geschrokken van de prijs!

Na lang wikken en wegen hebben wij besloten om in de huiskamer verticale lamellen te kopen (ik ben op zn zachts gezegd geen fan van verticale lamellen). Maar tegenwoordig hebben ze mooie materialen en kleuren dus ben ik om. Het is echt nodig om iets verduisterends te hebben want de zon schijnt pal in de woonkamer en in de winter staat ie lekker laag en zo is het bijna onmogelijk om overdag te tv aan te hebben want je ziet bijna niks. Nu hangen er 3 van die ikea vouwgordijnen en die verduisteren het felste licht maar dat is het dan ook.

Enfin wij gisteren naar de bouwmarkt met de hamer, een wel mooie lamel gevonden (metaal, chroomkleur), gaan we aan het bereken komen we op 650euro uit voor de woonkamer :shock: (groot raam + balkondeur). Daar schrok ik behoorlijk van, wat een geld… en dat is dan bij de bouwmarkt… Toen een goedkopere lamel uitgezocht, kwam op ong 500euro… nog steeds veel geld en die lamel was semi-verduisterend… tja, hoe verduisterend is dat ???



Nog maar niks besteld, eerst maar eens rondkijken of het ergens goedkoper kan, maar dan wel mooie lamellen en niet die witte/gele standaard pakketten, die zijn trouwens helemaal niet zo duur…



Woensdag naar de kwantum, daar maken ze ook maat-raam-werk… Al vermoed ik dat het daar ook zo rond die prijs uit zou komen als het al bij die bouwmarkt zo’n dure grap is :frowning:

Zijn verduisterende rolgordijnen dan geen optie? Die zijn toch vaak een stuk goedkoper en tegenwoordig in allerlei kleuren en roedes e.d.

Ik vind dat niet echt mooi in de woonkamer, dan zal er nog iets van vitrage ofzo bij moeten hangen , en daarbij mijn raam in de woonkamer is 2.65x2.10 meter. Ook die zal op maat gemaakt moeten worden…



Het zullen echt lamellen worden, al het andere valt af ben ik bang

Ja wij hebben ook zulke grote ramen (4 bij 2,5) en nu hangen er vitrage en gordijnen.

We willen dus wel graag rolgordijnen en daarbij wil ik de ergste inkijk tegengaan met plakplastic (staat als je het goed doet, niet eens zo verkeerd). Vitrage vind ik echt brrr :thumbdown:

Hoop dat het bij de Kwantum meevalt voor je:think:

gordijnen op maat gemaakt zijn echt gruwelijk duur… Als je het koopt, zou ik absoluut voor kwaliteit gaan.



tip voor de plakplastic; ipv dat plastic met lijm heb je ook een soort folie wat je kan plakken met water. Zit het fout, dan kun je het er zo weer afhalen en opnieuw plakken. Er zijn ook allerlei verschillende designs.

Ik heb bijv in de gang 3 kleine raampjes en die heb ik beplakt met 'glas-in-lood-folie. Staat erg leuk.

In ieder geval te koop bij formido en de hubo.

yep wij hebben dezelfde. Alleen dan horizonale lamellen. Hebben het raam voor raam gedaan. Tis een hoop geld, maar het zeker waard hoor.

wij hadden in ons vorige huis ook een groot raam van 3,25 m breed en 2,25 hoog

Wij hebben toen ook iets van 750 euro moeten betalen voor onze verticale lamellen.

Maar het is de investering wel waard geweest, want je ziet het kwaliteit verschil er zeker wel van af bij verticale lamellen

Lamellen zijn idd erg duur. Bij de Kwantum valt het vaak wel iets goedkoper uit. Wij hebben toen gewachte op een aanbieding dus lamellen en rails in 1. Dat was voordeliger dan alles los kopen…

ze zijn niet goedkoop nee…maar ik vind de prijs ook best aan de hoge kant voor niet eens op maat gemaakt…



ik zou toch ook even kijken bij een woninginrichtingszaak… veel collecties die in de bouwmarkten hangen zijn ook bij de woninginrichter maar onder andere naam… bouwmarkt heeft dan eigen label …

bouwmarkten roepen heel hard dat ze de goedkoopste zijn maar dat is niet altijd zo…



dus naar de woninginrichter… goeie merken die niet duur zijn zijn multisol en zonnelux… mn zonnelux is prijstechnisch erg goed…dingen worden dan ook nog eens gemeten en opgehangn voor je… is er wat mee kan je bellen etc…



wat betreft verduisterend, volledig verduisterend laat helemaal geen licht door maar ik denk dat semi verduisterend ook wel wat voor jullie is…



maar ik zou echt even op zoek naar een winkel met zonnelux…

Op maat laten maken is inderdaad gewoon gruwlijk duur - kwam ik toen ik naar dit huis ging verhuizen ook achter.



Heb nu ook maar houten opvouwdingen van JdB bij de gamma vandaan die net naast elkaar pasten in het raam.

is van die nieuwe bredere luxaflex geen optie?

Wat is dat die nieuwe bredere luxaflex?

Is dat horizontaal? Want anders valt dat af, gaat zoveel stof opliggen en ik ben niet zo’n poetskoningin en heb huisstofmijt allergie, geen goede combi :smiley:

bij je al bij onze zweedse woongigant geweest?

Die zweedse gigant heeft geen lamellen helaas

Vandaag wat winkels afgelopen en uiteindelijk toch de lamellen bij de praxis besteld. Met 20% korting was het net geen 600euro… Maar ja, ze zijn wel heel gaaf. Mat aluminium met een glinstering, over 2 weken worden ze geleverd. En dan schoonpapa lief aankijken en vragen of hij wat gaten in het plafond wil boren :slight_smile:

Wat fijn dat jullie toch geslaagd zijn! En tja het is wel 600 euro, maar je doet er als het goed is jaren mee. En soms geef je in een half jaar wel meer dan dat bedrag uit aan kleine frutseldingen e.d.

Als het hangt, ben ik wel benieuwd naar het resultaat hoor!

Gisteren hebben we ze opgehaald, dat was nog een flinke operatie met een lamellenrail van ruim 3,5meter in mijn opeltje agilla, maar het is gelukt. :lol:

Als alles meezit hangt mijn schoonvader ze van het weekend op, zal (als ik er aan denk :slight_smile: ) foto’s van het voor en na plaatsen!

Hi Frank, Ik heb bij een aantal online spelers gekeken en kom zelf als goedkoopste uit bij www.123jaloezie.nl Ik heb de Timberlux gekocht omdat deze uitgebreide opties hebben.
Online goedkoper vinden lukte mij niet.