Geslachtsdeel ondekt

Met het warme weer loopt mijn dochtertje vaak in haar blootje binnen. Nu zit ze regelmatig met haar handje/vingertjes een beetje te voelen bij haar vagina



Is dit iets dat bij de leeftijd past ?

En hoe reageren jullie hier op ?

Hier ook, ik zeg dat het van haar alleen is en dat ze het alleen mag doen in de douche.



Zodra ze in de douche is dan is ze het alweer vergeten :lol:

Mijn zoontje is het zo’n beetje gaan ontdekken vanaf anderhalf, maar tja…je kunt dat waarschijnlijk niet met elkaar vergelijken, want bij hem is daar ook iets opvallends :wink:

juul heeft het nooit gedaant ot nu toe, maar in de buurt zie ik het wel bij dezelfde leeftijd. Vooral toen ze net zindelijk waren.

In mijn invalgroep zie ik het ook nog wel eens hoor, dan zijn ze al een jaar of 6. Als het heir wel komt, zal ik gewoon zeggen dat ze de handen uit de broek/rok/legging moet doen. Vind het gewoon niet fris.



en een los flodderpakje aan ipv in dr blootje? dan doet ze het misschien niet zo ongemerkt.

Ja, dat is heeeeeeeeeeeeeeel erg normaal. Ze heeft waarschijnlijk per abuis ontdekt dat t wel fijn voelt, en zodoende.



Reageer er rustig op en leg haar wat erover uit. Dat het fijn voelt, en dat ze dat ook gerust mag doen, maar het is niet zo netjes om te doen in ‘gezelschap’. Waarschijnlijk stopt ze er vanzelf mee over een tijdje.



Echt, het is heel erg normaal ontdekkingsgedrag op die leeftijd.

Ja, hoor. Hier heeft onze meid ook ontdekt dat daar beneden een gaatje zit. “Hee, daar zit een gaatje!” roept ze dan. :mrgreen: Of ze gaat helemaal krom staan, zodat ze erin kan kijken of voelen met de handjes. Ik besteed er niet zoveel aandacht aan. Als je het verbiedt, wordt het natuurlijk alleen maar interessanter.

inderdaad zoals hier al genoemd is: we hebben haar gezegd dat het inderdaad fijn voelt maar dat het niet netjes is in gezelschap, dat dat wel mag, maar dan als er niemand bij is als ze op haar kamer is dus.

Hier een oh zo ineterssant piemeltje. Idd, mag wel, maar op je kamertje, niet in gezelschap, dat is niet netjes.



“Wat is netjes?” en dan “Waarom is dat niet netjes?”



Zucht.



Echt, 100x per dag: Hand uit je broek!!!



Na ja, gaat wel over voor hij 16 is (HOPELIJK :wink: )



Groetjes,

LaBruja

Riley doet het met zijn piemel, ik heb hem duidelijk verteld dat hij best mag ontdekken wat het is.

Maar niet als er mensen over de vloer zijn, en liefst op zijn kamertje of in de douche.



Toen kwam de vraag ‘Jijjie illow (=piemel) enne Luna illow?’…

Heb dus gezegd dat Luna geen piemel heeft, maar een vagina…

Nu krijg ik de hele dag om mijn oren heen ‘Jijjie en papa isse jongen hebben illow, mama en luna aginaaaaa’…

:oops: Er kwam nog net geen dansje…

haha herkenbaar hoor sweet-love…



Jayden deed het een tijdje ook en toen had ik iets gezegd van “mama snapt dat je dat leuk vindt, maar doe dat maar als je alleen bent, op je kamertje of zo”.



Dus toen kregen we visite. En zei Jayden zomaar uit het niets “als ik alleen ben mag ik met mijn piemeltje spelen”. Aha :wink:

tsja t is onderdeel van je lijf he dus dat zul je zeker een keertje ontdekken, heel normaal en gewoon laten gaan, wij zeiden ook altijd , mag gerust maar niet als er andere mensen bij zijn want die vinden dat niet zo netjes , net als uit je neus peuteren, iedereen doet t ,…maar iedereen vindt t vies haha



zelfs ons kleintje zie ik heel verheugd voelen als de luier uit is…vooral nu met dat mooie weer buiten, heeej dat hoort ook bij mij…prima hoor :slight_smile:

Maar loopt jullie kindje dan bloot rond met andere mensen erbij?



Alys bekijkt de boel geregeld en niks voelen of zo wat ik hierboven las, gewoon bekijken en ach…

als het mij te lang duurt zeg ik zo is het wel weer genoeg :wink: hup :lol:

Zo kijkt ze ook “naar die van mij” daar zit haar op en dan vraagt ze ernaar…

zeg ik krijg jij ook als je groter bent… zegt ze heel hard neeeee ik wil geen haar en gaat soms er zelfs van huilen :roll: :lol:

als ik dan opper dan scheer je het (ze weet dat ik ook scheer) en dan gaat ze nog harder :lol:



het hoort er toch bij?



Overigens zou ik niet willen dat ze het bij anderen bekijkt niet alleen ivm “vies” of “raar” maar gewoon, alle robert M-achtige verhalen maken me snel bangig…