Wanneer ons meisje toevallig een keer in haar onderbroekje of blote billen rondloopt (in het kader van de zindelijkheid) en ze zit op de bank, raakt ze haar geslachtsdelen aan. Elke keer leggen we haar hand dan terug op de bank, maar toch trekt het aan.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Hier mogen ze gewoon aan de geslachtsdelen zitten.
Het is toch lekker???
Waarom mag jullie dochter dit niet??
hier mogen ze het ook, maar we zeggen wel dat je dat niet doet waar andere mensen bij zijn.
Hier mag hij het trouwens alleen thuis 8)
hij mag er gerust aanzitten en we hebben hem ook verteld dat we weten dat dat een prettig gevoel is , maar … dit mag hij dan alleen op zn eigen kamer doen als er niemand bij is , dat is iets van hemzelf en dat hoeven andere mensen niet te zien.
toen mijn zoontje met dit hete weer en ivm zindelijheid ook on zn blote billen liep deed hij ook niks anders dan er aan zitten…logisch normaal hadden ze altijd die luier om dus hele ondekking.
ik liet hem gewoon zijn gang gaan en nu is het al hele stukke minder. nieuwe is eraf :mrgreen: . hij heeft ook vaak zn hand in zn broek dan vraag ik hem wel of hij hem eruit wil halen. en doet dit ook netjes.
onze dochter zit ook gelijk te voelen hoor als ze niks aan heeft. en zegt dan kijk mama heel trots haha.
hele normale ontwikkeling denk ik waar je niet te veel aandacht aan moet schenken.
Lasse zit ongeveer ook de hele dag aan zijn piemel als hij de kans krijgt - vooral als hij in zijn blootje loopt (met warm weer).
Tja we laten het maar een beetje, soms wordt het wel een beetje te en dan vragen we of het iets minder kan.
Maar ik weet onderhand niet beter dan dat mijn zoon met z;n piemel in de weer is.
Laat ik duidelijk zijn, ons meisje mag er natuurlijk ook aan zitten. Maar ik vroeg me af hoe jullie er mee om gaan, vandaar mijn vraag. Bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet nu in ieder geval hoe ik kan reageren als ze het weer doet…
wij laten het ook en ik probeer wel uit te leggen dat dat van hem is en dat hij er best mee mag spelen maar bv. in bad of onder de douche, dit doet hij dus naar hartelust.
In ieder geval niet met anderen mensen dan papa en mama erbij.
natas
Rhodé vind het ook reuze interessant, maar ik vind het maar niks als ze er de hele tijd thuis aan gaat zitten.
Het is een normale ontwikkeling bij een kind, maar ik vind het niet fris als ze er de hele tijd aan zit, en vind het trouwens ook geen gezicht.
Dus wij hebben de afspraak dat ze er best aan mag komen, maar dan wel gewoon boven en niet beneden, en dat vind ze best en ze probeerd het ook echt! (vind ik erg knap van haar)
Ons dochter mag van ons gewoon haar gangetje gaan. Zo lang ze het maar niet doet waar anderen (visite) bij zijn.
Als het te lang doorgaat leiden we haar af (kijk eens er vliegt een vogeltje in de tuin… zullen we wat gaan drinken ed). Meestal is ze haar “schat” dan weer eventjes vergeten.
Ze is er sosieso erg mee bezig. Gisteren kwam ze heel serieus naar mij toe en zei: “mamma, vandaag wil ik een piemeltje hebben”.
Of ik dat even voor haar wilde regelen. :? euhhhh… :roll:
Giulian is nu ouder en ik vertel hem dat ie dat op zijn eigen kamer mag doen. Niet waar mensen bij zijn. :mrgreen:
Maak er niet teveel ophef over. Het hoort erbij, maar liever niet met publiek, natuurlijk.
Ik heb een vraag in t verlengde van dit. Zal m direct ff posten.
Maar wat als ze 2 vriendjes het bij elkaar doen ?
In principe is het natuurlijk onschuldig als kindjes ook elkaar willen ontdekken. Kijken of je hetzelfde hebt als je vriendje. Broers schijnen het onderling ook te doen, dus ik ben bereid me alvast voor
Vriendin had het overigens met haar zoontje en meisje uit zijn klas. Ze waren toen 5 jaar. Stonden in de gang bij elkaar te kijken en te voelen. Ze heeft toen gezegd dat ze snapt dat ze nieuwsgierig zijn, maar dit eigenlijk niet hoort. Ze heeft toen de moeder van het meisje ingelicht.
Het meisje was er een van een kaliber apart, want die bleek dus ineens bij de halve klas te willen spelen, ook kindjes waar ze nooit kwam, omdat ze dus wilde checken hoe het daarmee gesteld was Onschuldig, maar je voelt je wel opgelaten natuurlijk.
haha, ik ging eens kijken bij deze kant van het forum…
als ik de gemiddelde leeftijd zie, dan zie ik dat mijn zoontje een latertje is…
die friemelt wat af aan zijn piemel zeg…
En ik ben het zooo niet gewend, ik weet ook nog niet zo goed hoe ik er mee moet omgaan… negeren… rustig reageren, uitleggen
maar hij blijft maar knijpen…
hij had het ook al een keer over piemelkusjes… wat moet je daar nu weer mee…ik heb ook wel het idee dat hij wordt beinvloed door een jongetje bij hem op school, die ook op de nso zit… maar dat weet je niet zeker…
en misschien is het puur verveling…
Maa rik vind het zo’n ranzig gezicht… dan worden er door mensen wel eens dingen aan m gevraagd… en dan geeft ie geen antwoord en zit dan maar een beetje suf… niet dat ik het idee heb dat er eh, wat gebeurd…
maar hoe kun je zo’n kind uitleggen dat het niet netjes is waar anderen bij zijn?
als hij zijn snot opeet… dan zeg ik ook, gat, dat is vies… maar wat doe je er aan als hij zegt, snot vind ik lekker…