geschokken

Jeetje ik ben me rot geschokken



B en D zouden bij oma eten tussen de middag…



Dus oma belde me vanmiddag…

Ze liep dus rond 12 uur naar school om ze op te halen

En daar zag oma ze alleen lopen in het bos richting oma… :shock:



Juffrouw heeft dus niet door gehad dat ze weg ware gegaan,

ze had dit pas door toen oma naar juffrouw toe ging op hoge poten :shock:



:hand: :hand: :hand:



geloof me ik was WITHEET



morgenochtend heb ik een gesprek :silenced: :naughty:

:shock:

Dikke knuf meid.



Dit mag niet gebeuren… :hug:

Ja snap je frustratie helemaal!



Mn moeder had mn zoon vorige week uit het kdv opgehaald. 5 minuten later stond zn andere oma (door miscommunicatie) ook op het kdv en toen waren de leidsters mn zoon kwijt. Een half uur totale paniek en mn sm die volledig uit dr stekker ging omdat ze serieus dacht dat ie was weggelopen/verdronken/ontvoert. Kind zat allang al aan zn warme hap bij mij aan tafel. Maar dat de leidsters van een kdv een jongetje meegeven aan iemand en dat 5 minuten later niet meer weten en hysterisch op zoek gaan naar…



:snooty:



Vind ik persoonlijk heel ernstig.



En dat een juf die 2 kinderen van jou zelf op pad laat gaan :naughty: dat hoort absoluut ook niet zo.



Zou dr nog eens over praten op school :hug:

@Sooki wrote:

En dat een juf die 2 kinderen van jou zelf op pad laat gaan :naughty: dat hoort absoluut ook niet zo.



Zou dr nog eens over praten op school :hug:




Denk niet dat de juf de kids expres alleen op pad heeft gestuurd…



@Lientjuh wrote:
Juffrouw heeft dus niet door gehad dat ze weg ware gegaan,

ze had dit pas door toen oma naar juffrouw toe ging op hoge poten :shock:



:hand: :hand: :hand:



geloof me ik was WITHEET



morgenochtend heb ik een gesprek :silenced: :naughty:






Het kan uiteraard altijd gebeuren dat een kind een moment aan de aandacht van de juf ontsnapt…

Dat je boos was, oke, maar het is ook maar een mens en je weet zelf hoe kinderen zijn, zo vlug als water.

dat snap ik ook wel



maar alsnog…

stel dat ze een andere kant op waren gelopen…



Als je denkt het niet aan te kunnen dan moet je desnoods de hulp inschakelen van de congierge of iemand anders die op dat moment aanwezig is…



Ik weet zelf hoe het is

Want ik werk op een BSO en dan moeten we ook welleens 20 kinderen ophalen en dit doen we dan dus ook altijd met zijn 2 of 3…



In hun klas zitten 12 kinderen en dan vind ik het wel erg… ze moeten eerst over een straat lopen waar auto’s rijden en geen voetpad is…



Ach misschien als ik er vanacht een nachtje over geslapen heb ben ik wat rustiger maar op dit moment is het maar goed dat ik nu het gesprek niet heb :twisted:

Jeetje, nou ik zou ook witheet zijn!! tis ook maar een mens en je weet hoe kinderen zijn… Een juf hoort dat ook te weten en daar rekening mee te houden :shock:

Dit mag gewoon echt niet voorkomen. Gelukkig is het goed afgelopen met je kinders!

Ik zou ook pissed zijn…



Hier haalt de BSO de kindjes uit de klas voor de overblijf tussen de middag. Maar ineens stond er een meisje naast me, dat met mijn oudste mee naar huis wilde om te spelen. Haar papa kwam zo wel zei ze, toen ik zei dat haar papa het wel moest weten.

Wachten…wachten…wachten…geen papa… Dus de juf aangesproken en die wist het ook niet… Kwamen we er uiteindelijk achter dat het meisje dus naar de overblijf moest… Hebben ze haar de klas niet uitgehaald, want ze had zelf gezegd dat ze met ons mee ging. Dat check je toch effe :doh:



Heb het 's middags aan haar vader verteld en ik geloof dat er koppen gerold hebben… Nu ben ik heel lief, maar stel dat ik een viezerik was geweest ofzo…

@Eppo wrote:

Ik zou ook pissed zijn…



Hier haalt de BSO de kindjes uit de klas voor de overblijf tussen de middag. Maar ineens stond er een meisje naast me, dat met mijn oudste mee naar huis wilde om te spelen. Haar papa kwam zo wel zei ze, toen ik zei dat haar papa het wel moest weten.

