Ik heb een paar dagen terug een echo gehad met 12 weken en die echo had ik geplaats op hyves, nu was er iemand die dacht dat te zien dat het een jongetje is. Eerst moest ik keihard lachen want ik dacht dat dat helemaal niet zo vroeg kon, maar na wat gelezen te hebben op internet begrijp ik dat het wel kan te zien aan de stand van de hoek van het geslachtsorgaantje in ontwikkeling. Ik zie het trouwens helemaal niet, dus kunnen jullie even kijken of het inderdaad te zien is?
Er zijn wel eens topics over geweest.
Het schijnt te kunnen, maar het schijnt ook errug vaak verkeerd te zijn.
Bij Robin zagen we het wel al met 12 weken :shifty: de echoscopiste heeft zich ook versproken, want ze wist toen nog niet of wij het wel wilden weten, maar kon zich er niet meer uit praten , toen hebben haar snel laten weten dat wij het toch wilden weten om haar uit de ongemakkelijke situatie te bevrijden… Het was overigens vooral zo duidelijk omdat z’n piemeltje echt rechtop stond…
Bij die foto hierboven zou ik het niet durven zeggen :shifty:
Dacht ook te zien idd een jongetje, maar ja, ik ben een leek hahahaha!
Met 12 weken moet het wel te zien zijn, maar sterk vergroot op het scherm…
Er bestaat zoiets als de NUB theorie, dacht wel dat je dan echt een duidelijke echo moet hebben van tussen de beentjes.
Ook wel potty look dacht ik genoemd.
Eerlijk gezegd geen idee wat het is als ik zo naar de foto kijk.
Onze verloskundige / echoscopiste heeft ook al gezegd dat ze wel wil proberen te kijken of ze kan zien wat het is ik heb vrijdag weer een echo dan ben ik 12 weken en 3 dagen.
Of het echt al lukt weet ik dus nog niet, en anders geduld hebben tot ongeveer de 20 weken. Of iets eerder pretecho laten maken kost vaak rond de 25 euro voor geslachtsbepaling.
Oh ik kan wel wachten, maar ik was zo verbaast dat ze het met 12 weken al kunnen zien, omdat ze dan de geslachtorganen niet echt ontwikkeld zijn.
Bij ons keek ze niet naar het geslachtsorgaan (volgens mij ook nog niet genoeg ontwikkeld om er wat nuttigs over te zeggen) maar naar de stand van de bekken of de botten rond het geslachtsorgaan. Ze had het overigens wel goed.
Dat heb ik idd ook gehoord dat het geslachtorgaan er hetzelfde uitziet maar de stand niet. Maar zoals ik al verwachtte zie je dat echt niet op mijn echo :mrgreen: dus het blijft mooi nog even geheim.
Onze echoscopiste zei ook al bij de 12 weken dat het een meisje was. De stand van de geslachtorganen is anders. Zij legde uit dat bij een jongen het “streepje” verticaal en bij een meisje horizontaal ligt.
Maar zei daar ook bij dat we niet meteen onze muren roze moesten gaan verven.
Ik ben hier nieuw, ik zal me straks nog even voorstellen.
Maar ik ben ook zo benieuwd of het een jongen of meisje is.
Kunnen jullie misschien zien of het bij deze echo al zichtbaar is.
Liefs,
MBM
Sorry…Ik kan je niet helpen!
In het nub topic kan je het vragen
Sorry, ik vergis, op link verwijderd en dan forum en dan echo en onderzoeken daar vind je nub foto’s en kan je er zelf ook een plaatsen. Dus op een ander forum.
Regje: Aan je banner te zien wordt het een meisje?? Of weet je het nog niet?
We weten het niet, dus mijn banner zegt niks :mrgreen:, maar krijg jij wel weer een meisje???
Regje dank je wel voor jouw doorverwijzing. Ik heb een berichtje geplaatst en een aantal reacties gekregen. Er wordt gezegd … … 100% jongen.
Nou ben benieuwd of ze gelijk hebben maar als ze zo zeker weten dan zal het wel
Ik dacht het ook te zien op de 12 weken echo, maar ik keek later in een boek en daar zag ik dat het met 12 weken altijd een soort ‘piemeltje’ heeft. Daarna gaat het of naar binnen of niet, urine buis sluit dan wel of niet.
@ Ikke31 … … dat dacht ik ook. En met een echo van 11 wk en 6 dgn leek het me ook nog vrij vroeg. Maar zij (die de NUB-theorie hebben toegepast) zijn er zeker van. Zij kijken naar de stand, naar een hoek van 30 graden ofzo. We zullen zien en afwachten tot de 20 weken echo.