Bij de eerste twee zwangerschappen wilden we persé het geslacht niet weten omdat we geen enkele voorkeur hadden en, heel cliché, alleen maar hoopten op een gezond kindje. Nu geldt dit nog steeds, maar ons zoontje is zo 3,5 als de baby geboren wordt en nu denken we dat het misschien wel handiger is om het geslacht te weten omdat het ons makkelijker lijkt voor onze peuter om te begrijpen dat hij bv een broertje krijgt dan dat we zeggen dat er nog een baby komt. Denken jullie dat we hier gelijk in hebben?
Nee, ik geloof niet dat dat wat uitmaakt. Ik was zelf 5 toen mijn broertje geboren werd, en ik kreeg ook alleen maar te horen dat ik een broertje of een zusje kreeg. Dat heeft het alleen maar spannender gemaakt. (Voorkeuren uitspreken en bedenken wat je met een broertje zou kunnen, en wat je met een zusje zou kunnen.)
Ik zou het zelf niet nodig vinden voor je peuter om dat te weten. Uiteraard, als jullie het zelf graag willen weten dan moet je het wel vragen natuurlijk!
wij wisten het bij dave en nu weten we het ook weer…
en dave weet dat er een meisjesbaby in mama’s buik zit :mrgreen:
het toeval is dat er bij ons in de kring alleen maar meisjes worden geboren…ws dat hij nu dat er alleen maar meisjes in de buiken van mama’s zitten HAHAHAHAHA
maar ik denk niet dat het iets uitmaakt voor kinderen van deze leeftijd hoor… ze vinden het allang best.
het concept is te groot om te bevatten…
een baby in mama haar buik en na 9 mnd een baby uit buik…HOE KAN DAT NOU WEER…
wat wij wel doen is boekjes voorlezen over mama’s die zwanger zijn… zodat hij weet wat er gaande is…
en we praten er veel over…nu net nog dat hij straksjes als de kerstboom er is hij een grote broer wordt…
dat soort dingen…verder is het niet te snappen voor ze…
maaruh misschien is het voor deze keer voor jullie wel leuk om te weten wat het is???
Ik wil het zeker weten! ben daar te nieuwsgierig voor
ik denk dat het voor jullie peuter echt niet uitmaakt hoor!!!
wij hebben het zelf wel altijd makkelijker/leuker/fijner gevonden…
leestip:
de buitelende baby in mama`s buik…
Volgens mij maakt het geslacht van de baby echt niets uit voor een peuter.
had ook een leuk boek bij de bieb mama wat zit er in je buik geeft de groei per maand aan zeg maar
Wij wisten dat Merlijn een jongetje zou zijn maar wij hebben tegen Lucas & Pepijn alleen maar gezegd dat er een baby in de buik zat.
Het maakte ze volgens mij helemaal niet uit of het jongen of een meisje zou zijn, in het begin kun je er toch nog niet mee spelen
Nu vinden ze het wel leuk dat Merlijn een jongetje is, en dat hij net zo gek op alles wat rijdt en lawaai maakt. (maar ik weet natuurlijk niet hoe ze gereageerd zouden hebben als ze een zusje hadden gehad, wie weet hadden ze dat net zo leuk gevonden )
ik sluit me aan bij de vorige berichten.
En wat …als de echo nou niet klopt?!
Dan begrijpt je kindje er helemaal niets meer van!
Ha ha, daar had ik nog niet eens aan gedacht :lol:
Voor onze kids hoeven we het dus niet te vragen. Nu nog denken of we het zelf wel willen weten. Voor het praktische hoeven we het niet te weten, we hebben genoeg jongens en meisjesspullen en de neutrale babykamer gaat gewoon door naar nr 3. Natuurlijk voeg ik wel accessoires toe, maar dat is na de geboorte ook zo gedaan. Maar toch lijkt het me wel bijzonder om al vanaf 20 weken te weten welk geslacht je in de buik hebt. En voor de naam is het misschien ook makkelijker, alhoewel je natuurlijk ook voor de zekerheid een naam van het andere geslacht moet houden. Lastig. Gelukkig hebben we nog 10 weken om erover na te denken. :mrgreen:
Bedankt voor jullie reacties :-*
Wij weten wel wat het word zeggen dat ok tegen ons zoontje maar of het aankomt denk dat ij er nog iets te klein voor is.
we wilde het ook alleen maar weten uit nieuwsgierigheid verder weet ook niemand het .
en ik denk persoonlijk dat het voor kinderen niks uit maakt als je zegt er zit een baby in de buik.