Wachten…wachten…wachten…geen papa… Dus de juf aangesproken en die wist het ook niet… Kwamen we er uiteindelijk achter dat het meisje dus naar de overblijf moest… Hebben ze haar de klas niet uitgehaald, want ze had zelf gezegd dat ze met ons mee ging. Dat check je toch effe :doh:



Heb het 's middags aan haar vader verteld en ik geloof dat er koppen gerold hebben… Nu ben ik heel lief, maar stel dat ik een viezerik was geweest ofzo…




Ja wij controleren dit zeker en ik ben er heel streng in

Kinderen mogen zeker bij andere kinderen spelen maar eerst gaan ze mee naar de bso dan worden ouders gebeld en als die een akkoord gegeven word dan mag het kind mee…



Net als vandaag een kindje komt naar me toe ik heb een feestje

Ouders hebben niks doorgegeven dus ik wil eerst ouders bellen of dit inderdaad klopt dus ik zeg dit tegen de ouders van het meisje van het feestje…

De ouders begrepen die dus niet…

Ik kon toch zien dat ze een kado bij zich had en blablabla



Ja kan goed zijn maar op dat moment is dat kindje mijn verantwoordelijkheid en ik zit de rest van de dag niet lekker als ik het gewoon niet zeker weet

En zo hoort het dus ook Lientjuh! Dat kado kan wel voor oma zijn ipv een klasgenootje ofzo :mrgreen:

Oei dat is schrikken voor iedereen, ook voor de juf. Anderzijds zou ik zorgen dat ik voor dat de school uit gaat zorgen dat ik daar sta te wachten zodat je zelf zulke jonge kinderen kunt opvangen.



Nou ik ben benieuwd hoe het gesprek morgen gaat.

Ik zou ook niet blij zijn terwijl ik helemaal geen tuttenmoeder ben ofzo…



Hier wordt er per klas op een bepaalde plek op het plein verzameld en worden de kinderen pas ‘losgelaten’ als de juf oogcontact met mama/papa/oma etc maakt. Er wordt dan tegen de kinderen gezegd, ik zie je mama/bladiebla, je mag gaan…



Het geval van Sooki vind ik ook raar.

Ze weten toch wel aan wie ze een kind meegeven.



Ben benieuwd hoe het morgen gaan. Ik zou niet meer zo witheet zijn :wink:

maar wel even heel duidelijk aangeven dat je dit niet leuk vind.



Misschien heeft je oudste wel gezegd dat hij alleen naar huis mocht met je jongste?



Heb je al aan hun gevraagd wat er gebeurt is?

Ja we hebben er nog duidelijk over gepraat met Bryan en Danique dat ze echt moeten wachten tot 1 van ons op het plain is en het is echt wel duidelijk…



Ik denk wel dat Bryan er ook van geschokken is want hij moest huilen…



Dus toen hebben we het nog maar eventjes gelaten en kreeg de grote knul verantwoordelijkheid en mocht hij de melk inschenken…



we hebben aan tafel alleen nog even gezegd wat ze de volgende keer moeten doen…



en ze herhaalde het beide prima dus het is wel overgekomen :thumbup:

Zo had ik woensdag iets dergelijks. Nu is mijn zoon 7 en loopt niet meer in 7 sloten tegelijk maar toch.



Woensdag gaan ze naar de BSO. Ik ga ervan uit dat het altijd goed loopt, dat het ook mis kan gaan, bleek woensdag. Ik was aan t werk en kwam ik rond 13.00 de post bezorgen bij een bevriende mama. Ze vertelde me dat mijn zoon stond te huilen op het schoolplein. Dus zij er naar toe en vroeg wat er was. Zoon was verdrietig omdat hij mij niet zag staan. Hij zit in groep 4 en juf vindt dat blijkbaar oud genoeg om niet meer mee naar buiten te lopen. Toevallig wist die mama dat zoon op woensdag naar BSO moet en vroeg aan zoon of ze nog even mee moest naar binnen. Dat was niet nodig.



Toen ik zoon ging ophalen zei de BSOleidster dat ze niet had gemerkt dat zoon gehuild had. Blijkbaar was dat weer over toen hij binnen was. Ze vertelde dat er meer kindjes wat later waren. (ze wacht iedereen op in de hal van school en lopen dan met z’n allen als het schoolplein leeg is naar de overkant waar het BSO gebouw is.) Ze had zoon dus verder niet gemist en had geen flauw benul van wat er was voorgevallen.



Maar stel inderdaad dat zoon zelfstandig naar huis was gegaan ofzo…Toch nog eens nagaan vanmiddag wat dan hun beleid is als ze kindjes missen om 12.00. En reken maar dat ik vandaag even mijn werk onderbreek om te zien of mijn kids goed worden opgevangen dit keer!

LIENTJUH was oma dan te laat?



Hier is de verantwoordelijkheid van het kind om bij de juf te blijven staan.

Als ze bij de juf weglopen gaat juf er vanuit dat ze papa of mama hebben gezien.



Ben ik ook niet blij mee :wall: maar ik snap ook wel dat juf onmogelijk het overzicht kan houden hoe het nu geregeld is…



Ik heb dus met nog 2 moeders afgesproken dat we op elkaars kinderen letten.

Dus ik zeg regelmatig ‘jij moet daarheen want je gaat naar de bso’ , ‘en wacht jij maar even hier want papa komt zo’…enz…



Zo hebben we het dus toch nog een beetje veilig geregeld.



Misschien voor jou ook nog een idee om af te spreken op school :slight_smile: .



Ik zou me ook doodschrikken hoor :wink: en vond het in het begin ook heel moeilijk.

M moet hier namelijk langs het kanaal teruglopen als ze dat zou doen :shifty: .

oma was niet te laat



ze waren naar de gym en komen dan altijd om 10 over 12 aan



dus zij is om 12 uur bij haar huis 4 min loopafstand weggegaan

Hoe was het gesprek?

juf gaf toe dat het nooit had mogen gebeuren

en dat ze er erg van geschokken was…



Dat was het eigenlijk



En ja dat het hopelijk nooit meer zal gebeuren.

Inderdaad!