dik 3 maanden spruw, door Gentiaan Violet. Vond ik helemaal niet zo’n smeerboel als je overal leest… Misschien ook nog een idee?!)